• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برای سلامت موها چه کنیم؟

سلامت موها

موهای پر پشت و ضخیم تقریبا آرزوی هر دختری است اما استفاده مداوم از ابزارها و رنگ دهنده های و حالت دهنده به مو آسیب می رساند و آن را نازک و خشک و شکننده می کند طوری که فرد مجبور به کاشت مو می شود. نکات ساده ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا سلامت موها خود را حفظ کنید. در اینجا می توانید موهای خود را ضخیم تر کرده و سلامت آنها را بهبود ببخشید.

چند نکته موثر برای داشتن موهای سالم

سلامت مو

از موهای خود محافظت کنید

همیشه از موهای خود در برابر آفتاب، باد و باران محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب، گرمای بیش از حد، آلودگی بر مشکلات موجود روی مو می افزاید و می تواند منجر به تجمع آلودگی، خشکی مو و پوست سر و افزایش حساسیت به عفونت در پوست سر گردد. پس بهتر است در این شرایط موهای خود را با چتر یا کلاه بپوشانید.

تهویه مطبوع و منظم

بعد از هر بار شستشو از نرم کننده یا مرطوب کننده استفاده کنید. بی توجهی به این مورد می تواندموجب وز شدن موهای شما شود.
از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خود استفاده کنید
یک شامپو و نرم کننده را از همان ابتدا متناسب با نوع موهایتان انتخاب کنید، وقتی از یک شامپوی مخصوص خود به جای دو محصول جداگانه استفاده می کنید، نتایج بهتری می گیرید.

بیش از حد موها را در معرض گرما قرار ندهید

سعی کنید از استفاده وسایل گرمایشی جهت خشک کردن و حالت دادن موها خودداری کنید. رطوبت موهایتان را با حوله خشک کنید چرا که در صورت استفاده بیش از حد از سشوار یا اتو مو موجب آسیب جدی به موهایتان می شود. توصیه می شود فقط در صورت لزوم از اتو / فر یا سشوار استفاده کنید.
از بستن موها به طور مداوم با کش پرهیز کنید
از بندهای موی فوق العاده تنگ که باعث شکستی مو می شوند، خودداری کنید. در عوض، اسکران هایی را که پارچه دور آنها باشد انتخاب کنید. ایجاد گره های محکم روی موها باعث می شود که اصطکاک بین موهایتان را افزایش یافته و باعث شکستگی شود.

در زمان خواب موهای خود را ببافید

هنگامی که شب می خوابید قبل از رفتن به رخت خواب موهای خود را ببافید، باز گذاشتن موها در هنگام خواب گره ایجاد می کند و صبح مجبور هستید با شانه آن گره ها را باز کنید و فراموش نکنید که شانه زدن بیش از حد موجب وز شدن موها می شود.

روکش های بالش را از جنس ساتن انتخاب کنید

خوابیدن روی بالش هایی با روکش ساتن برای کاهش شکستگی مو به دلیل کاهش اصطکاک حایز اهمیت است.

موها را با احتیاط خشک کنید

هنگام خشک کردن موها با حوله آن ها را به شدت مالش ندهید، ممکن است با این کار موهایتان را سریعتر خشک کنید اما میزان شکسته شدن و ریزش مو نیز دو برابر می شود.

پوست سر را غالبا روغن بزنید

تا جایی که می توانید موهای خود را چرب کنید و از یک شامپوی ملایم برای از بین بردن چربی استفاده کنید. چرب شدن پوست سر برای موهای شما بسیارمفید است اما در این کار زیاده روی نکنید. همانطور که مستحضر هستید ماساژ با روغن گرم شده یکی از قدیمی ترین درمان ها برای محافظت از سلامت موها می باشد.

آب سرد برای مو مفید است

هنگام شستن موها، سعی کنید از آب سرد استفاده کنید، سرد دقیقا به معنای یخ زدن نیست منظور از آّ سرد آبی با دمای اتاق می باشد. آب گرم کوتیکول های مو و منافذ پوست را باز می کند و اگر آب خیلی گرم باشد می تواند به موهای شما آسیب برساند. توجه داشته باشید که برای شستشوی شامپو از موهایتان از آب گرم استفاده کنید و در نهایت آن ها را با آب سرد آبکشی کنید.

 تغذیه سالم

رژیم غذایی بر سلامت موها تأثیر می گذارد. هر چقدر از نظر سلامتی کل بدن بهتر باشید، موهایتان نیز بهتر به نظر خواهند رسید. برخی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، آهن و پروتئین ها برای رشد و سلامت مو ضروری هستند. بنابراین، بسیار مهم است که میوه، سبزیجات و غذاهای پر پروتئین بخورید تا موهایتان به طور طبیعی سالم بماند. اگر به هر دلیل قادر به دریافت مقدار کافی از این مواد در رژیم غذایی خود نیستید، لازم است از مکمل ها پس از مشورت با پزشک استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار