• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترفندهای سلامت مو در زنان

سلامت مو در زنان

در حالی که گفته می شود ژنتیک نقشی اساسی در سلامت مو در زنان دارد اما نباید از رژیم غذایی و آب و هوا محیط زندگی خود، که برای حفظ شادابی و سلامتی مو بسیار مهم هستند غافل شوید. بهتر است بدانید که چگونه یک رژیم غذایی سالم می تواند در رشد و سلامت موهایتان کمک کند تا مانعی از کاشت مو شود.

مصرف پروتئین

یک رژیم غذایی مناسب عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است بنابراین توصیه می شود روزانه حداقل 45 گرم پروتئین به صورت غذا یا مکمل هایی حاوی آن مصرف کنید. منابع خوب برا پروتئین عبارتند از:
گوشت بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، لوبیا، محصولات لبنی کم چرب، تخم مرغ.
توجه داشته باشید که رژیم های غذایی با پروتئین ناکافی می توانند منجر به ضعیف شدن و شکننده شدن مو همچنین موجب از بین رفتن رنگ طبیعی موها می شود که در نهایت خود موها نیز از بین می روند.

مصرف روی

کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. برای جلوگیری از ریزش موهایتان آجیل، گردو، سبزیجات و میوه را که سرشار از روی هستند در رژیم غذایی خود بگنجانید. در این میان یک مکمل مولتی ویتامین یا روی می تواند رژیم غذایی شما را در صورت لزوم تقویت کند.

مصرف امگا 3

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فولیکول های مو و غدد چربی شما را تحریک کند. اگرچه تاثیر چندانی در رشد موهای شما ندارد اما سلامت پوست سر را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب امگا 3 به وفور در ماهی هایی که در آب های سرد زندگی می کنند مانند ماهی آزد، ساردین و شاه ماهی و دانه کتان، ماست، پنیر و غلات به وفور وجود دارد.

آب فراوان بنوشید

در میان همه ی درمان های موجود برای سلامت مو در زنان، آب درمانی از دیر باز مشهود است و بسیار شنیده ایم که برای سلامت پوست و موها بهتر است که در طول روز به مقدار زیادی و حداقل 8 لیوان آب بنوشیم چرا که آب باعث افزایش جریان خون و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست سر می گردد و همین امر از ریزش موها جلوگیری کرده و موها را شاداب نگه می دارد.

شامپوی مناسب موهایتان را انتخاب کنید

استفاده از شامپو های حالت دهنده که باعث آسیب قابل توجهی در مو شود، اشتباه بسیاری از بانوان است. این شوینده ها حاوی مواد شیمیایی با دز بالا جهت تاثیر گذاری روی ساقه مو هستند که بعد از استفاده مکرر آسیب جدی را به موها وارد می کنند، پس بهتر است همیشه به دنبال محصولاتی باشید که مناسب با نوع موهای شما (چرب، طبیعی یا خشک) باشد و مشکلاتی مانند شوره سر یا ریزش مو را هدف قرار دهید.

از سشوار و اتو کمتر استفاده کنید

استفاده مکرر از وسایل گرمایشی مانند سشوار و اتو مو مخصوصا از فاصله نزدیکتر در مدت زمان کوتاهی موهای شما را نابود خواهد کرد، بجای استفاده از سشوار بهتر است از حوله نرم برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که موهای مرطوب را بیش از حد با حوله مالش ندهید.

زیر دوش موهایتان را شانه نکنید

متخصصان پیشنهاد می کنند زمانی که در زیر دوش هستید از شانه زدن مو در حد امکان خود داری کنید، در این مواقع به دلیل سست تر شدن ریشه موها امکان ریزش موها بیشتر می شود. وقتی مو خیس است به آرامی با آن رفتار کنید چونکه همانطور که گفته شد وقتی مو خیس است سه برابر حالت خشک در برابر شکستگی آسیب پذیر است. پس از خشک شدن، برای شانه زدن مو ها از یک شانه دندان پهن و در حد امکان چوبی استفاده کنید اما خیلی شانه نزنید.

سلامت مو در زنان

نکات تکمیلی جهت مراقبت و سلامت مو در زنان

اجازه دهید موهایتان با دمای اتاق خشک شود.
گاهی اوقات نقاطی از مو را که گیره قرار می دهید، تغییر دهید تا شکستگی در آن محل ایجاد نشود.
در فواصل زمانی کوتاه و به صورت مکرر موهایتان را رنگ نکنید.
برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون، به صورت روزانه پوست سر خود را ماساژ دهید.
برای سالم نگه داشتن موها و جلوگیری از ایجاد مورخوره، نوک موهای خود را مرتبا کوتاه کنید ( هر 10 تا 12 هفته یکبار ).
متوقف کردن استفاده از مواد مضر برای مو و ترک عادت هایی که به سلامتی موی شما تاثیر می گذارد، موارد مانند استفاده نکردن از شامپوی سولفات دار و محصولات حالت دهنده، ترک مصرف بیش از حد الکل، دوری از استرس بیش از حد و افسردگی که اگر ترک شوند به مرور شاهد افزایش سلامتی و شادابی موهایتان می شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار