• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ترفندهای سلامت مو در مردان

سلامت مو در مردان

مراقبت از سلامت مو در مردان ارتباط نزدیکی با مراقبت از پوست سر آنها دارد. در حالی که فولیکول های مو می توانند از ضخامت و شکل های مختلفی برخوردار باشند و در نتیجه موهایی صاف، موج دار، گره خورده ایجاد کنند که حتی گاهی اوقات ممکن است ساقه مویی که ایجاد می کنند سالم نباشد و این بستگی به مراقبت مناسب از پوست سر دارد.

پوست سر شما به طور طبیعی روغنی به نام سبوم (sebum) ترشح می کند که همان چیزی است که باعث می شود پوست سر و موهای شما به طور نرمال مرطوب و سالم باشد، بنابراین مهم است که بدانید افراد مختلف از پوست سر متفاوتی هم برخوردار هستند و هر فردی باید نسبت به نوع پوست سر خود آگاهی داشته باشد تا بتواند مواد شوینده ای متناسب با جنس مو و پوست سر خود انتخاب کند.
فراموش نکنید که داشتن موهای سالم نیاز به مراقبت و رعایت چند نکته اساسی دارد که اگر انجام نشود مجبور به کاشت مو می شوید. در اینجا ما چند مورد از آنها را برای سلامت مو در مردان مورد بررسی قرار می دهیم.

سلامت مو در مردان

با آب ولرم دوش بگیرید

استفاده از دوش آب گرم با وجود اینکه مطمئنا احساس خوبی به شما می دهد، همه آلودگی ها را از موهای شما خارج می کند توجه داشته باشید که حتما آب ولرم باشد اگر آب دوش شما خیلی سرد باشد، مویرگ های موجود در پوست سر شما باریک و منقبض می شوند و به این معنی که جریان خون در آن منطقه کمتر می شود و بنابراین موهای شما مواد مغذی مورد نیاز را دریافت نمی کنند. پس ساده ترین راه حل دوش گرفتن با آب ولرم است.

به دنبال محصولات بدون سولفات باشید

مشکل بیشتر شامپوهای ارزان قیمت این است که آنها حاوی ترکیباتی به نام سولفات هستند. مزیت اصلی این مواد تولید کف بیشتر است و وقتی به طور طبیعی اکثر افراد احساس می کنند که اگر محصول شوینده ای کف بیشتری تولید کند بهتر عمل تمیزکاری را انجام می دهد در صورتی که این فقط یک تصور غلط است و سولفات علاوه بر ایجاد حباب ها و کف بیشتر، روغن های طبیعی را هم به طور کامل از موهای شما خارج کرده و در نهایت با استفاده طولانی و مداوم از شامپوی حاوی سولفات موهای شما خشک و شکننده خواهد شد.

در هر بار استحمام از شامپو استفاده نکنید

بیشتر مردان احتمالا هر بار که دوش می گیرند موهایشان را شامپو می زنند اما این کار درست نیست و شامپو زدن مداوم در هر بار استحمام توصیه نمی شود. حتی شامپوهایی هم که فاقد سولفات هستند، با استفاده مکرر روغن های طبیعی را با سرعت بیشتری از موهای شما خارج می کنند و به همین ترتیب، حتی اگر رعایت یک برنامه روزانه برای دوش گرفتن برایتان بسیار مهم است سعی کنید که کمتر از شامپو استفاده کنید.

از تماس بیش از حد مو ها با کلر خودداری کنید

کلری که به طور معمول در استخرهای شنا پیدا خواهید کرد برای موهای شما بسیار مضر است چرا که کلر باعث خشک شدن مو و پوست سر می شود. به منظور محافظت از مو در برابر کلر، می توانید قبل از ورود به استخر موهای خود را مرطوب کرده و فقط به مقدار خیلی کمی نرم کننده ملایم بزنید، استفاده از کلاه شنا می تواند راه حل دیگری باشد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید

اگر می خواهید موهای سالم تری داشته باشید باید سعی کنید که کمتر در معرض مستقیم اشعه های نور خورشید قرار بگیرید به خصوص افرادی که موهای کم پشتی دارند به این دلیل که اگر پوست سر شما دچار آفتاب سوختگی شود، می تواند ترکیبی به نام سوپراکسید ایجاد کند که باعث سست شدن ریشه مو و افزایش ریزش موها می گردد.

همیشه ریلکس باشید و از استرس دوری کنید

در جامعه پر سرعت و پر از دغدغه های امروز، موارد مختلفی وجود دارد که می توان برای هر فردی استرس آور باشد اما اگر بتوانید هر روز چند دقیقه ای از وقت خود را برای ریلکس کردن در مکانی آرام صرف کنید نه تنها موجب آرامش گرفتن و افزایش سلامتی کل بدن می گردد، بلکه همچنین به موهای شما نیز کمک می کند. نشان داده شده که استرس پوست سر را سفت کرده و جریان خون را محدود می کند، بنابراین در مدت زمان کوتاهی موجب کاهش عمر موهایتان شده و آن ها را از بین می برد. در کنار صرف مدت زمان کوتاهی برای استرس زدایی هر روز، انجام ماساژهای منظم پوست سر نیز برای سالم ماندن موهایتان توصیه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار