• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رشد مو در منزل

راهکار های ساده که به رشد مو در منزل کمک می کند

رشد مو در منزل موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. چرا که تاثیر مو در زیبایی بر هیچکس پوشیده نمی باشد. داشتن موهایی زیبا و پر پشت آرزوی قلبی هر انسانی است زیرا مو یکی از فاکتور های زیبایی صورت به حساب می اید. راه های متفاوتی وجود دارد که بتوان مو های پر پشت و زیبا داشت .در این مقاله قصد معرفی چند راهکار ساده که به رشد مو در منزل کمک می کند داریم .

مو از کراتین و سلول های مرده پوست ساخته شده است . تا کنون هیچ روشی کشف نشده است که بتواند باعث افزایش رشد مو در طی یک شب بشود اما راه های زیادی برای افزایش رشد مو در منزل و جود دارد که به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

  • رژیم غذایی سالم

اگر می خواهید  رشد مو های خود را افزایش بدهید بدن شما باید قادر باشد تا مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز رشد مو را تامین کند. ویتامین هایی مانند: امگا ۳ و۶ ، زینک، ب ۵ ، اهن، ویتامین c   و ویتامین D ، ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای افزایش رشد مو هستند .

  • استفاده از روغن های ضروری

روغن هایی مانند روغن کرچک ، روغن بادام، روغن نارگیل نیز می توانند به افزایش  رشد مو و داشتن موهایی زیبا و پر پشت به شما کمک کنند.

  • استفاده از شامپو کراتینه

مطلعات بسیاری در مورد اثر پروتئین ، ویتامین و کراتین بر روی رشد مو انجام شده است . شامپو هایی که حاوی کراتین و دیگر ویتامین های لازم برای مو باشند می توانند باعث :

▪ کاهش ریزش مو

▪ افزایش مقاومت مو

▪ بهبود شفافیت و روشنایی مو شوند.

  • استفاده از شامپو های نرم کننده

استفاده از اتو مو و بیگودی می تواند به مو های شما آسیب برساند از این رو می توانید از نرم کننده ها و حالت دهنده های مو در شست و شو استفاده کنید .

  • استفاده از الوئه ورا

استفاده از الوئه ورا ساده ترین روش برای مراقبت و افزایش رشد مو است . الوئه ورا باعث رطوبت رسانی به سطح مو و محافظ از مو می شود .

رشد مو در منزل

  • از بی اندازه شانه کردن مو های خود جلو گیری کنید

مو های خود را در طول روز ۵ تا ۱۰ دقیقه بیشتر برس نزنید. برخی خانوم ها راز داشتن مو های بلند و زیبا را در شانه زدن مکرر مو ها می دانند و برخی  دیگر فکر می کنند شانه زدن مو ها موجب ریزش آن می شود .  این دو باور اشتباه است بلکه باید حد تعادل را رعایت کرد .  شانه زدن مو ها  باعث تحریک فولیکول های مو شده و روغن های طبیعی را آزاد می کند  ولی در هر کاری باید تعادل داشت.

  • برای افزایش رشد مو ها آب بنوشید

اطمینان حاصل کنید که در طول روز حد اقل ۸ لیوان آب می نوشید . نوشیدن آب برای کل بدن مفید است و این کار سموم را دفع می کند و به بدن کمک می کند که به درستی عمل کند و از آن جایی که مو های شما برای مرطوب ماندن به بدن شما تکیه می کنند لازم است اطمینان حاصل کنید که بدن شما هیدراته و مرطوب است .

به چند نمونه از راهکارهای افزایش رشد مو در منزل اشاره کردیم ،  در ادامه می خواهیم به بیان چند ماده مغذی برای افزایش رشد مو در منزل بپردازیم.

  • مواد غذایی مفید برای افزایش سرعت رشد مو

▪ تخم‌ مرغ بخورید

تخم مرغ دارای مقادیر بسیار زیادی پروتئین و بیوتین است که هر دو دارای نقش بسزایی در افزایش رشد مو ها دارند. مصرف منظم تخم مرغ از ریزش مو جلو گیری کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

▪  اسفناج بخورید

اسفناج یک سبزی سالم و مقوی است که دارای ویتامین هایA و C و آهن می باشد . که این ویتامین ها باعث مرطوب ماندن پوست سر شده و از شوره جلو گیری میکند و می تواند باعث افزایش رشد مو شود.

▪  میگو بخورید

میگو دارای مواد مغذی فراوانی است که می تواند باعث افزایش در سرعت رشد مو ها شود. ویتامین های D, B  و زنیک مو جود در میگو مانع ریزش مو سر می شوند و به علاوه دارای مقادیر کمی از امگا 3 است که باعث افزایش رشد مو می شوند.

سخن پایانی

راهکار های زیادی برای افزایش رشد مو در منزل هستند که می توان از آن ها بهره برد که در مقاله به چند نمونه  از آن ها اشاره کردیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار