• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رشد سبیل در منزل

راهکار های ساده که به رشد سبیل در منزل کمک می کند

رشد سبیل در منزل موضوعی است که در ادامه به بررسی آ خواهیم پرداخت. در اغلب فرهنگ های دنیا داشتن ریش و سبیل و رشد سریع تر آن نشانه قدرت و اقتدار است از این رو اکثر اقایان ترجیح می دهند برای زیبا و جذابیت بیشتر ریش و سبیل داشته باشند . جالب است بدانید که ریش و سبیل علاوه بر زیبایی برای سلامت پوست مفید بوده و با افزایش رطوبت پوست باعث جوان سازی صورت می شود. به طور کلی افراد برای زیبایی خود روش های مختلفی را انتخاب می کنند که از آن ها می توان به کاشت مو و کاشت ریش و سبیل اشاره کرد.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی چند راه کار ساده که به تقویت سبیل در منزل به ما کمک می کند بپردازیم . پس اگر قصد تقویت سبیل در منزل را  دارید با ما همراه شوید.

  • روغن های طبیعی برای رشد سبیل در منزل

▪ روغن نارگیل

ماساژ دادن ریش و سبیل به وسیله روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین روش برای رشد سبیل در منزل است. روغن نارگیل به آب رسانی صورت کمک کرده و با افزایش جریان گردش خون در پوست صورت باعث تقویت فولیکول های مو ریش و سبیل می شود.

▪ روغن ارگان

روغن ارگان یکی دیگه از مواد طبیعی و مفیدی است که می تواند در رشد سبیل و ریش موثر باشد.

چگونگی استفاده از روغن ارگان: دو قاشق غذا خوری روغن ارگان را با ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۵ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و به خوبی ماساژ بدهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شست و شو دهید.

▪ روغن رزماری و اسطوخودوس

ترکیب روغن رزماری و اسطوخودوس به دلیل خاصیت آب رسانی و مرطوب کنندگی که دارند می تواند به رشد سبیل در منزل به شما کمک کنند.

  • روش های خانگی و طبیعی برای رشد سبیل

▪ نوشیدن آب کافی

محققان توصیه می کنند که برای داشتن ریش و سبیل زیبا و پر پشت آب زیاد بنوشید،  نوشیدن آب زیاد می تواند آب رسانی به پوست صورت را بیشتر کرده و با تحریک فولیکول های مو سبب رشد سبیل و ریش شود .

▪ ورزش کنید

ورزش منظم گردش خون را در بدن و صورت افزایش داده و با تحریک فولیکول های مو سبب رشد و تقویت سبیل و ریش می شود‌.

▪ مصرف مواد معدنی و پروتئین

با مصرف مواد معدنی و پروتئین ها و ویتامین ها می توانید به رشد سبیل در منزل کمک‌ کنید . افزودن سبزیجات و میوه های تازه که سرشار مواد معدنی هستند می تواند به شما در داشتن ریش و سبیل پر پشت و زیبا کمک کند.

▪ لیمو ترش و دارچین

ترکیب لیمو ترش و دارچین می تواند به تقویت و افزایش رشد سبیل در منزل به شما کمک کند.

یک قاشق چایی خوری پودر دارچین را با دو قاشق چایی خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را با آب سرد بشویید.

رشد سبیل در منزل

▪ مراقبت از وضع عمومی بدن برای رشد سبیل در منزل

داشتن مو های زیبا و پر پشت نشان دهنده این است که شما دارای بدنی سالم هستید. مصرف غذاهایی که سر شار از پروتئین است مانند تخم مرغ ، بادام ، ماهی و … می تواند به شما در داشتن مو های سالم و شاداب کمک کند.

در بسیاری از مردان داشتن استرس، علت اصلی ریزش مو به حساب می آید . ورزش کردن و داشتن خواب کافی می تواند تا حد زیادی از استرس شما  بکاهد. ورزش کردن می تواند باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون شود و با تحریک فولیکول های مو سبب تقویت مو سبیل و ریش شود.

▪ ریش و سبیل را به حال خودشان رها کنید.

طی ماه های نخست زمان رویش سبیل و ریش وضعیت ریش و سبیل نامرتب  خواهد بود، در این شرایط برای پر پشت شدن آن ها عجله نکنید و صورت خود را اصلاح نکنید. رها کردن آن ها در دو ماه اول به حال خودشان سبب می شود تا رشد سریع تری داشته باشد.

▪ استفاده از صابون آنتی باکتریال

شست و شو صورت با صابون آنتی باکتریال یک بار در هفته کمک می کند  تا سلول های مرده پوست از بین برود و در نتیجه رشد موهای جدید افزایش پیدا کند.  بنابر این سعی کنید مو های صورت خود را تمیز نگه دارید و آب گرم و صابون شست و شو دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار