• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رشد مو بعد از کاشت مو

رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است

امروزه بیماری طاسی و ریزش مو مشکل اکثر افراد جامعه به خصوص اقایان است . افراد جامعه معمولا به دنبال راه هایی می باشند که بتوانند این مشکل را حل کنند . یکی از این راه ها که می تواند به افراد کمک کند، کاشت مو است . کاشت مو یک راهکاری است در کلینک ها انجام می شود و افراد می توانند برای این که مشکل کم پشتی و طاسی خود را رفع کنند این راهکار را امتحان کنند .ولی افراد نیز  به این نکته توجه دارند  که رشد مو پس از کاشت چگونه است به همین منظور در این مقاله قصد این را داریم به بررسی رشد مو بعد از کاشت مو بپردازیم .

  • دوره رشد مو

رشد مو بعد از کاشت مو دارای ۳ مرحله است . هر فولیکول مو دستخوش یکی از این مراحل است . برخی فولیکول های مو در مرحله رشد ، برخی در مرحله ریختن و تعویض و برخی در مرحله استراحت به سر می برند.

▪ مرحله آناژ ( دوره رشد فعال مو): در این دوره رشد مو فعال است و این دوره برای همه افراد یکسان نیست. رشد فعال مو بین ۵/۱ تا ۷ سال است و میانگین آن معمولا ۳ سال محسوب می شود . ۸۵ درصد موهای هر انسانی در دوره آناژ به سر می برد .

▪ مرحله کاتاژن(دوره ریختن و جایگزین شدن): این مرحله را می توان دوره ریختن مو ها و جایگزین شدن آن ها توسط مو های جدید نامید. میانگین مدت این دوره ۳ هفته است .۱ درصد از مو های هر انسانی در دوره کاتاژن به سر می برد.

▪ مرحله تلوژن ( مرحله خواب): این مرحله قبل از مرحله آناژ است . در این مرحله فولیکول های جدید به مدت ۳ ماه استراحت می کنند . معمولا ۱۴ درصد از فولیکول های مو در این مرحله قرار دارند.

رشد مو بعد از کاشت مو

  • رشد مو بعد از کاشت مو

یکی از مهمترین موضوعاتی که افراد پس از کاشت مو به ان فکر می کنند و تبدیل به دغدغه ی ذهنی آن ها می شود . رشد و چگونگی رشد مو ها پس از کاشت است.

این مدل از رشد می تواند به عوامل مختلفی مانند ژنتیک ، کاشت مو و  … بستگی داشته باشد. رشد مو بعد از کاشت مو بسیار مهم است   و باید توجه داشته باشید که موهای کاشته شده به یک بارگی رشد نخواهند کرد، ممکن است سرعت رشد مو گاهی کند شود و پس از یک دوره استراحت دوباره سیکل رشد خود را طی کند.

در ۲ الی ۳ ماهه اول کاشت مو موها ی کاشته شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می کنند و بعد از ۴ تا ۶ ماه از زیر پوست بیرون می ایند . در ماه ششم ۶۰ تا ۷۰ درصد موها رشد می کنند . در ابتدای رشد ممکن است موها نازک باشند ولی با گذشت زمان ضخیم و پر پشت می شوند .

رشد موها یک پرسه طولانی مدت است پس برای این که بتوانید نتایج کاشت مو های خود را ببینید بهتر است صبور باشید.

  • سیر زمانی رشد مو بعد از کاشت

هفته اول مهمترین زمان برای مراقبت از مو های کاشته شده است و ممکن است در این زمان بانک مو دچار ورم و قرمزی شود که جای نگرانی ندارد و به مرور زمان بر طرف می شود.

بعد از آن مو های کاشته شده  شروع به ریزش می کند و در هفته چهارم دیگر مویی روی سر شما نیست.

در ماه دوم مو های فرد وارد فاز استراحت می شوند و از ماه دوم تا ماه چهارم مو های فرد شروع به جوانه زدن می کنند.

از ماه پنجم تا نهم مشخص می شود چه تعداد از مو های کاشته شده از زیر پوست بیرون می آیند که البته این مو ها نازک و تنک هستند.

بعد از یک سال ۸۰ درصد مو های کاشته شده رشد می کنند و به مرور زمان نو ها ضخیم تر می شوند و به شکل طبیعی در می آیند.

توجه : به این نکته توجه کنید که پس از رشد مو های کاشته شده باید خود فرد نیز با استفاده از روش های طبیعی از آن ها مراقبت کند. پس به روند رشد مو پس از کاشت مو دقت داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار