• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رشد مژه با شیر

رشد مژه با شیر

تاثیر مژه در زیبایی صورت بسیار زیادی می شد و علاوه بر زیبایی نقش مهم مژه این است که چشم ها را در مقابل عوامل مهاجم خارجی که باعث عفونت و جراحت چشم می شوند و بدین ترتیب بینایی را تحت تاثیر قرار می دهند محافظت می کند. رشد سریع مژه یکی از مواردی است که هر فردی به دنبال آن می باشد.

هر تار مژه دارای یک چرخه طبیعی رشد است که تقریبا بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد. هر انسان با تعدادی فولیکول مو متولد می شود و این تعداد در طول زندگی هر فرد تقریبا ثابت است‌. یکی از مشکلاتی که زیبایی صورت و چهره ما را تحت تاثیر قرار می دهد ریزش مژه است به همین سبب افراد به دنبال راه هایی هستند که از این عارضه نا خوشایند که زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد جلو گیری کنند . یکی از این راه ها که طبیعی است و به رشد مژه کمک می کند ر مژه با شیر است . در این مقاله می خواهیم به برسی عوامل ریزش مژه و رشد مژه با شیر بپردازیم . پس اگر قصد رشد مژه با شیر  را دارید با ما همراه باشید.

رشد مژه با شیر

علت های ریزش مژه

عوامل فراوانی وجود دارند که می توانند باعث ریزش مژه شوند . چند نمونه از این عوامل عبارت اند از:

اختلالات تغذیه ای

کمبود پروتئین ، بیوتین و کمبود آهن از جمله علت های اختلالات تغذیه ای هستند که موجب ریزش مژه می شوند.

ریمل ضد آب

استفاده مکرر از مژه های مصنوعی و لوازم ارایشی مانند ریمل از  دیگر عواملی هستند که باعث ریزش مژه ها می شوند . برای آسیب نرسیدن به مژه ها از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا این ریمل به راحتی از روی مژه ها پاک نمی شود و ضربات محکم برای پاک سازی آن به مژه اسیب می رساند.

عوامل های دیگری مانند بیماری های هورمونی، مصرف کوکائین، رژیم های غذای نادرست که سبب سوء تغذیه می شوند، کم خونی و … نیز باعث ریزش مژه می شوند.

عوامل افزایش مژه

عوامل متعددی مانند : انواع روغن های کرچک ، بادام، هفت مغز، تغذیه مناسب ، لبنیات، مرکبات و … باعث افزایش مژه ها می شوند . در ادامه می خواهیم به رشد مژه با شیر بپردازیم.

رشد مژه با شیر امکان پذیر است؟

امروزه روش های زیادی در کلینیک ها وجود دارد که می تواند به تقویت و رشد مژه ها کمک کند اما هنوز هم روش های قدیمی جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده است و هنوز هم  افرادی هستند که راه های طبیعی را به راه های دیگر ترجیح می دهند.

شاید تصور کنید ریزش مو ها و یا کوتاهی و کم پشتی آن ها مسئله خاصی نیست ولی باید بدانید درصد زیادی از زیبایی چشم به مژه ها بستگی دارد و علاوه بر این در صورتی که مژه ها وجود نداشته باشد سلامت چشم تحت شعاع قرار گرفته پس تقویت مژه یک امر ضروری است .

برای رشد مژه لازم نیست حتما به کلینک مراجعه کنید بلکه می توانید با استفاده از روش های خانگی به رشد مژه خو بپردازید. رشد مژه با شیر و لبنیات یکی از روش های طبیعی است که از گذشته تا کنون مورد توجه قرار گرفته است .شیر به دلیل  عناصر تغذیه ای مختلفی که دارد که نه تنها باعث تقویت و رشد مژه می شود بلکه آسیب های ساقه ی آن را هم کاهش می دهد.

حجیم کردن و رشد مژه با شیر

شیر منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی است که تاثیر بسزایی در حجیم کردن مژه ها دارد. از رو می توان از شیر برای تقویت مژه و حجیم کردن آن استفاده کرد .

قبل از خواب مقداری شیر را گرم کرده و به کمک پنبه مقداری از آن را به ارامی بر روی مژه ها و پلک های خود بزنید و به آرامی ماساژ بدهید. اجازه بدهید شیر جذب پوست شما شود و آن را تا صبح شستشو ندهید و بگذارید بر روی چشمان شما بماند.

ماسک تخم‌ مرغ و شیر برای رشد و تقویت مژه

استفاده از ماسک شیر و تخم مرغ که حاوی ویتامین ب و پروتئین است می تواند ماسک عالی و طبیعی برای درمان ریزش مژه باشد.

سخن پایانی

رشد مژه با شیر یکی از روش های طبیعی برای تقویت و رشد مژه است . ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که شیر به مدت طولانی روی مژه باقی نماند زیرا باعث الودگی و مشکلات مختلفی می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار