• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تجربیات رشد مژه

تجربیات رشد مژه

تجربیات رشد مژه برای کسانی که به این موضوع علاقه دارند می توانند بسیار جذاب باشند. از این رو در ادامه به بررسی این موارد پرداخته شده است. مژه تاثیر بسزایی در زیبایی صورت و چهره دارد علاوه بر زیبایی نقش مهم مژه این است که چشم ها را در مقابل عوامل مهاجم خارجی که باعث عفونت و جراحت چشم می شوند و بدین ترتیب بینایی را تحت تاثیر قرار می دهند محافظت می کند. البته عوارض کاشت مژه موقت نیز می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

هر تار مژه دارای یک چرخه طبیعی رشد است که تقریبا بین ۳ تا ۶ ماه زمان می برد. هر انسان با تعدادی فولیکول مو متولد می شوند و این تعداد در طول زندگی هر فرد تقریبا ثابت است‌.

یکی از مشکلاتی که زیبایی صورت و چهره ما را تحت تاثیر قرار می دهد ریزش مژه است به همین سبب افراد به دنبال راه هایی هستند که از این عارضه نا خوشایند که زیبایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد جلو گیری کنند . در این مقاله می خواهیم به بررسی عوامل ریزش مژه، راهکار های درمان آن و تقویت مژه و تجربیات آن بپردازیم .

علت های ریزش مژه

عوامل فراوانی وجود دارند که می توانند باعث ریزش مژه شوند . چند نمونه از این عوامل عبارت اند از:

اختلالات تغذیه ای

کمبود پروتئین ، بیوتین و کمبود آهن از جمله علت های اختلالات تغذیه ای هستند که موجب ریزش مژه می شوند.

ریمل ضد آب

استفاده مکرر از مژه های مصنوعی و لوازم ارایشی مانند ریمل از  دیگر عواملی هستند که باعث ریزش مژه ها می شوند . برای آسیب نرسیدن به مژه ها از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا این ریمل به راحتی از روی مژه ها پاک نمی شود و ضربات محکم برای پاک سازی آن به مژه اسیب می رساند.

عوامل های دیگری مانند بیماری های هورمونی، مصرف کوکائین، رژیم های غذای نادرست که سبب سوء تغذیه می شوند، کم خونی و … نیز باعث ریزش مژه می شوند.

رشد مژه و تقویت مژه

رشد مژه و تقویت مژه یک رویای دست نیافتنی برای افرادی است که مژه های کم پشت و کوتاه دارند. کم پشتی مژه ها برای همه افراد به خصوص در بانوان یک معضل جدی است به طوری که بعضی افراد از این موضوع رنج می برند . هدف ما در این مطلب بیان روش ها و تجربیات برای تقویت مژه است .

تجربیات رشد مژه

از موارد تجربی که می توان از آن برای رشد و تقویت مژه استفاده کرد ، روغن های خوراکی مانند روغن بادام، نارگیل ، زیتون و.. است . این روغن ها حاوی اسید های چرب و ویتامین های مناسب برای رشد و تقویت مژه هستند.

ویتامین هایی که درون میوه ها مانند توت فرنگی،  گوجه، سبزیجاتی که برگ سبز دارند و پروتئین های مو جود در تخم مرغ نیز می تواند از عوامل موثر در تقویت مژه باشند.

روغن هفت مغز

روغن هفت مغز از بهترین روغن های ترکیبی است  که از هفت دانه روغنی مانند بادام شیرین و تلخ، فندق ، سیاه دانه، کنجد، پسته و کرچک تشکیل شده است که یکی از بهترین ترکیبات روغنی برای تقویت مژه است.

وازلین

یکی از موارد تجربی که در رشد و تقویت مژه توصیه می شود استفاده از وازلین است.

اجتناب از استفاده مژه مصنوعی

از دیگر عوامل تجربی که به ما در داشتن مژه های زیبا کمک می کند استفاده نکردن از مژه های مصنوعی است . زیرا هنگام جدا کردن مژه مصنوعی تعدادی از مژه های طبیعی نیز به همراه آن جدا می شود.

پاک کردن آرایش در شب

همیشه در هنگام شب آرایش هایی که بر روی مژه و پلک شما قرار دارد پاک کنید تا از این طریق مژه ها بتوانند تنفس کنند. هرچه مژه ها کمتر در معرض ارایش قرار بگیرند بهتر رشد می کنند.

روغن تخم مرغ

روغن تخم مرغ تاثیر به سزایی در رشد و تقویت مژه دارد.

تجربیات رشد مژه

چند نکته تجربی در مورد رشد مژه باید بدانیم

قیچی کردن مژه ها باعث رشد و بلندی آن ها نمی شود بلکه شانه زدن مژها با یک برس تمیز و بهداشتی می تواند رشد مژه ها را تسریع  کند.

استفاده از الوئورا نیز می توان باعث تقویت مژه بشود و ما را در راه رسیدن به مژه های پر پشت و زیبا کمک  کند.

ماساژ پلک از دیگر عواملی است که می توان باعث تقویت مژه های شما شود . می توانید با ماساژ ملایم پلاک های خود موجب تحریک فولیکول های مژه شوید و آن ها را تقویت کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار