• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بیماری های مرتبط با اضافه وزن

بیماری های مرتبط با اضافه وزن

افراد دارای وزن اضافه و چاق ممکن است بر اثر چاقی دچار بیماری ها و مشکلات  مختلفی از جمله بیماری های مرتبط با اضافه وزن شوند.

1- دچار فشار خون بالا می شوند

2- ممکن است دچار سکته و یا برخی دیگر از بیماری های قلبی شوند.

3- دچار دیابت می شوند.

4- براثر اضافه وزن دچار برخی انواع سرطان ها می شوند.

5- ممکن است دچار سنگ کیسه صفرا بشوند.

6- ممکن است دچار استئوآرتریت شوند

7- ممکن است دچار نقرس شوند.

8- ممکن است دچار مشکلات تنفسی از جمله آسم شوند.

بیماری های مرتبط با اضافه وزن

همه ی این مواردی که گفته شد در افراد چاق وجود ندارد اما اگر در افراد چاق خانواده ی خود با همچین مواردی مواجه شدند احتمال اینکه شما دچار این موارد شوید زیاد است. از این رو بهتر است تا به انواع روش های لاغری که لیپوماتیک و پیکر تراشی از جمله ی آن ها می باشند، رو بیاورند.

 

1- بیماری های قلبی در افراد چاق

وزن زیاد باعث می شود که در افراد فشار خون به همراه کلسترول موجود افزایش پیدا کند و با افزایش این موارد امکان سکته ی قلبی به همراه برخی دیگر از بیماری ها افزایش پیدا می کند. این موارد با اضافه وزن و چاقی در ارتباط هستند پس بنابراین اگر شما وزن خود را کاهش دهید در این صورت احتمال مبتلا شدن به این بیماری ها کاهش پیدا می کند.

2- بیماری دیابت از نوع 2

اصولا افراد چاق و دارای اضافه وزن دچار دیابت از نوع 2 می شوند. پس اگر دچار دیابت از نوع دوم به دلیل چاقی هستید سعی کنید با استفاده از رژیم غذایی و ورزش و فعالیت بدنی وزن خود را کم کنید که با این کار از شر این بیماری یا خلاص می شوید یا اینکه به حداقل می رسانید. در برخی مواقع ورزش کردن نیاز بدن به دارو ها کاهش می دهد.

3- بیماری سرطان در افراد چاق

برخی از سرطان ها با چاقی در ارتباط هستند مانند سرطان سینه ، سرطان روده ، سرطان پوشش داخلی رحم ، سرطان کلیه ، سرطان مری همه این موارد با چاقی و اضافه وزن در ارتباط می باشند پس بنابراین برای جلوگیری از این موارد بهتر است که سعی کنیم حتما به وزن ایده آل برسیم.

4- بیماری مربوط به کیسه صفرا

در افراد چاق اصولا به سنگ صفرا یا بیماری های صفرا وجود دارد توجه داشته باشید که برای کاهش وزن خود نیز عجله به خرج ندهید که بخواهید حتما د مدت کوتاهی حجم زیادی از وزن خود را کم کنید در این صورت دچار سنگ صفرا خواهید شد پس لازم است که وزن خود را آرام آرام کاهش دهید تا دچار این بیماری نشوید.

5- بیماری استئوآرتریت

این بیماری مختص افراد چاق می باشد چون بیماری است که مفاصل بدن بخصوص زانو، مفصل ران و مفصل پشت تاثیر می گذارد. وزن اضافه بدن به این مفاصل فشار بسیاری وارد می کند و این باعث می شود که غضروف محافظ این مفاصل آسیب دیده و دچار ساییدگی شوند و این غضروف ها از بین بروند. که با کاهش وزن می توانیم جلوی آسیبی که به غضروف وارد می شود را بگیریم.

6- بیماری نقرس

این بیماری مربوط به مفاصل می باشد و در افراد چاق وجود دارد و باعث می شود که اسید ارویک بدن افزایش پیدا کند واز طریق خون به سمت مفاصل حرکت می کند و در مفاصل بدن ته نشین می شود. حتی اگر بخواهید در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی را کم کنید در این صورت نیز دچار نقرص می شوید پس بهتر است که وزن خود را کم کم کاهش دهید.

7-  باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.

این اختلال در خواب به این گونه است که ممکن است فرد خروپف کند یا ممکن است برای مدت کوتاهی تنفس فرد در خواب قطع شود.این اختلال براثر چاقی به این صورت است که در اطراف گلو چربی افزایش پیدا می کند و موجب این اختلالات می‌شود که در طول روز فرد کاملا خواب آلود بوده و درنهایت ممکن است که فرد دچار بیماری های قلبی نیز بشود.

8- بیماری سندرم متابولیک

سندروم متابولیک از جمله شرایطی می باشد که باهم ریسک مبتلا شدن به بیماری های مختلفی چون بیماری قلبی ، سکته و هچنین دیابت را در بدن افراد افزایش می دهد. این بیماری با چاقی و عدم فعالیت افراد ارتباط تنگاتنگی دارد پس بنابراین لازم است که وزن خود را کاهش دهیم و دچار این بیماری نشویم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار