• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

عوارض چاقی شکمی

عوارض چاقی شکمی برای بدن چیست؟

عوارض چاقی شکمی موضوع حائز اهمیتی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. چاق شدن در ناحیه شکم و تجمع چربی در ناحیه شکم می تواند مشکلات زیادی به بار آورد. علاوه بر این که تناسب اندام شما به هم می ریزد و این برای اکثر افراد خوشایند نیست. این مساله می تواند تاثیرات نامطلوبی بر سلامت جسمی افراد داشته باشد. تجمع چربی در اطراف شکم می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد. این چربی را با عنوان چربی احشایی می شناسند و مربوط به چربی های اطراف کبد و اندام هایی است که داخل شکم هستند. انباشت چربی در این ناحیه می تواند موجب تیزی و بزرگی شکم شود. از این رو باید به دنبال روش های درمان آن بود که یکی از بهترین های آن لیپوماتیک شکم است.

علت تجمع چربی در شکم چیست؟

عوامل زیادی می توانند در این مساله موثر باشند که در ادامه قصد داریم برخی از آن ها را برای شما بیان کنیم.

  1. مصرف بی رویه الکل و غذاهای سرشار از شیرینی و چربی و همچنین نوشیدنی هایی که قند زیادی دارند.
  2. مصرف چربی ترانس می تواند باعث تجمع چربی شکمی شود. این چربی ها می تواند موجب بیماری های قلبی، قند خون و … شود.
  3. ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی یک دیگر از دلایل این عارضه است.
  4. گاهی خانم ها به دلیل مشکلات هورمونی ممکن است به بیماری مبتلا شود.
  5. استرس بیش از حد نیز یکی دیگر از مسائلی است که می تواند موجب چاقی شما شود.
  6. مواد غذایی که حاوی فیبر کمی هستند می توانند موجب تجمع چربی در شکم افراد شوند.
  7. حتما تا کنون شنیده اید که می گویند فلانی استعداد چاقی دارد. ژنتیک می تواند در این مساله دخیل باشد.
  8. یکی دیگر از علل تجمع چربی دور شکم بی خوابی و بدخوابی است.

چربی شکمی موجب چه بیماری هایی می شود؟

چربی شکمی می تواند بسیار خطرناک بوده و موجب بیماری های مختلفی شود. عوارض چربی کمی بسیار فراوان هستند و ما در این قسمت قصد داریم برای شما برخی عوارض را بیان کرده و البته راه های درمانی جدید را نیز به شما معرفی کنیم.

عوارض چاقی شکمی

1: چربی شکم و ابتلا به دیابت

تجمع چربی در ناحیه شکم می تواند موجب شود افراد به دیابت مبتلا شوند. شما باید از  عوارض چاقی مطلع باشید و با روش های طبیعی و مدرن از چاقی بیش از حد خود جلوگیری کنید.  تحقیقات نشان داده اند رابطه مستقیمی بین دیابت و چاقی احشایی وجود دارد و وقتی چربی های دور کمر کم شوند امکان  ابتلا به دیابت نوع 2 از بین می رود. همچنین ثابت شده است چاقی شکمی نسبت به سایر چاقی ها ارتباط بیشتری با دیابت دارد.

عوارض چربی شکمی و ارتباط آن با بیماری های قلبی عروقی

چربی احشایی می تواند موجب ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی شود. در سال 2008 صحت این مساله ثابت شده است. افزایش چربی شکمی در زنان که البته دارای وزن طبیعی هم هستند امکان ابتلا به بیماری های قلبی و در نتیجه مرگ را بیشتر می کند.  افزایش چربی احشایی عوامل ایجاد بیماری قلبی را تشدید می کند و موجب ابتلای افراد به این بیماری ها می گردد.

چربی شکمی و تاثیر آن بر فشار خون

چربی شکمی ارتباط مستقیمی با بالا رفتن فشار خون دارد. چاقی ممکن است موجب افزایش فشار خون شده و بسیار خطرناک باشد. در طی تحقیقاتی ثابت شد افرادی که از چاقی شکم رنج می برند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.

راه های درمان چاقی شکمی

کاهش چربی در ناحیه شکم می تواند به روش های مختلفی انجام شود. توجه به رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می تواند در کاهش چربی شکمی و عوارض آن موثر باشد. اما همیشه این راه کارساز نیست و گاهی کار از کار گذشته است که با این روش ها نمی توان جلوی چاقی شکمی را گرفت.

یکی از روش هایی که بسیار توصیه می شود روش لیپوماتیک شکم است که روش دائمی بوده و با استفاده از آن می توانید از شر چربی های اضافه خلاص شوید. این عمل در کلینیک مدرن با بهترین امکانات و به وسیله باتجربه ترین پزشکان انجام می شود.

 شما می توانید از طریق تماس و مراجعه حضوری با مشاوران کلینیک مدرن ارتباط برقرار نموده و از این عمل به خوبی آگاه شوید. همچنین مطالعه مقالات در این زمینه که در سایت کلینیک مدرن وجود دارد می تواند به شما آگاهی بیشتری در این زمینه بدهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار