• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مراقبت از مو های چرب

مراقبت از مو های چرب

افراد به موهای خود اهمیت می دهند. هر فردی ممکن است در طول زندگی خود با مشکلاتی مانند ریزش مو مواجه شود که راهی جز کاشت مو نداشته باشد. چرب شدن‌ مو های سر از جمله مشکلاتی است که بر روی زیبایی افراد تاثیر گذاشته و موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود . اغلب افرادی که دارای مو های چرب هستند در مراقبت و نگهداری از مو های خود دچار مشکل می شوند ، همچنین حالت دادن به مو های چرب نیز کار مشکلی است ، بنابر این اگر شما هم دچار این مشکل هستید می توانید با ما در این مقاله همراه باشید . ما در این مقاله قصد داریم به بررسی راه کار هایی برای مراقبت از مو های چرب بپردازیم .

  • علت چرب شدن مو های سر چیست؟

این شرایط می تواند دلایل متعددی داشته باشد . گاهی وقت ها شیوه نادرست زندگی ممکن است سبب چرب شدن مو ها شود ، ولی علت اصلی چربی مو ها تولید بیش از اندازه سبوم است. عواملی که باعث چربی مو های سر می شود در افراد مختلف با هم متفاوت است اگر شما علت چرب شدن مو های خود را بدانید به راحتی می توانید آن را در مان کنید.

اغلب مردم به اشتباه فکر می کنند علت چربی موها وابسته به چربی پوست سر است ، اما این قضیه درست بر عکس است ؛ علت اصلی در اغلب افراد خشکی پوست سر است.

پوست خشک سبب ترشح بیش از اندازه چربی و غدد از ریشه موها در زیر پوست شده است و این چربی ها به مو منتقل می شود ، پس می توان گفت علت اصلی چربی موهای سر خشکی پوست سر است که می توان با درمان خشکی پوست سر ، چربی موها را از بین برد .

  • نکاتی در مورد مراقبت از موهای چرب

▪ از شامپو ملایم برای شستشوی  موها استفاده کنید . می توانید از شامپو های مخصوص موهای چرب، شامپو های مخصوص پوست خشک و حتی از شامپو کودکان برای مراقبت از موهای چرب خود استفاده کنید .

▪ موهای چرب باید روزانه شستشو شوند ، شستشو مرتب از چربی های مو می کاهد ، اما باید به این نکته نیز توجه کنید اگر غلظت شامپو و مدت زمان نگهداری شامپو بر روی مو های سر از حد متعادل و معمول خارج شود می تواند باعث خشکی پوست سر شما شده که این نیز یکی از علت های چرب شدن مو های سر است .

▪ اگر دارای موهای چرب هستید از رنگ کردن مکرر آن ها خود داری کنید زیرا مو های رنگ خورده بر ترشح چربی بیشتر از  غده های زیر پوست موثرند. خود داری کردن از رنگ کردن مکرر موها یکی دیگر از راه های مراقبت از موهای چرب است.

▪ اگر دارای موهای چربی هستید از آبلیمو استفاده کنید ، چرا که آبلیمو می تواند اثری شبیه به سرکه داشته باشد و از چربی های مو بکاهد.

 

مراقبت از مو های چرب

دیگر مراقبت از مو های چرب

▪ اگر موهای چربی دارید می توانید سرکه و آب را به نسبت ۱به ۴ باهم مخلوط کرده و موهای خود را با آن شستشو دهید . اگر سعی کنید محلول آب و سرکه کمتر به پوست سرتان برسد بهتر است .

▪ سعی کنید موهای چرب خود را با آب سرد و یا ولرم شستشو دهید زیرا آب گرم و یا داغ موجب ماندن مقداری کف در موها شده و چربی سر را تشدید می کند.

▪ برخی از مواد درخشان کننده ی مو که در بازار وجود دارند برای موهای خشک هستند و استفاده از آن ها برای مو های چرب اصلا توصیه نمی شود زیرا مو های چرب به اندازه کافی درخشان هستند پس برای درخشان شدن آن ها نیاز نیست از ژل ها و اسپری های مو جود در بازار به این منظور استفاده کرد.

▪ برای مراقبت از مو های چرب خود بهتر است از غذا های سالم استفاده کنیم و رژیم غذایی مناسبی داشته باشم . استفاده از غذا های چرب و سرخ کرده می تواند باعث چربی بیشتر پوست سر شود و همچنین استفاده از مرکبات و سبزیجات می تواند در داشتن پوست و موهای زیبا به شما کمک کند . از این رو داشتن تغذیه ای مناسب یکی از راه های مراقبت از مو های چرب می تواند باشد .

نکته قابل توجه:

چربی مو می تواند باعث بروز پدیده ی ریزش مو شود. هنگامی که پوست سر چرب باشد باعث می شود منافذ پوست بسته شده و ریزش موها را شاهد خواهیم بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار