• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

گیاهان مفید برای پوست خشک

صورت تان پوسته پوسته شده و سطحی زبر دارد؟ خشکی پوست در فصل زمستان و پاییز شما را آزار می دهد؟گیاهان مفید برای پوست خشک چه نوع گیاهانی هستند؟ 

خشکی پوست یک مشکل شایع در بین افراد به خصوص در فصول سرد سال است. علائم پوست خشک با توجه به رژیم غذایی و دیابت یا تیروئید فرد، به صورت خفیف یا حاد خود را نشان می دهد. برخی از افراد برای کاهش علائم و یا درمان خشکی پوست از روش های خانگی و گیاهان مفید برای پوست خشک استفاده می کنند.

با ما در کلینیک پوست و مو مدرن و تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با این دسته از گیاهان آشنا شوید.

همینطور متیوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و تزریق بوتاکس میشود نیز استفاده کنید

معرفی گیاهانی مفید برای پوست خشک

مفید ترین گیاهان برای پوست خشک را می توان گیاهانی که در بخش های بعد شرح داده شده اند، در نظر گرفت:

نعناع، گیاه چند خاصیتی

نعناع با توجه به خاصیت های فراوانی که در زمینه پوست و زیبایی داشته، به گیاه چند خاصیتی معروف است. نعنا، خاصیت ضد التهابی بالایی داشته و برای درمان خشکی پوست و کاهش علائم پوسته پوسته شدن آن، مورد استفاده قرار می گیرد.

رزماری

گیاه رزماری، خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی داشته و منافذ پوست را از هر نوع آلودگی پاک سازی خواهد کرد. استفاده از گیاه رزماری برای پوست خشک، سبب بهبودی جریان خون رسانی و حس شادابی و تازگی در پوست می شود.

آویشن

یکی دیگر از گیاهان مفید برای پوست خشک، آویشن است. آویشن گیاهی ضد باکتری قوی بوده که برای مقابله با اگزما و آکنه به کار گرفته می شود. جوشانده آویشن به عنوان یک محلول شست و شوی قوی پوست خشک شناخته می شود.

گیاه آلوئه ورا و پوست خشک

ژل موجود در برگ های گیاه آلوئه ورا، خاصیت آب رسانی فراوانی داشته و با حفظ رطوبت لایه میانی پوست، از خشکی و خارش پوست جلوگیری خواهد کرد. آلوئه ورا در ماسک های زیبایی و آب رسانی پوست کاربرد بسیاری داشته و امروزه به عنوان یک گیاه مشهور در زمینه پوست، مو و زیبایی به کار گرفته می شود.

ریحان

برگ های ریحان، خاصیت ضد باکتریایی قوی داشته و برای رفع هر گونه لک و آکنه و زائده های پوستی به کار می رود. ریحان، آنتی اکسیدان طبیعی بوده و پوست خشک را در برابر اگزما و خارش و در نهایت ملتهب شدن پوست محافظت خواهد کرد.

گیاه دم اسب

شاید بارها اسم گیاه دم اسب و خاصیت آن برای ضد پیری و چروک پوست شنیده باشید. جوشانده گیاه دم اسب، یک ترکیب گیاهی مفید برای پوست خشک است. تاثیر مستقیم گیاه دم اسب بر روی ترمیم سلول های پوستی و حفظ رطوبت لایه میانی پوست است.

بیشتر بخوانید:جوان سازی پوست خشک

عصاره رازیانه و جوان سازی

خشکی پوست یکی از علل پیری زود رس است. رازیانه یک گیاه بسیار مفید در جوان سازی پوست بوده که با ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی، علائم خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی از جمله: اگزما و آکنه را کاهش خواهد داد. ترکیب رازیانه با عسل یک ترکیب فوق العاده برای ترمیم بافت های پوستی و جلوگیری از چین و چروک پوست است.

اکالیپتوس

اکالیپتوس از دیگر گیاهان مفید برای پوست خشک است. اسانس اکالیپتوس، یک ترکیب ضد التهابی، ضد قارچ و باکتری بوده که استفاده موضعی از آن بر روی پوست خشک، گردش خون سلول های پوستی را بهبود بخشیده و لایه های پوست را آب رسانی خواهد کرد.

هاماملیس

آیا تا به حال اسم این گیاه عجیب غریب را شنیده اید؟

هاماملیس، گیاهی پر کاربرد در بسیاری از کرم ها و لوسیون های آرایشی پوست خشک است. این گیاه از پیری زود رس پوست خشک و ایجاد چین و چروک جلوگیری خواهد کرد.

همیشه بهار

گیاه همیشه بهار، به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته شده که بافت های پوست را آب رسانی خواهد کرد. در صورت عدم کنترل خشکی پوست، ممکن است فرد موجب اگزما و التهابات شدید پوستی شود.

بومادران

گیاه بومادران، خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی دارد. استفاده از جوشانده بومادران برای کاهش التهابات پوست خشک و درمان پوسته پوسته شدن آن بسیار موثر است.

سخن پایانی

پوست یکی از چهارچوب های اصلی چهره هر شخص است. پوست با توجه به رژیم غذایی، مزاج و عوامل درونی فرد ممکن است به صورت چرب، مختلط، معمولی و یا خشک باشد. افراد زیادی به صورت ارثی و یا گاها برخی افراد به صورت فصلی از خشکی پوست خود رنج برده و همواره به دنبال یافتن شیوه هایی برای کاهش و درمان علائم خشکی پوست خود هستند. در این میان، گیاهان مفید برای پوست خشک، جایگاه خاصی داشته و به عنوان یک ایده نوین و بدون عارضه، محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داده است.

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است که برای برطرف کردن خشکی پوست می توانید از روش های نوین که در کلینیک پوست و مو مدرن انجام می شوند مانند: میکرونیدلینگ نیز استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار