• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشود؟

مواد مورد نیاز برای مو چیست؟ کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشود؟

ریزش مو به دلایل مختلفی در افراد پدید می آید اما یکی از مهم ترین دلایلی که ریزش مو را در افراد پدید می آورد، کمبود مواد مورد نیاز برای مو است. شاید این مساله برای بسیاری از افراد عجیب به نظر بیاد که موها نیز به مواد مغذی نیاز دارند. اما باید گفت که مو نیز مانند سایر اعضای بدن برای ادامه حیات و رشد و تقویت باید موادی را که لازم دریافت کند.

در غیر این صورت موها به مرور ضعیف می شوند و ریزش مو در افراد پدیدار می گردد.

برای اینکه با علل ریزش مو و اینکه چه مواد غذایی باعث ریزش مو می شوند آشنا شوید، تصمیم داریم که در کلینیک مدرن در خصوص مواد غذایی مورد نیاز برای مو با شما صحبت کنیم.

کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشود؟

کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشود؟

 

از جمله مهم ترین مواد غذایی که کمبود آنها باعث ریزش مو می شود، میتوان به مواردی نظیر زیر اشاره کرد:

ویتامین دی

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص گردیده است که کمبود ویتامین دی باعث ایجاد آلوپسی در مو می شود و با تامین ویتامین دی مورد نیاز برای بدن فولیکول های جدید مو رشد می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کاشت مو

برای تامین ویتامین دی می توان از نور خورشید بهره برد و یا از غذاهایی مانند: ماهی که حاوی ویتامین دی هستند استفاده کرد. در غیر اینصورت می توان از قرص های ویتامین دی نیز استفاده کرد.

ویتامین b

ویتامین های گروه b باعث می شوند که تولید گلبول های قرمز در بدن افزایش پیدا کند و از انجایی که این گلبول ها مسئول رساندن اکسیژن و مواد غذایی به مو هستند، وجود هر چه بیشتر آنها در بدن می تواند باعث تقویت مو گردد.

ویتامین a

ویتامین a ویتامینی است که تمامی سلول های بدن برای رشد به آن نیاز دارند.با مصرف ویتامین ای پوست سر قادر است که سبوم بیشتری تولید کند که این ماده برای سلامت مو و رطوبت مو بسیار مفید است. اما با این وجود لازم به ذکر است که ویتامین آ نباید بیش از حد مصرف شود.

آهن

آهن یکی دیگر از مواد مفید برای بدن است که کمبود آن باعث ریزش مو می شود. آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن مورد نیاز برای مو را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: کاشت مو در تهران

ویتامین سی

ویتامین آنتی اکسیدانی است که باعث می شود تا تولید کلاژن در پوست افزایش پیدا کند و کلاژن یکی از مواد مورد نیاز برای مو می باشد که تامین شدن آن باعث افزایش رشد مو و تقویت مو می شود.

ویتامین ای

ویتامین ای از جمله ویتامین هایی است که هم برای مو و هم برای پوست مفید است و بر اساس تحقیقات مشخص گردیده است که این ویتامین ریزش مو را در افراد متوقف می کند. در نتیجه کمبود این ویتامین در بدن منجر به ریزش مو خواهد شد.

روی

روی از جمله مواد معدنی است که به غدد اطرف فولیکول ها کمک می کند تا به درستی به فعالیت خود بپردازند. به همین دلیل پزشکان یکی از علل ریزش مو را کمبود روی می دانند.

پروتئین

از دیگر موادی که کمبود آن باعث ریزش مو می شود، پروتئین ها هستند که این ماده را میتوان از مواد غذایی نظیر: سویا، تخم مرغ، گوشت و … تامین کرد.

آب

آب از جمله مواد حیاتی برای مو است که کمبود آن در بدن باعث خشکی مو و خشکی پوست سر می شود و بر اثر این مساله ریزش مو در افراد پدیدار می گردد. به همین دلیل اشخاصی که قصد دارند، جلوی ریزش موی خود را بگیرند، باید هر روز به میزان مورد نیاز آب بنوشند تا آب مورد نیایز برای مو و سایر ارگان های بدن تامین شود.

کلام آخر

در این مقاله برای شما هموطنان عزیز شرح دادیم که کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشوند.

اگر این مواد را به میزان کافی برای بدن خود تامین کنید، می توانید از ریزش مو جلوگیری کنید و همیشه شادابی و سلامتی موهای خود را به همراه داشته باشید.

در غیر این صورت ریزش موی شدید پیدا خواهید کرد و زیبایی موهای خود را از دست می دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات را در این وب سایت مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار