• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟ تفاوت کربوکسی تراپی و بوتاکس چیست؟

تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان به دنبال روش هایی برای جوانسازی پوست خود هستند زیرا پوست تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارد و از بین رفتن زیبایی و سلامتی آن می تواند ظاهر چهره را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

همینطور میتوانید از خدمات ما که شامل بوتاکس نیز میشود نیز استفاده کنید

در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن که یک مجموعه تخصصی در زمینه خدمات پوست و مو است قصد داریم که در رابطه با کربوکسی تراپی و بوتاکس با شما عزیزان صحبت کنیم زیرا این دو روش برای جوانسازی پوست به کار می روند.

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

در رابطه با اینکه کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس باید گفت که هر کدام از این دو روش در شرایط خاص خود مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت کلی مساله که تعیین کننده بهترین روش است، شرایط افراد است.

به عنوان مثال: اشخاصی که قصد دارند تا با کار گیری این روش ها، به تقویت پوست خود بپردازند، روش کربوکسی تراپی برای انها مفید تر است و افرادی که قصد دارند تنها جوانسازی پوست صورت برای آنها انجام شود، تزریق بوتاکس برای انها مناسب خواهد بود.

تفاوت کربوکسی تراپی و بوتاکس چیست؟

بوتاکس و کربوکسی تراپی دو روش کاملا متفاوت هستند که برای جوانسازی پوست به کار می روند. از مهم ترین تفاوت کربوکسی تراپی و بوتاکس باید به مسائل زیر اشاره کرد:

تفاوت در ماده تزریقی و نحوه تاثیرگذاری بر پوست

کربوکسی تراپی یک روش غیر تهاجمی است که به بیهوشی نیاز ندارد و در این روش از تزریق موضعی کربن دی اکسید به پوست استفاده می شود که با تزیق کربن دی اکسید به پوست، گردش خون افزایش پیدا می کند و می تواند در جوانسازی پوست و تقویت کلاژن سازی پوست موثر واقع شود.

اما در روش بوتاکس از ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود و این ماده را در بخش های مورد نظر پوست صورت تزریق می کنند. ژل هیالورونیک اسید باعث از کار افتادن عضله می شود و به همین شکل از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند و چین و چروک ها را برطرف می نماید.

تفاوت در لایه پوست که تزریق در آن انجام می شود

در روش کربوکسی تراپی، پزشک کربن دی اکسید را به لایه زیرین پوست تزریق می کند، اما در روش بوتاکس، ژل هیالورنیک اسید به لایه میانی پوست تزریق می شود.

بیشتر بخوانید:نکاتی مهم درباره تزریق بوتاکس

تفاوت در تعداد جلسات تزریق

در روش کربوکسی تراپی فرد مورد نظر با توجه به وضعیت پوستی که دارد، باید حداقل دو الی سه جلسه تزریق کربوکسی تراپی را انجام دهد تا نتیجه مورد نظر را دریافت کند اما در روش بوتاکس تنها به یک جلسه تزریق هیالورنیک اسید نیاز است و فرد با یک جلسه تزریق می تواند نتیجه مورد نظر خود را دریافت کند.

تفاوت در تاثیرگذاری بر کلاژن سازی پوست

در روش کربوکسی تراپی با وارد شدن کربن به پوست، افزایش خون افزایش پیدا می کند و کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد اما در روش تزریق بوتاکس، هیچ تاثیری بر روی تقویت کلاژن سازی در پوست گذاشته نمی شود بلکه فقط با تزریق هیالورونیک اسید ظاهر پوست بهبود پیدا می کند و به عبارت دیگر هیچ عمل تقویتی روی پوست انجام نمی شود.

تفاوت در عملکرد

تزریق بوتاکس روشی است که تنها می تواند برای رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست استفاده شود در حالی که کربوکسی تراپی علاوه بر رفع چین و چروک ها می تواند در خصوص:

رفع اکنه و لک صورت، رفع سلولیت، برطرف کردن ترک های پوستی، برطرف کردن آثار زخم و … نیز موثر واقع شود.

تفاوت در دفع مواد تزریق شده به پوست

کربن دی اکسید که در روش کربوکسی تراپی به پوست تزریق می شود، از طریق تنفس و ریه از بدن خارج می شود در حالی که ژل هیالورونیک اسید که در روش بوتاکس به پوست تزریق می شود پس از طی شدن مدت مشخصی جذب بدن می شود و از بین می رود. به همین دلیل می توان گفت که کربوکسی تراپی پوست و بوتاکس در نوع دفع ماده تزریق شده نیز با هم متفاوت هستند.

کلام پایانی

در کلینیک مدرن با شما عزیزان در رابطه با اینکه کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس و تفاوت کربوکسی تراپی و بوتاکس با شما عزیزان صحبت کردیم. امیدواریم که از مطالب ذکر شده در این مقاله استفاده کرده باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر سایر مقالات ما را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار