کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس چقدر زمان میبرد؟ لوپوس یکی از انواع بیماری های خود ایمنی است که در نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن به بافت ها و اندام های خودی ایجاد می شود. این حملات التهاب، ورم و آسیب نقاط مختلف بدن همچون مفاصل، پوست، کلیه ها، خون، قلب و ریه را در پیش دارد.

هرچند درمان کاملی برای لوپوس وجود ندارد، اما از درمان هایی جهت کنترل بیماری و کاهش شدت آن کمک گرفته می شود.

بیماری لوپوس چیست؟

حدود 70 تا 90 درصد افراد مبتلا به لوپوس را زنان در سنین باروری تشکیل می دهند، اما کودکان (بیشتر دختران)، مردان و زنان مسن و حتی نوزادان نیز می توانند به این بیماری مبتلا شوند. لوپوس در تمام نقاط جهان رخ می دهد، اما ممکن است در میان سیاه پوستان و آسیایی ها شایع تر از سفید پوستان باشد در ادامه همراه ما باشید تا با روش کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس آشنا شوید. .

لوپوس اریتماتوی دیسکوئید (DLE) که گاهی اوقات لوپوس اریتماتوی پوستی مزمن نامیده می شود، نوعی لوپوس است که فقط پوست را درگیر می کند. در این حالت، جوش های برآمده، گرد و قرمز رنگ رخ می‌دهد که گاهی اوقات تا حدی از بین می‌رود اما همراه با زخم و ریزش مو در نواحی آسیب دیده است.

جوش ها در مناطقی از پوست که در معرض نور قرار دارند، مانند صورت، پوست سر و گوش ها جمع می شوند. گاهی اوقات یک جوش یا زخم نیز بر غشاهای مخاطی، به ویژه در دهان تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو در مدرن کلینیک

گزینه های درمانی برای ریزش مو در بیماران لوپوس

کسانی که مشکوک به ابتلا به لوپوس هستند باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند. در حالی که ریزش مو اغلب یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن توجه کرد، احساس خستگی نیز یکی از علائم اولیه شایع لوپوس است. تصور می‌شود که تغییرات هورمونی می‌تواند باعث ایجاد لوپوس شود، که ممکن است دلیل شایع‌تر وجود داشتن آن در زنان را توضیح دهد و برخی داروها نیز می‌توانند باعث تشدید این بیماری شوند. کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس با رعایت نکاتی امکان پذیر است.

علائم می تواند از خفیف تا تهدید برای زندگی متغیر باشد و به این ترتیب، گزینه های درمانی متفاوت است. پزشک عمومی شما ممکن است برای درمان علائم شما کورتیکو استروئیدها یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را تجویز کند، و معمولاً یک آزمایش خون ساده تنها چیزی است که برای تشخیص لازم است. بنیاد لوپوس آمریکا به مبتلایان توصیه می کند که خودشان با استفاده از داروهای بدون نسخه و  بدون مشورت با پزشک خود، درمان ریزش موی ناشی از لوپوس را آزمایش نکنند.

ریزش موی ناشی از لوپوس می تواند برگشت پذیر باشد، اما تنها در صورتی که ناشی از التهاب پوست باشد و اگر لوپوس با موفقیت رو به بهبود باشد. اما اگر ریزش مو ناشی از ضایعات یا زخم باشد، ریزش مو قابل برگشت نخواهد بود. لوپوس گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد زخم یا ضایعات دیسکوئیدی شود که می تواند در هر نقطه از بدن ایجاد شود.

این زخم‌ها و ضایعات می‌توانند باعث ایجاد خراش دائمی روی پوست شوند که به فولیکول‌های مو آسیب می ‌رسانند و باعث می‌شوند که آنها نتوانند فولیکول ‌های موی جدید رشد دهند. ریزش مو همچنین می تواند یکی از عوارض جانبی دارو های مورد استفاده برای درمان لوپوس باشد.

کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس چقدر زمان بر است؟

کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس می تواند به افراد مبتلا به لوپوس کمک کند تا لکه های طاسی ناشی از آلوپسی زخمی و همچنین نازک شدن کلی مو را پر کنند. کاشت موی طبیعی یک روش جراحی است که موها را از یک قسمت بدن شما حرکت می دهد و آنها را به نقاط طاس منتقل می کند.

پیوند مو، رایج‌ترین روش کاشت مو، قطعات کوچکی از پوست (گرافت) با موهای سالم را از پشت سر شما جدا می‌کند تا به مناطق طاس یا نازک پیوند بزند. این معمولا توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با استفاده از یک بی حس کننده موضعی انجام می شود.

بیشتر بخوانید : کاشت ریش و سبیل در مدرن کلینیک

کاشت مو برای بیماران مبتلا به لوپوس فقط در صورتی باید در نظر گرفته شود که لوپوس شما به خوبی کنترل شود؛ در غیر این صورت، التهاب زمینه ای که در وهله اول به ریزش مو کمک می کند، استقرار موهای کاشته شده را دشوار می سازد.

اگر ریزش مو ناشی از لوپوس را تجربه می کنید، ممکن است بخواهید یک دوره درمانی حرفه ای را برای پوشاندن لکه های زخم روی پوست سر خود در نظر بگیرید. متخصصان مجرب مدرن کلینیک، می توانند به مبتلاین به لوپوس کمک کرده و علاوه بر کنترل این بیماری؛ نقاط طاس ایجاد شده بر اثر این بیماری را با روش کاشت مو و پیوند مو به خوبی درمان کنند.

منبع : www.verywellhealth.com