• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

چه مواد غذایی باعث لک صورت میشوند؟

چه مواد غذایی باعث لک صورت میشوند؟ آیا می خواهید با انواع مواد غذایی که باعث بروز لک در صورت می شوند، آشنا شوید و از بروز لک صورت جلوگیری به عمل آورید؟ پس با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

متاسفانه بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به رژیم های غذایی و مصرف مواد غذایی نامناسب ایجاد می شوند و از زیبایی افراد می کاهند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید از مصرف این گونه مواد غذایی پرهیز کرد و یا مصرف آنها را کاهش داد تا از آسیب هایی که بر اثر استفاده انها به پوست وارد می شود، جلوگیری به عمل آید.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت ابرو و کاشت مو به روش جدید هست اسفتاده کنید.

به عبارت دیگر باید گفت که تمامی مواد غذایی برای بدن مورد نیاز هستند و باید مصرف شوند، اما بهتر است که هر ماده غذایی به میزان نیاز بدن مورد استفاده قرار بگیرد. تا زمانی که مواد غذایی گوناگون به اندازه استفاده می شوند، هیچ مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کنند، اما مصرف بیش از حد این مواد غذایی مشکلاتی را ایجاد می کند.

چه مواد غذایی باعث لک صورت میشوند؟

از جمله مهم ترین مواد غذایی که باعث به وجود امدن لک صورت می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد قندی و شیرینی جات

مصرف بیش از حد موا قندی و شیرینی جات باعث می شود که رنگ پوست کدر و تیره شود و چنانچه مصرف قند روزانه زیاد باشد، پوست نازک می شود، تیرگی هایی بر دور چشم ایجاد می شود، جوش های چرکی به وجود می آیند، چین و چروک ها  در اطراف چشم پدیدار می شوند و مشکلات دیگری نیز برای پوست صورت به وجود می آیند.

با این وجود اولین ماده غذایی که باید مصرف آن را کنترل کنید، مواد قندی و شیرینی جات هستند.

مواد غذایی مملو از چربی های غیر لازم برای بدن

مواد غذایی که حاوی میزان زیادی چربی هستند، می توانند تاثیرات نامطلوبی بر روی پوست بگذارند. با افزایش یافتن میزان چربی در خون منافذ پوست صورت مسدود می شوند و به همین دلیل اکسیژن مورد نیاز برای پوست و مواد مغذی لازم برای آن نمی توانند در اختیار پوست قرار بگیرند. با بروز این اتفاق شادابی و درخشش پوست کم می شود و سلامتی پوست صورت به خطر می افتد.

مصرف بیش از حد گلوتن

وجود لکه های تیره رنگ بر روی چانه و قرمز و متورم شدن گونه ها نشان از مصرف بیش از حد گلوتن می باشد. به همین دلیل باید در مصرف گلوتن دقت کنید و یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید که این ماده غذایی در آن به میزان کافی و مناسب وجود داشته باشد.

مصرف بیش از حد چای و قهوه

از دیگر مواد غذایی که باعث بروز لک صورت می شوند، می توان به چای و قهوه اشاره کرد.

مواد زیاد قهوه و چای می تواند باعث افزایش تولید آدرنالین در بدن شود و افزایش یافتن تولید  آدرنالین در بدن باعث ایجاد تاثیرات مخرب بر روی پوست می شود. علاوه بر آن کافئین موجود در قهوه و چای نیز مانع از خواب عمیق می شود در حالی که سم زدایی و ترمیم پوست در خواب عمیق انجام می شود.  به همین دلیل اگر کافئین بیش از حد مصرف شود، می تواند باعث از بین رفتن شادابی پوست و کدر شدن پوست صورت شود.

بیشتر بخوانید:انواع لک صورت و درمان سریع لک صورت

مصرف نمک به میزان بیش از حد

نمک یک ماده غذایی است که باعث افزایش پف صورت می شود و شادابی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل مصرف مواد غذایی مانند: کنسرو ها و ترشیجات به دلیل داشتن میزان زیاد نمک برای بدن و پوست مضر هستند.

نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی باعث اختلال در عملکرد هورمون های بدن می شوند و باعث از بین رفتن آب میان میان بافتنی پوست می شوند که در این صورت پوست کدر و تیره می شود.

نوشیدنی های گاز دار

انواع نوشابه ها خصوصا نوشابه های گازدار نیز در تیره و کدر شدن پوست موثر هستند.

مواد غذایی فرآوری شده

مواد غذایی فرآوری شده مانند: پفک، چیپس، آبمیوه، کنسرو و کمپوت ها بر روی زیبایی پوست تاثیر می گذارند و با عوارضی برای پوست همراه هستند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز علاوه بر اینکه مشکلات مربوط به قلب و عروق را ایجاد می کنند، باعث ایجاد پیری زودرس و لک صورت نیز می شوند.

فست فود ها

فست فود ها از آنجایی که حاوی مقادیر زیادی اسید های چرب هستند باعث ایجاد اختلال در پوست می شوند و لک صورت را پدید می آورند.

کلام پایانی

در این مطلب در خصوص اینکه چه مواد غذایی باعث لک صورت میشوند، با شما عزیزان صحبت کردیم. اگر مایل هستید که از بروز لک صورت جلوگیری کنید، باید این مواد غذایی را به میزان کافی مصرف کنید تا برای شما مشکل ساز نشوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
رویا حسنی
رویا حسنی
1 year ago

واقعا که بسیار عالی گفتین مفید بود واقعا عملی کنید

موبایل
9919744581

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار