• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

پیشگیری از سرطان پوست

سرطان پوست چیست؟ پیشگیری از سرطان پوست را چگونه می توان انجام داد؟

هموطنان عزیز به شما توصیه می کنیم که حتما این مطلب تهیه شده از سوی کلینیک مدرن را مطالعه کنید تا با راهکارهای درج شده در آن بتوانید پیشگیری از سرطان پوست را انجام دهید.

متاسفانه یکی از انواع گونه های سرطان که امروزه ابتلا به آن بسیار شایع شده است و افراد زیادی را در سراسر جهان به خود مبتلا کرده است، سرطان پوست می باشد.

سرطان پوست به گونه ای است که در آن سلول های پوستی رشد غیر طبیعی پیدا می کنند که این مساله معمولا برای کسانی که به مدت زمان زیادی در معرض تابش مستقیم خورشید قرار گرفته اند، مشاهده می شود اما این مساله بدین معنا نیست که فقط بخش های از بدن که در معرض آفتاب قرار گرفته اند به این مشکل مواجه می شوند بلکه سرطان پوست در صورتی که برای فردی ایجاد شود، بخش هایی از بدن که در معرض آفتاب نبوده اند را نیز درگیر می کند.

همینطور  میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید

پیشگیری از سرطان پوست چگونه است؟

همان طور که در قسمت فوق مطرح شد، اصلی ترین مساله موثر در ابتلا به سرطان پوست این است که به شکل طولانی مدت و مداوم در برابر اشعه های مضر آفتاب قرار نگرفت. در نتیجه برای پیشگیری از بروز این مشکل باید راهکارهای زیر را انجام داد:

پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در نیمه روز به شکل مستقیم

تابش نور خورشید در نیمه روز یعنی در ساعات 10 الی 4 بعد از ظهر قوی ترین حالت خود را به همراه دارد که این مساله در برخی از شهر ها و کشور ها مانند: کشور آمریکا بیشتر صادق است و تابش خورشید قویتر است. به همین دلیل یکی از راه های پیشگیری از بروز این مشکل، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شکل مستقیم در این ساعات از روز و کاهش قرار گرفتن در معرض خورشید است.

استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب به صورت کلی محصولاتی هستند که برای کاهش آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید به پوست انسان ساخته شده اند و استفاده از آنها برای تمامی افراد خصوصا افرادی که در شهر های گرمسیری قرار دارند، بسیار الزامی است.

لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب به حدی است که پزشکان توصیه می کنند حتی در روز های ابری نیز از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 30 استفاده کنید.

استفاده از لباس و پوشش مناسب

یکی از مواردی که می تواند آسیب اشعه های مضر خورشید را برای پوست شما کاهش دهد. پوشش مناسب است. زیرا حتی کرم ضد آفتاب نیز نمی تواند به صورت کامل شما را از این اشعه های مضر در امان نگه دارد. از این رو باید سعی کنید که هنگام خارج شدن از خانه و در مواقعی که می خواهید به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید از پوشش مناسب استفاده کنید تا این اشعه ها به پوست بدن شما برخورد نکنند.

استفاده از عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی نه تنها آسیب هایی که به علت تابش خورشید به چشم شما وارد می شود را مهار می کند، بلکه میتواند از پوست اطراف چشم شما نیز محافظت کند. از این جهت استفاده از عینک آفتابی برای محافظت از چشم و پوست و پیشگیری از سرطان پوست الزامی است.

به کمک عینک آفتابی نه تنها می توانید از سرطان پوست جلوگیری کنید بلکه مانع از چروک شدن اطراف چشم خود بر اثر تابش نور خورشید می شوید.

توجه به پوست و مراقب های لازم در خصوص آن

سعی کنید که همیشه به پوست خود توجه کامل داشته باشید و مراقبت های پوستی را به خوبی انجام دهید تا همیشه پوستی سلامت و شاداب داشته باشید. علاوه بر آن سعی کنید که به جوش و لکه های پوستی خود نیز توجه داشته باشید و در صورتی که با مسائل غیر عادی بر روی پوست خود مواجه شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید تا علت بروز مشکل مشخص شود و سریعا تحت درمان قرار بگیرید.

پرهیز از مصرف مداوم داروهایی که حساسیت به آفتاب را افزایش می دهند

مصرف برخی از داروها باعث افزایش حساسیت به آفتاب می شوند. به عنوان مثال: انتی بیوتیک ها می توانند باعث افزایش حساسیت پوست در برابر آفتاب شوند. به همین دلیل آسیب های ناشی از آفتاب بر روی شما با مصرف این داروها افزایش پیدا می کند.

از این رو اگر ناگزیر به مصرف این داروها هستید، از پزشک معالج خود بخواهید که در صورت امکان داروهای شما را تغییر دهد.

کلام پایانی

پیشگیری از سرطان پوست مساله ای بود که در کلینیک پوست و مو مدرن برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که از مطالب ذکر شده در این مقاله استفاده کنید و به فکر پیشگیری از سرطان پوست باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار