• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ویتامین برای سیاه شدن مو

بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو چیست؟ آیا به کمک ویتامین ها می توان در سیاه شدن موها موثر واقع شد؟

هر چند که سفید شدن مشکلی است که نمیتوان از آن فرار کرد و بلاخره یک روزی گریبان گیر همه افراد می شود. اما در صورتی که برخی از مسائل مهم در خصوص مو و مراقبت های مو را رعایت کرد می توان از سفید شدن مو جلوگیری به عمل آورد و به سیاه ماندن موها کمک کرد.

در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه خدماتی نظیر: کاشت مو است، قصد داریم که در رابطه با ویتامین برای سیاه شدن مو با شما عزیزان صحبت کنیم. پس اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید، کافی است که در کلینیک پوست و مو مدرن همراه با ما باشید.

ویتامین برای سیاه شدن مو

یکی از مواد مورد نیاز و حیاتی برای مو، ویتامین ها هستند که در صورت کمبود ویتامین های مورد نیاز برای مو، مشکلاتی برای آن ایجاد می شود و یکی از این مشکلات سفید شدن مو است.

به این معنا که با مصرف ویتامین های مورد نیاز برای مو، می توان به سیاه ماندن موها کمک کرد.

بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو چیست؟

از جمله بهترین ویتامین هایی که در سیاه شدن مو موثر هستند و می توانند به برطرف شدن سفیدی مو کمک کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع ویتامین ها از گروه B

ویتامین های گروه بی دارای انواع مختلفی هستند.به عنوان مثال: ویتامین B12 ، ویتامین B6 ، بیوتین و …

تمامی ویتامین های گروه B در جلوگیری از سفید شدن مو و سیاه ماندن مو موثر هستند و به کمک آنها می توان سرعت سفید شدن مو را کاهش داد. کمبود ویتامین های گروه B باعث ضعیف شدن سلول های مو و رنگدانه های آن می شوند که با تامین این ویتامین ها می توان در سیاه شدن موهای سفید شده موثر بود.

بیشتر بخوانید:ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

چگونه می توان ویتامین B برای بدن تامین کرد؟

برای تهیه این ویتامین می توان از قرص ویتامین B و یا آمپول های تزریقی حاوی ویتامین B استفاده کرد. اما لازم به ذکر است که ویتامین B به صورت طبیعی در مواد غذایی نظیر: تخم مرغ، گوشت و غذاهای دریایی وجود دارد که با مصرف این غذاها می توان ویتامین B را تامین کرد.

ویتامین دی

بر اساس مطالعات انجام شده، دانشمندان دریافته اند که بسیاری از افراد که در سنین پایین با سفیدی مو مواجه می شوند، مبتلا به کمبود ویتامین دی هستند. به همین دلیل می توان دریافت که کمبود ویتامین دی در بدن باعث سفید شدن موها می شود و با فراهم کردن ویتامین دی به میزان کافی می توان از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آورد.

چگونه میتوان ویتامین دی برای بدن تامین کرد؟

ویتامین دی را می توان به شکل طبیعی از نور خورشید به دست آورد و از قرص ویتامین دی استفاده کرد. علاوه بر آن مصرف مواد غذایی که حاوی این نوع ویتامین هستند نیز می تواند در تامین ویتامین دی موثر باشد که ماهی های چرب از جمله مهم ترین مواد غذایی حاوی این ویتامین به حساب می آیند.

ویتامین ای

ویتامین دی یکی از ویتامین هایی است که دارای انتی اکسیدان است و با استفاده از آن می توان از سلول های بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرد. به همین دلیل ویتامین ای را یکی از انواع ویتامین هایی می دانند که در سیاه شدن موها موثر است و وجود آن به میزان کافی از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

چگونه می توان ویتامین ای برای بدن تامین کرد؟

ویتامین ای را می توان با مصرف مواد غذایی نظیر: زیتون، ماهی قزل آلا، تخمه آفتابگردان و میگو برای موها فراهم کرد. علاوه بر آن می توان این ویتامین را با تهیه قرص ویتامین ای نیز به دست آورد.

کلام پایانی

ویتامین برای سیاه شدن مو، مطلبی بود که در کلینیک مدرن برای شما شرح داده شد. در صورتی که نمی خواهید موهایتان سفید شود، حتما از این ویتامین ها به میزان کافی استفاده کنید و از عدم کمبود انواع این ویتامین ها در بدن اطمینان حاصل کنید تا از سفید شدن مو جلوگیری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراقبت های پوست و مو، سایر مقالات درج شده در کلینیک مدرن را نیز مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار