• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

آیا می دانید بهترین ویتامین برای سفت شدن پوست صورت چیست؟ کدام ویتامین برای سفت شدن پوست صورت مفید است؟

پوست مانند مو برای شادابی و جوان بودن به ویتامین هایی نیاز دارد که در صورت کمبود این ویتامین ها سرعت پیر شدن پوست و چروک شدن آن افزایش پیدا می کند و زیبایی پوست در مدت زمان کوتاه تری از دست می رود.

با این وجود برای پیشگیری از ابتلا به این مساله باید ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را که باعث سفت شدن پوست می شوند، مصرف کرد تا از ایجاد چروک های پوستی جلوگیری کرد.

از دیگر خدمات کلینیک مدرن میتوان به کاشت مو اشاره کرد.

انواع ویتأمین برای سفت شدن پوست کدامند؟ یکی از اتفاقاتی که با افزایش سن برای انسان رخ می‌دهد، بحث افتادگی پوست است. البته برخی از افراد ذاتاً پوستی افتاده دارند.

در نتیجه هر چه سن آن‌ها بیشتر می‌شود مشکل افتادگی پوست در آن‌ها حاد‌تر خواهد شد چرا که با گذر زمان قدرت سلول‌های پوستی برای تولید الاستین و کلاژن که باعث استحکام و کشسانی پوست می‌شوند کاهش پیدا می‌کند.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم افراد بالای ۳۰ سال به مراقبت از پوست خود بیشتر اهمیت دهند. در این میان استفاده از ویتأمین برای سفت شدن پوست یکی از بهترین راهکار‌هایی است که به کمک شما خواهد آمد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع ویتأمین برای سفت شدن پوست شما کمک می‌کنند را معرفی نماییم.

معرفی انواع ویتامین برای سفت شدن پوست

به طور کلی ویتأمین‌ها در گروه متابولیت‌های ثانویه یا غیرضروری قرار دارند. به این معنا که وجود آن‌ها برای بدن ضروری نیست ولی به حفظ سلامت بدن و همچنین شادابی پوست کمک می‌کنند.

 

انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت چیست؟

برخی از مهم ترین انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را می توان به شرح زیر نام برد:

ویتامین C

ویتأمین c یکی از ترکیبات آنتی‌اکسیدان است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد در پوست صورت باعث جلوگیری از آسیب به سلول‌های پوست شده و در نتیجه به عملکرد سلول‌ها کمک می‌کند. از طرف دیگر ویتأمین c  باعث تنظیم تولید ملانین در پوست می‌شود.

بنابراین قابلیت ارتجاعی و کشسانی پوست حفظ شده و از چروکیده شدن آن جلوگیری می‌گردد. فراموش نکنید که ویتأمین c نقش چشمگیری در تولید کلاژن دارد.همانگونه که می‌دانید کلاژن بافت همبندی است که باعث حفظ ساختار پوست و جلوگیری از افتادگی آن می‌شود. انواع مرکبات، آووکادو و برخی از سبزیجات غنی از ویتأمین c هستند.

ویتامین سی یکی از ویتامین هایی است که باعث تولید آنتی اکسیدان می شود و پوست برای شادابی به آن نیاز دارد. ویتامین سی باعث تولید ملانین در پوست می شود و به این شکل قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند و از بروز چین و چروک ها جلوگیری می کند.

به صورت کلی ویتامین سی به عنوان یکی از بهترین انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت در نظر گرفته می شود که تاثیر زیادی بر روی پوست و سفت شدن آن دارد.

ویتامین A

ویتامین A باعث تحریک گردش خون در بدن می شود و اکسیژن رسانی به تمامی بافت های پوست صورت را افزایش می دهد. همچنین لازم به ذکر است که ویتامین سی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود و به این شکل از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند و به سفت شدن پوست صورت نیز کمک می کند.

 اغلب مردم تصور می‌کنند نقش ویتأمین A فقط تقویت بینایی است ولی جالب است بدانید این ویتأمین به شدت بر روی سلامت پوست اثر می‌گذارد. ویتأمین A باعث تحریک گردش خون در پوست شده و در نتیجه از طریق افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها، باعث حفظ بقای آن‌ها و در نتیجه افزایش تولید کلاژن می‌شود.

بنابراین به سلامت و شادابی پوست شما کمک خواهد کرد. همچنین ویتأمین A از جمله ویتأمین‌هایی است که می‌تواند پوست شما را در برابر کمبود آب محافظت کند. بنابراین به خصوص در ایام ماه رمضان که روزه می‌گیرید، خوردن خوراکی‌هایی همانند هویج، انواع سبزیجات، سیب زمینی و هندوانه برای افزایش ویتأمین A در بدن بسیار ضروری است.

ویتامین B3

از دیگر ویتامین های بسیار تاثیر گذار بر روی پوست صورت نیز می توان به ویتامین B3 اشاره کرد که این ویتامین جلوی کم آبی پوست صورت را می گیرد و با مرطوب کردن پوست جلوی چین و چروک پوستی که بر اثر خشکی پوست ایجاد می شوند را می گیرد. به صورت کلی باید گفت که ویتامین B3 به نیاسین هم معروف است و علاوه بر اینکه در مواد غذایی وجود دارد می توانید قرص آن را نیز از داروخانه ها تهیه کنید و آن را مصرف نمایید.

یکی دیگر از انواع ویتأمین برای سفت شدن پوست  ویتامین ب است. به طور کلی مصرف انواع ویتأمین‌های خانواده B بر روی سلامت پوست و مو تأثیر می‌گذارد. ویتأمین B3 باعث جلوگیری از کم آبی پوست و همچنین جلوگیری از حساسیت‌های پوستی می‌گردد.

این ویتأمین محلول در آب است و برای مصرف کردن آن محدودیتی نخواهید داشت. ویتأمین B3 به عنوان یک ویتأمین مهم در محصولات مراقبتی آبرسان و مرطوب‌کننده پوست صورت استفاده می‌شود.

 

ویتامین K

ویتامین K هم از دیگر انواع ویتامین برای سفت شدن پوست است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و گردش خون را در بدن تقویت می نماید. این ویتامین از تیره شدن زیر چشم جلوگیری می کند وعلاوه بر اینکه بر سفت شدن پوست موثر است باعث از بین رفتن لکه های تیره موجود روی پوست نیز می شود.

از آنجایی که ویتأمین  در جریان انعقاد خون نقش مهمی را ایفا می‌کند، بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتأمین  باعث تقویت مویرگ‌های خون در پوست و در نتیجه تقویت گردش خون شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین باعث برطرف شدن تیرگی زیر چشم‌ها خواهد شد و پوست زیر چشم را سفت و محکم می‌کند

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین بسیار مفید برای پوست صورت است که در بسیاری از کرم ها از این ویتامین استفاده می کنند ومصرف آن توسط پزشکان توصیه می شود. ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود و در نتیجه به سفت شدن پوست و جوان سازی و کاهش دادن میزان چین و چروک ها کمک می کند.

به همین به علت تاثیرات بسیار زیادی که ویتامین E بر روی پوست دارد، آن را به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای سفت شدن پوست در نظر می گیرند.

به خاطر داشته باشید هر ترکیبی که به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بتواند رادیکال‌های آزاد پوست صورت را از بین ببرد، باعث شادابی پوست می‌گردد که در این میان ویتأمین E نیز یک آنتی‌اکسیدان طبیعی شناخته شده و باعث سفت شدن پوست، جوانسازی و کاهش چین و چروک‌های صورت انسان می‌گردد.

از طرف دیگر وقتی شما ترکیبات غنی از ویتأمین E را مصرف می‌کنید و یا از محصولات بهداشتی حاوی ویتأمین E استفاده می‌کنید، صورت شما در برابر چین و چروک بسیار مقاوم شده و همچنین خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم کاهش پیدا می‌کنند. انواع آجیل‌ها، غلات کامل، زیتون، ماهی و اسفناج، حاوی این ویتأمین هستند.

 

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را از چه مواد غذایی می توان تامین کرد؟

برای اینکه ویتامین های مور نیاز برای پوست صورت را برای خود تامین کنید، کافی است که از مواد غذایی نظیر: گردو، بادام، غلات، اسفناج، زیتون، ماهی، میوه جات وسبزیجات استفاده کنید و یا می توانید از قرص حاوی این ویتامین ها استفاده نمایید که قرص انواع این ویتامین ها به راحتی قابل تهیه است ومی توانید با مراجعه به داروخانه ها آن ها را تهیه کنید.

کلام پایانی

قبل از اینکه به سراغ انواع ویتأمین برای سفت شدن پوست بروید حتماً باید این مسئله را در نظر بگیرید که برخی از ویتأمین‌ها محلول در چربی هستند و مصرف بیش از اندازه آن‌ها باعث آسیب به کبد خواهد شد. بنابراین قبل از شروع مصرف باید با فرد متخصص مشورت کنید.

می‌توانید همین اکنون با مدرن کلینیک تماس گرفته و از کارشناسان ما بخواهید شما را راهنمایی کنند تا در اولین فرصت با متخصص حاذق مدرن کلینیک وقت ملاقات داشته باشید.

دوستان عزیز با توجه به اینکه انواع ویتامین های ذکر شده در این مقاله تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست و سفت شدن آن دارند به شما توصیه می کنیم که حتما از این ویتامین ها استفاده کنید.

در صورتی که به دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص خدمات پوست و مو نیاز دارید، می توانید به کلینیک زیبایی مدرن مراجعه کنید و از پزشکان ما در این مجموعه راهنمایی دریافت کنید.

در کلینیک زیبایی مدرن که یک مجموعه تخصصی در خصوص خدمات پوست و مو است می توانید تمامی امور زیبایی مربوط به پوست و مو از قبیل: کاشت ابرو، کاشت مو، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و … را انجام دهید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار