• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

میوه های سفت کننده پوست صورت

پوست صورت یکی از مهم ترین اجزاء صورت است. روند طبیعی پوست با گذشت زمان، میزان کلاژن سازی را کاهش داده و پوست صورت به نوعی دچار افتادگی می شود. ایجاد چین و چروک ها بر روی پوست، افتادگی و خطوط لبخند و اخم، از علائم افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب و دیگر عوامل محیطی یا بیماری های زمینه ای نشات خواهد گرفت. افراد از انواع راهکارهای پزشکی و خانگی برای سفت کردن پوست صورت خود استفاده می کنند. در کلینیک پوست و مو مدرن همکاران ما قصد دارند که در رابطه با برخی از میوه های سفت کننده پوست صورت با شما عزیزان صحبت کنند تا با انها و خواص آنها برای پوست صورت آشنا شوید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل مزوتراپی مو و کاشت مو طبیعی در تهران میشود نیز استفاده کنید

معرفی انواع میوه های سفت کننده پوست صورت

میوه هایی که به عنوان میوه های سفت کننده پوست صورت شناخته می شوند، به شرح زیر می باشند:

پرتغال

یکی از بهترین میوه های سفت کننده پوست صورت، پرتغال است. ویتامین C موجود در بافت های پرتغال، سبب تقویت و تحکیم بافت های پوستی می شود. پرتغال، یک منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که روند پیری و ایجاد چین و چروک پوست صورت را به تاخیر می اندازد. رادیکال های آزاد پوستی، عاملی اصلی در ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت است.

مصرف جوشانده پوست پرتغال، به عنوان یک محلول شست و شو برای تقویت و استحکام بافت های سلول پوستی به کار می رود. علاوه بر این، پوست پرتغال خاصیت لایه برداری و پاک کنندگی بالایی داشته که منافذ را از هر نوع آلودگی پاک سازی کرده و به اصطلاح پوست صورت سفت می شود.

توت فرنگی و تقویت کلاژن سازی

توت فرنگی و دیگر میوه های وجود در دسته میوه قرمز رنگ، آنتی اکسیدان بالایی داشته و با خاصیت ضد میکروبی بالایی که دارد، پوست را پاک سازی و روند کلاژن سازی را تسریع می بخشد. با افزایش سن و آلودگی های محیطی، سلول های کلاژن ساز دچار آسیب شده و به خوبی فرایند تولید کلاژن را انجام نمی دهند. استفاده از ماسک میوه توت فرنگی، سلول های تولید کلاژن پوست را تحریک کرده و پوست صورت سفت می شود.

انگور

میوه هایی همانند انگور، گیلاس و آووکادو سرشار از اسید استیل سالیسیلیک بوده که سبب بهبودی وضعیت پوستی و افزایش استحکام بافت های پوست می شود. انگور قرمز میزان تانین و آنتی اکسیدان بالایی داشته که منافذ پوست صورت را از چربی های اشباع و آلودگی های محیطی پاک سازی خواهد کرد.

هندوانه، یک میوه کلاژن ساز

هندوانه سرشار از آب، ویتامین و آنتی اکسیدان بوده که افزایش کلاژن سازی پوست را بهبود بخشیده و پوست صورت را محکم خواهد کرد. هندوانه یکی از بهترین میوه های سفت کننده پوست صورت بوده که علاوه بر کلاژن سازی، رطوبت لایه میانی پوست صورت را حفظ کرده و از ایجاد چین و چروک و خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. خاصیت آب رسانی هندوانه برای تمامی پوست ها به خصوص پوست های خشک از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتربخوانید:فواید سیر برای پوست صورت

خیار

در سال های اخیر استفاده از میوه ها و عصاره آن ها برای تولید کرم ها و مواد آرایشی رواج بسیاری یافته است. خیار یکی از میوه های مفید در روند سفت کنندگی و کلاژن سازی پوست صورت است. بافت های خیار سرشار از ویتامین C و E بوده که به تنهایی ویتامین های ضروری پوست صورت را تامین کرده و برای کاهش چین و چروک و ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی کاربرد دارد.

گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی یک تونر طبیعی بوده که پوست صورت را سفت و خشک خواهد کرد. استفاده از آب گوجه فرنگی برای پوست های چرب مناسب بوده و در تنظیم سطح چربی سلول های پوستی موثر است. آنتی اکسیدان های موجود در بافت های گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی، سبب درخشندگی بیشتر پوست صورت می شود.

لیمو، معجزه جوان سازی پوست صورت

لیمو خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داشته و ویتامین C موجود در بافت های لیمو، روند کلاژن سازی پوست صورت را تسریع بخشیده و پوست صورت را سفت و کشیده خواهد کرد.

کلام پایانی در رابطه با میوه های سفت کننده پوست صورت

اجزاء چهره زمانی زیبایی و برجستگی خود را زمانی نشان داده که پوستی صاف و شفاف داشته باشید. راز مهم زیبایی، تنها در استفاده از مواد آرایشی نبوده و گاها افراد از مواد طبیعی برای بهبودی پوست و موی خود استفاده می کنند. اصلاح رژیم و برنامه غذایی و استفاده مداوم از میوه ها و سبزیجات، سبب اصلاح عارضه های پوستی و تامین ویتامین های مورد نیاز پوست صورت می شود. در این میان میوه هایی همانند انار که سطح آنتی اکسیدان بالایی داشته، به عنوان میوه های سفت کننده پوست صورت محبوبیت بالایی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار