• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مواد غذایی مضر برای پوست

مواد غذایی مضر برای پوست چه مواردی را شامل میشود؟ پوست بدن یکی از مهمترین اجزای بدن است که هر گونه مواد غذایی نامناسب و یا شرایط محیطی آلوده بر روی آن تاثیر به سزایی دارد. اولین ارگان بدن که نسبت به چنین شرایطی عکس العمل نشان می دهد، پوست است.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبعیی و کاشت ریش و سبیل میشود نیزاستفاده کنید.

مواد غذایی مضر برای پوست چه مورادی می باشد؟

متخصصان زیبایی بر این باور هستند که مواد غذایی رابطه مستقیمی بر روی پوست افراد دارد. برخی از مواد غذایی در جهت تقویت و ترمیم و شادابی پوست مصرف می گردد و برخی دیگر از مواد خوراکی نتیجه ای عکس داشته و تاثیرات مخربی بر روی پوست دارند. با توجه به اهمیت برنامه غذایی بر روی سلامت پوست، بهتر است مواد غذایی مضر برای پوست را شناسایی کرده و در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنید. در کلینیک مدرن که خدمات پوست و مو ارائه می دهد، به بررسی تعدادی از مواد غذایی مضر برای پوست می پردازیم.

مواد غذایی دارای شکر

مواد غذایی دارای شکر برای پوست تاثیرات منفی را به همراه دارد. البته مواد همانند کشمش دارای قندی طبیعی بوده و آثار مخربی بر روی پوست ندارد. ولی موادی که دارای قند مصنوعی هستند، سطح قند خون را بالا برده و سبب مشکلات جسمی و البته تغییر در پوست و چین و چروک می گردد. مواد غذایی شیرین، سبب آسیب رسانی به روند کلاژن سازی پوست می شود.

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی های گازدار همراه با قند مصنوعی، جزء مواد غذایی مضر برای پوست است. مواد افزودنی و طعم دهنده های موجود در نوشیدنی های گازدار، دارای میزان بالایی اسیدهای مضر و قند مصنوعی بوده که تاثیرات منفی زیادی بر روی پوست و دیگر ارگان های بدن دارد.

مواد غذایی فست فودی

مواد غذایی فست فودی به دلیل طعم بسیار لذیذی که دارند، مورد محبوبیت اکثر افراد به خصوص قشر جوانان است. مواد غذایی فست فود بدلیل دارا بودن چربی های مضر و استفاده افراطی از مواد سرخ کردنی، سبب تغییرات هورمونی بدن و عدم تعادل PH می گردد. تغییرات هورمونی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر روی سلامت پوست است.

گوشت قرمز

گوشت قرمز دارای ویتامین های مختلف و پروتئین بوده که در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. اما باید توجه داشته باشید استفاده افراطی از گوشت قرمز سبب بالا رفتن سطح چربی خون و کلسترول بدن گشته و عوارض خود را با ایجاد لک و یا چربی بیش از حد بر روی پوست نشان می دهد. میزان سدیم بالا در گوشت قرمز به خودی خود موجب خشکی پوست و نمایان شدن چین و چروک های کوچک می گردد.

بیشتر بخوانید:مضرات فست فود برای پوست

غذاهای چرب و سرخ کردنی

طبیعتا غذاهای سرخ شده طعم و مزه بهتری نسبت به غذاهای آب پز و یا خام دارند اما این گونه غذاها بدلیل داشتن میزان چربی بالا و استفاده نامناسب از روغن های غیر استاندارد، پیری و چین و چروک پوست را به دنبال دارد.

کافئین

کافئین مهمترین ماده مضر برای پوست شناخته می شود. مصرف افراطی کافئین سبب پیری زود رس گشته از همین رو مواد غذایی حاوی کافئین، جزء مواد غذایی مضر برای پوست محسوب می گردد.

نمک زیاد

میزان نمک بالا مواد غذایی، نه تنها طعم نامطبوعی به غذا می دهد بلکه سبب شده تا پوست صورت پف کرده و زیبایی ظاهری را از بین ببرد. کنسروها بدلیل نمک زیادی که دارند به عنوان غذایی مناسب توصیه نمی گردند.

مشروبات الکلی

مشروبات الکلی یکی از موادی است که در عملکردهای طبیعی بدن اختلال ایجاد کرده و با از بین بردن لایه رطوبتی پوست، آن را خشک و شکننده می کنند. مشروبات الکلی هم چنین با بهم ریختن سطح هورمونی فرد، باعث ایجاد لک بر روی پوست نیز می گردد.

برنج

وجود برنج در برنامه غذایی الزامی بوده اما استفاده بیش از حد برنج سبب تجزیه فرایند کلاژن سازی پوست گشته و لک و آکنه بر روی پوست ایجاد می کند.

سخن پایانی

پوست انسان بخش جدایی ناپذیر زیبایی فرد بوده و به طبع مراقبت های زیبایی به خصوص در زمینه پوست امری مهم تلقی می گردد. عادات غذایی نادرست سبب عدم تعادل ویتامین ها و هورمون های بدن می گردد. اختلال در عملکرد های طبیعی هر کدام از ارگان های بدنی، مشکلات جسمی و پوستی را برای انسان به همراه دارد. قطعا استفاده از عادات غذایی مناسب که تمامی ویتامین های ضروری بدن و نیاز ارگان ها را برطرف کند، هیچ کدام از مشکلات پوستی را برای فرد پیش نخواهد آورد. فرد با انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و فاقد مواد غذایی مضر برای پوست، می تواند پوستی شاداب و سالم را داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار