• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مهم ترین عامل موخوره

مهم ترین عامل موخوره چیست؟

موخوره، پدیده ای که انتهای موها دچار شکاف شده و در صورت عدم درمان، تمام تارهای مو دچار این پدیده می شود. موخوره تحت تاثیر عوامل مختلفی نشات گرفته که در این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو مدرن تهیه شده است، به بررسی مهم ترین عامل موخوره، می پردازیم. زیرا این مرکز ارائه دهنده خدمات مختلفی در زمینه پوست و مو است که از جمله این خدمات میتوان به: کاشت مو، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل، مزوتراپی مو و … اشاره کرد.

موخوره چیست؟

قبل از بررسی دلایل موخوره، بهتر است با ماهیت این عارضه آشنا شوید. موخوره در اثر آسیب فیزیکی به ساقه های مو ایجاد می شود. شکاف و شاخه شاخه شدن انتهای موها در اثر موخوره قابل پیشرفت بوده و در صورت عدم پیشگیری، ساقه مو را به طور کامل درگیر خواهد کرد.

معرفی عوامل موخوره

عوامل ژنتیکی

وراثت، مهم ترین عامل موخوره است. به گفته پزشکان متخصص مو و زیبایی، افرادی که یکی از اعضای خانواده شان مبتلا به موخوره باشد، امکان ابتلا فرد به موخوره افزایش می یابد. در این عامل، کوتاه کردن مرتب انتهای موها، یک روش عالی برای کاهش آثار و درمان موخوره است.

شانه زدن

استفاده از برس و شانه زدن خشن، سبب شکنندگی و موخوره می شود. برخی از افراد چند بار در روز با شانه های پلاستیکی یا فلزی، سبب ضربه زدن به ساقه مو و ضعیف شدن ریشه های مو می شود. برای کاهش علائم موخوره ناشی از شانه زدن، بهتر است از شانه های چوبی با دندانه های درشت استفاده شود.

بیشتر بخوانید:موخوره گیری بدون کوتاهی

رنگ های شیمیایی

استفاده افراطی از رنگ های شیمیایی و نامرغوب، رطوبت بافت های مو را از بین برده و با سوزاندن ریشه های مو، فولیکول و ساقه های مو را دچار آسیب می کند. رنگ های شیمیایی و دکلره مهم ترین عامل موخوره به خصوص در بین بانوان است.

سشوار و وسایل حرارتی

خشک کردن سریع موها پس از استحمام با سشوار داغ، موجب خشک شدن سریع موها و ضعیف شدن فولیکول های آن می شود. خشک شدن طبیعی موها با نور آفتاب، حفظ فاصله در خشک کردن با سشوار و حوله پیچ کردن موها، بهترین راهکار برای جلوگیری از موخوره است.

کم آبی بدن

آب و رطوبت موجود در بافت های مو، سبب خاصیت ارتجاعی و نرم شدن موها می شود. کم آبی بدن، خشکی پوست و شکنندگی موها را به دنبال دارد. خشکی مو، یکی از مهم ترین علل موخوره و آسیب پذیری ساقه های مو می شود.

تابش مستقیم نور خورشید

نور خورشید سرشار از ویتامین D بوده که مواد مغذی برای رشد سلول های مو را فراهم می کند. نور مستقیم خورشید به مدت طولانی، تاثیر عکس داشته و از بین رفتن لایه محافظ کوتیکول های مو می شود. تخریب فوتیکول ها و لایه های محافظ آن، عامل ایجاد موخوره است.

نحوه بستن موها

اگر عادت دارید موهای خود را همیشه دم اسبی ببندید، بهتر است بدانید تحریک و کشیدگی موها به مرور زمان سبب ایجاد موخوره می شود.

راه های درمان موخوره

حال که با عوامل ایجاد موخوره آشنا شدید، بهتر است درمان و راهکارهای پیشگیری از موخوره را بدانید.

مصرف قرص یا مکمل های تقویت کننده

قرص ها یا آمپول های بیوتین، در کاهش میزان موخوره و شدت آسیب در موها بسیار موثر است. مصرف این مکمل ها به تقویت ساقه مو و خشکی بیش از حد موها کمک می کند.

روغن تراپی

مصرف روغن های گیاهی برای ماساژ موهای موخوره دار جهت کاهش و درمان موخوره به کار می رود. روغن زیتون، نارگیل و کرچک مهم ترین روغن های درمانی برای کاهش آسیب های ناشی از موخوره است.

شامپو مناسب

شست و شوی موها با شامپوی مناسب و حاوی مواد تقویت کننده و یا شامپوی کراتینه، راهکاری عالی برای درمان و پیشگیری موخوره می باشد. برای بهبود شرایط موها و حفظ سلامت آن، انتخاب نوع مناسب مواد بهداشتی و شامپوی شست و شو از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

آیا بدون کوتاه کردن، موهای موخوره دار ترمیم می شود؟ عوامل تشدید موخوره چیست؟ درمان قطعی برای موخوره؟

تمامی این سوالات جرء پرتکرارترین مباحث در موخوره است. موهای شکاف دار بدون کوتاه کردن ترمیم نشده و بالعکس تمام ساقه مو را درگیر خواهد کرد. تداوم شرایط محیطی و عوامل تاثیر گذار بر موخوره، سبب تشدید وضعیت موخوره و درگیری کامل موها می شود. درمان قطعی و همیشگی برای از بین بردن موخوره، وجود نداشته و تنها باید عوامل تشدید آن را کنترل کرد. موهای خشک، سهم بیشتری در ابتلا به موخوره در بین انواع موها به خود اختصاص می دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار