• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

آیا می دانید مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام بخش ها است؟ آیا در رابطه با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس اطلاعات کافی دارید؟ عوارض تزریق بوتاکس در بخش های ممنوعه چیست؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط خبرنگاران و محققان ایرانی مشخص شده است که آمار انجام تزریقات بوتاکس و جراحی های زیبایی دیگر در ایران بسیار بالا است و در گروه تمامی مردم جامعه، شمار زنانی که تزریق بوتاکس و عمل زیبایی انجام می دهند، از همه گروه ها بیشتر است.

تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش‌هایی است که به از بین بردن چین و چروک‌های صورت و شاداب شدن چهره انسان کمک می‌کند. از آنجایی که این تزریق به صورت سرپایی و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، به همین دلیل با استقبال زیاد از جانب مردم مواجه شده است.

اما به نظر شما آیا می‌توان تزریق بوتاکس را برای همه نقاط صورت انجام داد؟ بوتاکس یک ماده سمی است که از طریق فلج کردن موقت عضلات، به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می‌کند.

بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان بوتاکس را برای همه نواحی صورت استفاده کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را به شما معرفی کنیم.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کجاست ؟

همان طور که می دانید تزریق بوتاکس باعث از کار افتادن موقت عصب های بخشی از صورت می شود که تزریق در آنجا انجام شده است و به عبارت دیگر باعث فلج موقت آن ناحیه می گردد. از این رو تزریق بوتاکس در همه قسمت های صورت و بدن مجاز نمی باشد و به این قسمت ها بخش های ممنوعه تزریق بوتاکس گفته می شود.

در صورتی که می خواهید با این بخش ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.

نواحی ممنوعه تزریق بوتاکس

علت اینکه اکیداً توصیه می‌کنیم برای تزریق بوتاکس به مراکز درمانی و کلینیک‌های همانند مدرن کلینیک مراجعه کنید این است که متخصصان به دلیل آشنایی با آناتومی بدن، به خوبی می‌دانند که تزریق باید در چه نواحی از صورت انجام شود و کدام یک از مناطق صورت تحت عنوان نواحی ممنوعه تزریق بوتاکس معرفی می‌شوند.

در این صورت بدون اینکه عارضه خطرناکی برای شما بروز کند، تزریق انجام خواهد شد. اما آرایشگران در سالن‌های زیبایی با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنایی نداشته و در نتیجه با تزریق اشتباه ممکن است مشکلات جدی و حتی برگشت‌ناپذیر را برای شما ایجاد کند.

به طور کلی طبق تحقیقات پزشکی تزریق بر روی مناطق زیر ممنوع است:

  • ابرو‌ها
  • پلک بالا و پایین
  • دو طرف بینی و زیر دو مجرای بینی
  • روی گونه‌ها
  • دو طرف لب و ناحیه زیر لب

این مناطق جزء مناطق حساس صورت شناخته شده‌اند و یک خطای کوچک توسط متخصص ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار بیاورد.

در نتیجه اگر شما در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس شاهد چین و چروک و افتادگی پوست باشید، متخصصان ما در مرکز مدرن کلینیک روش‌های دیگری همانند تزریق چربی یا ژل را به شما پیشنهاد می‌کنند چرا که با این روش‌ها بدون هیچ خطری می‌توان مشکلات نامبرده در قسمت‌های ممنوعه تزریق بوتاکس را برطرف کرد.

 

 

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام بخش ها هستند؟

بوتاکس صورت و بدن در بسیاری از بخش ها انجام می شوند. به عنوان مثال: در صورت امکان تزریق بوتاکس برای پیشانی، خط اخم، خط لبخند، لب، گونه و … وجود دارد. اما در این میان برخی از مناطق صورت و بدن را نمی توان تزریق بوتاکس انجام داد .

به عبارت دیگر تزریق بوتاکس در این بخش های صورت و بدن خطرات جدی را برای بیمار ایجاد می کند و ممکن است که به بافت های موجود در اطراف محل تزریق آسیب های جدی وارد کند.

یکی از بخش های ممنوعه تزریق بوتاکس در صورت، بخش های زیر چشم است. زیرا در صورت تزریق بوتاکس در زیر چشم با از کار افتادن اعصاب این ناحیه امکان آسیب دیدن بافت های آن و قسمت های زیر چشم بسیار زیاد است و از این رو پزشکان اجازه تزریق بوتاکس در این بخش از صورت را ندارند.

 

تزریق بوتاکس در بخش های ممنوعه تزریق چه عوارضی را ایجاد می کند؟

برای مثال اگر تزریق در اطراف لب به درستی انجام نشود، احتمال فلج شدن عضلات چانه و فک و در نتیجه اختلالات گفتاری وجود دارد که در بعضی موارد ممکن است این مشکلات جبران‌ناپذیر باشند. تورم، کبودی و قرمز شدن پوست به مدت زمان طولانی یکی از عارضه‌هایی است که به دنبال تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه صورت اتفاق می‌افتد.

حتی ممکن است این کبودی ماه‌ها در صورت شما به صورت یک لک باقی بماند. احتمال اختلال در بینایی نیز وجود دارد. افرادی که تزریق بوتاکس را در نواحی نزدیک به چشم انجام می‌دهند، دچار دوبینی و یا حتی تار بینی می‌شوند.

حال در این خصوص بسیاری از افراد با این پرسش مواجه می شوند که اگر تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه را انجام دهند، چه اتفاقی برای آنها می افتد و چه عوارضی آنها را تهدید می کند؟

در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان بگوییم که عوارض تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه از قبیل زیر هستند:

  • بروز ضعف عضلانی به صورت غیر معمول
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • تغییر در میزان بم بودن صدا و خشن شدن صدا
  • افتادگی پلک
  • بروز مشکل در دید
  • احساس چشم درد
  • خشک شدن چشم
  • تحریک شدن چشم
  • بروز درد در قفسه سینه
  • بروز درد در شانه و یا فک
  • ایجاد ضربان قلب به صورت نامنظم

چه کسانی نمی‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند؟

 در کنار معرفی مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس بد نیست در مورد این موضوع نیز صحبت کنیم که همه افراد کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. برای مثال متخصصان در مرکز مدرن کلینیک برای افرادی که شرایط زیر را داشته باشند تزریق بوتاکس انجام نمی‌دهند:

  • خانم‌های باردار و یا خانم‌های شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی و روانی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی، عفونی و بیماری‌های التهابی فعال
  • مبتلایان به بیماری‌های پوستی شدید
  • افرادی مبتلا به آلرژی نسبت به برخی از دارو‌ها
  • کسانی که دچار چین و چروک‌های بسیار عمیق و ضخیم در چهره خود هستند.

 

هر یک از این عوارض در هنگام تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه ممکن است که به وجود آیند. اما در این رابطه باید آگاه باشید که علاوه بر این عوارض و خطرات مشکلات کم خطری نیز ممکن است که در زمان تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه برای شخص ایجاد شود که این مسائل شاید خطرات کمی داشته باشند اما در صورتی که به آنها توجه نشود، خطرات جدی تری را ایجاد می کند.

ازجمله این خطرات نیز می توان به: ایجاد کهیر، خارش، خس خس سینه، تنگی نفس و … اشاره کرد. با این وجود در صورت مشاهده این عوارض سریعا باید به پزشک مراجعه کنید تا خطرات جدی تری برای شما ایجاد نشود.

سخن آخر

دوستان و هموطنان عزیز با توجه به مسائلی که در خصوص مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس و عوارض تزریق در این نواحی برای شما عزیزان ذکر نمودیم، حتما از تزریق بوتاکس در این نواحی خودداری کنید تا سلامتی و زیبایی خود را از دست ندهید و به این موارد به صورت جدی توجه کنید.

با مطالعه این مطلب متوجه شدید که امکان تزریق بوتاکس برای تمامی نقاط صورت وجود ندارد و تنها یک متخصص حرفه‌ای می‌تواند وضعیت چین و چروک‌های صورت شما را بررسی کرده و برای هر قسمت، روشی مناسب جهت برطرف کردن چروک و شاداب کردن چهره را اتخاذ کند.

از طرف دیگر شاید شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس نباشید و در اثر بوتاکس، دچار عارضه‌های خطرناک شوید که ممکن است تا آخر عمر با شما همراه باشند. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای تزریق بوتاکس به هیچ عنوان به سراغ سالن‌های زیبایی نروید و به مراکز پزشکی همانند مدرن کلینیک مراجعه کنید.

از طرف دیگر اگر قبلا سابقه حساسیت به بوتاکس داشته‌اسد، حتما در جلسه مشاوره به متخصصان ما اطلاع دهید.

برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مناطق ممنوعه بوتاکس نیز می توانید از پزشکان متخصص در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید و راهنمایی های بیشتری دریافت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار