مزوتراپی صورت

چاقی صورت ممکن است باعث خجالت افراد بشود حتی اگر اندام لاغری داشته باشند چاق‌تر ازآنچه که واقعاً هستند به نظر می آیند. چربی اطراف گونه و قسمت پایین صورت معمولاً نسبت به رژیم و ورزش مقاوم است و ممکن است برای رفع این سلول‌های چربی نیاز به درمان باشد. مزوتراپی صورت یکی از بهتربن راه های رفع چربی صورت است.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت روشی که به منظور کشیدگی و جوانسازی پوست، از سوزن های بسیار ریز استفاده می کنند ، برای تزریق و رساندن آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها به پوست.

علل چاقی صورت

چاقی صورت به چند عامل بستگی دارد:

• رژیم غذایی نا مناسب

• کبودی و خون مردگی در محل تزریق
  • ایجاد زخم یا اسکار
  • التهاب بافت چربی زیرپوستی

این عوارض نادر هستند و تنها التهاب است که امکان دارد در بعضی از بیماران به شکل موقت ایجاد شود.

مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب نیست؟

• افرادی که به نوعی بیماریهای پوستی مبتلا هستند
  • افرادی که التهاب پوستی دارند
  • افرادی که دیابت دارند
  • افرادی که هموفیلی هستند
  • خانم هایی که باردار هستند

روش‌های رفع چاقی یا مزوتراپی صورت

• بوتاکس: رفع چاقیصورت با بوتاکس برای بیماران دارای عضله بزرگ و فک پهن مؤثر است.  این تزریق باید به صورت مدام و مکرر انجام شود تا تاثیر گذاشت و به همان شکل باقی بماند . در این روش درد و تورم کمی به وجو می آید که برطرف می شود .
  • مزوتراپی: مزوتراپی صورت یک روش کم تهاجمی است از بین بردن سلول‌های چربی. مزوتراپی یک تکنیک تزریق بدون جراحی است و جایگزینی کم‌هزینه نسبت به سایر روش‌هایی است که چاقی صورت را رفع می‌کنند. کرم بی‌حسی برای مناطق مورد نیاز استفاده می‌شود. مناطق تحت درمان با یک ضدعفونی‌کننده تمیز می‌شود و سپس به ناحیه موردنظر تزریق انجام می‌شود. پس از جلسه مزوتراپی کمی تورم، حساسیت به لمس، قرمزی و کبودی در مناطق تحت درمان دیده می‌شود. باید مقدار زیادی مایعات بنوشید و بعد از درمان ناحیه را ماساژ دهید. مزوتراپی عملاً بدون درد است، نیاز به هیچ زمان بهبودی ندارد، نیاز به هیچ باندپیچی زیاد ندارد و بدون بیهوشی انجام می‌شود.
  • کربوکسی تراپی:روش درمانی است که با استفاده از یک سوزن مخصوص گاز دی‌ اکسید کربن که بخشی از هوایی است که نفس می‌کنیم، زیر سطح پوست تزریق می کند . دی‌اکسید کربن باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود. عروق منبسط‌تر به معنی تأمین خون بیش‌تر است که تأمین اکسیژن و مواد مغذی را به محل درمان سریع‌تر می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. دی‌اکسید کربن سلول‌های چربی را کمتر می‌کند و حتی گاهی کاملاً از بین می‌رود و اکسیژن اضافی باعث ایجاد مایع بین سلول‌ها و تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر می‌شود که باعث کم شدن سلول‌های چربی و رفع چاقی صورت می‌شود.
  • آر اف: دستگاه انرژی رادیویی آر اف برای گرم کردن و سفت کردن بافت صورت جهت افزایش جریان خون و از بین بردن چاقی صورت مورد استفاده قرار می گیرد.این روش مانند مزوتراپی صورت عمل می کند . بدون آسیب رساندن به بات صورت آن را حرارت می دهد تا سلول‌های چربی از بین برود و تولید کلاژن را تحریک کند . علاوه بر صورت، درمان آر اف همچنین می‌تواند برای رفع چربی بیش از حد شکم، ران‌ها، کاهش سلولت و رفع شلی پوست ناشی از کاهش وزن یا حاملگی نیز استفاده شود.

مزوتراپی غبغب

یکی از ناحیه‌های بدن که چربی آن در مقابل هر نوع رژیم غذایی و ورزش مقاومت سختی می‌کند، چربی‌های زیر چانه (غبغب) است. هرچقدر که اندام متناسبی داشته باشید ولی غبغب داشته باشید ظاهر صورت شما را چاق نشان می دهد.

مزوتراپی که درقسمت صورت تزریق می‌شود می‌تواند روشی مناسب برای از بین بردن چربی‌های این ناحیه باشد و این ناحیه از صورت شما را زیبا جلوه دهد.

در کل مزوتراپی صورت جهت لاغری آن بدون عوارض است درد و تورم باشی از آن در مدت کوتاهی رفع می شود.

بیشتر بدانبد: بهترین کاشت مو در تهران در مدرن کلینیک .