• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

محصولات دریایی و پوست صورت

آیا می دانید محصولات دریایی و پوست صورت چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا محصولات دریایی برای پوست صورت مفید هستند؟

زمانی که صحبت از محصولات دریایی و پوست صورت به میان می آید حتما بدون شک به یاد مردم کشور کره و ژاپن می افتید. زیرا مردم این کشور ها از جمله انسان هایی در سراسر جهان هستند که بیشترین مواد غذایی مورد مصرف خود را از دریا تامین می کنند و در وعده های غذایی انها بیش از هر محصول دیگری، محصولات دریایی نقش دارد.

به همین دلیل در سراسر جهان مردم بر این باور هستند که راز زیبایی پوست و مو مردم کره و ژاپن استفاده از محصولات دریایی و خوراکی های آبزی است.

آیا این باور صحت دارد؟ ایا واقعا استفاده از محصولات دریایی در زیبایی پوست و مو موثر است؟

برای دریافت پاسخ این پرسش ها تنها نیاز است که مابقی این مطلب را که از سوی کلینیک مدرن برای راهنمایی در خصوص خدمات پوست و مو برای شما تهیه شده است را مطالعه کنید تا در چند دقیقه دیگر پاسخ این پرسش ها را دریابید.

محصولات دریایی و پوست صورت

محصولات دریایی و پوست صورت

در پاسخ به پرسش های ذکر شده در قسمت فوق باید گفت که رابطه موجود در میان محصولات دریایی و پوست صورت صحت  دارند و واقعا این محصولات بر روی زیبایی و شادابی پوست اثر گذار هستند.

در این رابطه لازم به ذکر است که این محصولات نه تنها به صورت خوراکی بلکه به اشکال دیگری نیز برای مراقبت از پوست مانند ساخت لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال: ماسک جلبک دریایی نه تنها توسط بسیاری از کشور ها به عنوان یک ماده خوراکی استفاده می شود بلکه برای پوست و مو از موثر ترین ماسک ها است و در شادابی پوست و مو نیز نقش زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: خدمات پوست

انواع محصولات دریایی برای مراقبت از پوست

از جمله مهم ترین محصولات دریایی که بر روی پوست صورت تاثیر گذار هستند و در محصولات زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به محصولات دریایی زیر اشاره کرد:

انواع جلبک دریایی

جلبک های دریایی سرشار از مواد مغذی برای پوست هستند که باعث آبرسانی به پوست صورت می شوند و مواد مورد نیاز برای پوست را تامین می کنند. جلبک دریایی در خصوص مراقبت از پوست، آکنه، جلوگیری از لک، جلوگیری از پیری پوست و … مورد استقاده قرار می گیرد و آن در مواد آرایشی نیز استفاده می شود.

اسفنج دریایی

اسفنج دریایی از دیگر محصولات دریایی است که دارای آنزیم هایی برای جلوگیری از ایجاد قارچ  و باکتری موثر است و به همین جهت برای تمیز کردن پوست می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر آن لازم به ذکر است که اسفنج دریایی برای سفید کردن پوست نیز ماده موثری است.

کوسه ماهی

روغنی که در کبد کوسه ماهی یافت می شود سرشار از امگا 3 و اسکوآلن است و از آن در بسیاری از محصولات آرایشی نظیر کرم مرطوب کننده، لوسیون ها، ضدآفتاب، رژ لب و … استفاده می شود.

روغن کوسه ماهی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد برای رطوبت رسانی به پوست بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

لاک پشت دریایی

یکی دیگر از محصولات دریایی تاثیر گذار بر روی پوست روغن لاک پشت دریایی است که سرشار از ویتامین ای می باشد و از آن برای ساخت محصولات مراقبت از پوست استفاده می گردد.

مرجان

مرجان دریایی نیز دارای خواص بسیار زیادی برای پوست است و دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به همین جهت خاصیت ضد پیری و ضد آکنه دارد و از آن برای نرم کردن پوست و ساخت لوازم آرایشی استفاده می شود.

عروس دریایی

مخاطی که توسط عروس دریایی تولید می شود در مراقبت از پوست نقش دارد. مخاط عروس دریایی دارای خاصیت ضد پیری است و از آن برای تهیه کرم های محافظت از پوست استفاده می شود.

همچنین این ماده باعث تحریک سلول های پوستی می شود و به پوست کمک می کند که جوان سازی و احیای مجدد در آن شکل بگیرد.

فیتوپلانکتون

عصاره حاصل از فیتوپلانکتون ها نیز دارای مقادیر زیادی ویتامین ای و امگا 3 است و به تحریک سلول ها می پردازد و مانند یک سد محافظتی از پوست عمل می کند. با این وجود از عصاره فیتوپلانکتون ها برای ساخت تونر، سفید کننده پوست و محصولات ضد چروک استفاده می گردد.

رازیانه آبی

رازیانه آبی دارای انتی اکسیدان و ویتامین های ضد پیری است که از چروک و ایجاد عوامل مخرب پوست جلوگیری می کند و محافظی قوی برای پوست به حساب می آید. این محصول دریایی باعث می شود که کراتین موجود در پوست احیا شود و رنگ پوست بهبود پیدا کند.

کلام آخر

محصولات دریایی و پوست صورت همان طور که مشاهده کردید، رابطه تنگاتنگی دارند که خاصیت آنها علاوه بر اینکه به صورت خوراکی در دسترس بدن قرار می گیرد با استفاده از ساخت محصولات آرایشی بهداشتی نیز می تواند به بهبود وضعیت پوست کمک کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار