• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ماینوکسیدیل بهتر است یا مزوتراپی؟

اگر میخواهید پاسخ این پرسش را بدانید که ماینوکسیدیل بهتر است یا مزوتراپی؟ با ما همراه باشید تا در کلینیک پوست و مو مدرن پاسخ سوال شما عزیزان را مطرح کنیم.
برای ترمیم موهای از دست رفته که عده زیادی از افراد با این مشکل مواجه هستند، روش های مختلفی به وجود آمده اند که یکی از این روش ها ماینوکسیدیل و دیگری مزوتراپی است و به میزان زیادی از این دو روش برای ترمیم مو آقایان و بانوان استفاده می شود.
ماینوکسیدیل بهتر است یا مزوتراپی؟
برای اینکه بدانیم استفاده از ماینوکسیدیل بهتر است و یا مزوتراپی، باید در ابتدا به شرح این دو تکنیک جدید بپردازیم و آنها را بررسی کنیم تا بتوانیم به پاسخ این پرسش دست یابیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی روشی است که در آن از تزریق مواد مورد نیاز برای تقویت مو به پوست سر استفاده می شود به شکلی که این مواد را با استفاده از سرنگ مخصوص به بخش هایی از سر که در آن قسمت ها ریزش مو اتفاق افتاده است، تزریق می کنند و به این شکل باعث می شوند که فولیکول های مو تحریک به رشد شوند و تقویت گردند.
با انجام این کار ریزش مو در فرد کاهش پیدا می کند و یا به صورت کامل متوقف می شود. علاوه بر آن رشد مجدد مو نیز حاصل می گردد.

ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل محلولی است که به شکل موضعی بر روی پوست سر ریخته می شود و با ماساژ دادن آن بر روی پوست سر، فولیکول های مو به رشد تحریک می شوند و در این روش آن دسته از پیازهای مو که رشدشان متوقف شده است، به رشد مجدد تحریک می شوند.
ماینوکسیدیل روشی است که اگر از آن به مدت طولانی مدت و برای چندین ماه استفاده شود، نتیجه بخش واقع می گردد. این دارو در دو نوع با دوز های مختلف یعنی دوز دو درصد و دوز پنج درصد قابل تهیه می باشد.

تفاوت مزوتراپی و ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل و مزوتراپی دارای تفاوت هایی به شرح زیر هستند:
مزوتراپی روشی کم تهاجمی است که هیچ گونه درد و خونریزی به همراه ندارد، برای انجام آن نیازی به بیهوشی و جراحی نیست و در نتیجه افراد را از عوارض جراحی و بیهوشی در امان نگه می دارد.
در حالی که ماینوکسیدیل یک روش کاملا بدون تهاجم است و حتی میزان تهاجمی بودن آن از مزوتراپی نیز کمتر است و به همین دلیل در این زمینه می توان گفت که ماینوکسیدیل بهتر از مزوتراپی است.
در مزوتراپی هیچ گونه مواد مضر و اضافی به بدن وارد نمی شوند بلکه مواد تزریق شده به فرد همه موادی هستند که برای پوست و مو مفید می باشند، در حالی که مواد ماینوکسیدیل می توانند برای بدن مضر باشند.

بیشتر بخوانید:فرق مزوتراپی با کاشت مو

مزوتراپی هیچ گونه عارضه ای به همراه ندارد و یک روش کاملا ایمن به حساب می اید، در حالی که ماینوکسیدیل دارای عوارضی مانند: کاهش میل جنسی برای افراد است که علاوه بر آن عوارض دیگری نیز به همراه دارد و به همین دلیل در این زمینه نیز می توان گفت که مزوتراپی روش بهتری نسبت به ماینوکسیدیل برای ترمیم مو است.
مدت زمان مورد نیاز برای انجام عملیات مزوتراپی بسیار کم است و در کل در حدود یک ساعت زمان برای انجام آن نیاز است ولی ماینوکسیدیل باید روزی دو الی سه مرتبه و در مدت چندین ماه مورد استفاده قرار بگیرد.
نتیجه حاصل از مزوتراپی می تواند برای شخص مورد نظر بعد از تزریق آن همیشه باقی بماند در حالی که اگر از ماینوکسیدیل استفاده شود، به محض قطع کردن مصرف آن موها مجددا دچار ریزش می شوند و نتیجه ماینوکسیدیل از بین می رود.
هزینه مورد نیاز برای مزوتراپی و ماینوکسیدیل هر دو کم است، اما ماینوکسیدیل باید دائما تهیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد در حالی که مزوتراپی تنها با یک بار انجام شدن نیز می تواند موثر واقع شود.
سخن پایانی

با توجه به مطالبی که برای شما عزیزان در رابطه با اینکه ماینوکسیدیل بهتر است یا مزوتراپی شرح دادیم، می توانید به خوبی این نتیجه را دریافت کنید که کدام یک از این روش ها بهتر هستند و با بررسی تفاوت های انها، روشی که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.
اگر قصد دارید که از روش مزوتراپی در تهران استفاده کنید، می توانید برای این کار به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار