• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب

داشتن موهای سالم، علاوه بر زیبایی ظاهری، تاثیر عمده ای بر اعتماد به نفس و وجه اجتماعی شخص دارد. همان طور که داشتن موهای خشک و کدر ناخوشایند بوده، موهای چرب نیز برای فرد آزاردهنده است. افرادی که موهای چرب داشته، غده های چربی بیش از حد معمول کار کرده و عوارض جانبی آن همانند ریزش مو، بیشتر از سایر موها بوده است. روش های خانگی تا درمانی بسیاری برای درمان ریزش موهای چرب وجود داشته که بهترین شیوه درمانی، استفاده از ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب است.

در کلینیک پوست و مو مدرن می خواهیم که انواع ماسک مو خانگی مفید برای ریزش موهای چرب را به شما عزیزان معرفی کنیم زیرا کلینیک مدرن ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو نظیر: کاشت مو، کاشت ابرو، مزوتراپی و تزریق مزوژل و… است.

ماسک مو خانگی

بهترین انواع ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب به شرح زیر هستند:

ماسک موی چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و پوست سر را از انواع آلودگی ها محفوظ می کند. چربی های بیش از حد پوست سر، سبب چرب شدن موها و ریزش آن می شود. برای تهیه یک ماسک موی چای سبز عالی برای ریزش موهای چرب خود کافیست، نصف فنجان چای سبز، یک فنجان آب و چند قطره لیمو را ترکیب کرده و پس از 30 دقیقه قرار دادن بر روی موهای خود، آن را شست و شو دهید.

سفیده تخم مرغ و آبلیمو

لیمو سرشار از اسید سیتریک بوده که برای پاک سازی چربی های اضافه و مواد زائد موجود بر روی پوست سر مفید است. ترکیب آبلیمو و سفیده تخم مرغ، سبب تنظیم PH پوست و کنترل چربی تولیدی و فعالیت غدد چربی سر می شود.

برای تهیه ماسک موی خانگی آبلیمو و سفیده تخم مرغ، بایستی چند قطره آبلیمو را به سفیده تخم مرغ افزوده و پس از ماساژ دادن بر روی موها، آن را با آب سرد شست و شو دهید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا، سر دسته گیاهان داروئی برای درمان بیماری های پوستی و تقویت مو است. ژل آلوئه ورا خصیت ضد باکتریایی داشته و پوست سر را از هر نوع آلودگی و چربی پاک سازی خواهد کرد. ترکیب آبلیمو و ژل آلوئه ورا، یک ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب و تغذیه و ترمیم سلول های پوستی شناخته می شود.

ماسک موهای چرب با گوجه فرنگی

بافت های گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های A، C و بیوتین بوده که به تنهایی تمامی مواد مغذی ریشه های مو را تامین می کند. مواد معدنی در گوجه فرنگی، درخشندگی و زیبایی مو را در کنار تقویت ریشه های مو به همراه دارد. مخلوط رقیق شده آب گوجه فرنگی با آب، یک ماسک موی عالی برای درمان ریزش موهای چرب شناخته شده و با استفاده مداوم از این ماسک مو، سطح PH پوست سر کنترل شده و میزان تولید چربی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:ماسک کم شدن موهای زائد

رزماری و نعناع

رزماری و نعناع، دو گیاهی که برای درمان عارضه های پوستی و رشد و تقویت موها از آن استفاده می شود. رزماری یک تحریک کننده طبیعی مو برای رشد و تقویت ریشه ها شناخته شده و نعناع نیز با خاصیت آنتی باکتریایی که داشته، منافذ پوست سر را از انواع آلودگی ها و چربی های اضافه پاک خواهد کرد.

برای تهیه این نوع ماسک خانگی باید نعناع و رزماری خرد شده را به همراه آب جوشانده و مخلوط حاصل را به صورت ماسک بر روی موهای خود قرار دهید.

آناناس و موز

آیا از خاصیت درمانی آناناس و موز برای تقویت و تحریک رشد موهای خود اطلاع دارید؟

آناناس نقش عمده ای در تقویت فولیکول های مو، کاهش ریزش مو و کنترل چربی پوست دارد. موز نیز یک منبع ویتامین بسیار عالی بوده و برای تامین انواع ویتامین های ضروری مو به کار می رود. مخلوط موز و اسلایس های آناناس له شده، به عنوان یک راهکار خانگی موثر در درمان ریزش موهای چرب به کار می رود.

سرکه سیب و اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یک گیاه شناخته شده و مشهور در تقویت مو و درمان عارضه های پوستی است. ترکیب این گیاه با سرکه سیب که یک آنتی اکسیدان قوی بوده، چربی تولیدی سطح پوست سر را کنترل کرده و در درمان ریزش موهای چرب، تاثیر به سزایی دارد.

کلام آخر

سلول های پوست سر به طور طبیعی چربی مورد نیاز سلول های پوستی را تولید می کنند؛ گاها غدد چربی ساز فعالیت بیشتری داشته و موها و منافذ سطح پوست سر حالت چرب به خود می گیرند. چرب شدن مو به خودی خود، مضر نبوده ولی عوارض جانبی آن همانند ریزش، کلافه کننده است. ماسک مو خانگی برای ریزش موهای چرب، روشی ارزان، در دسترس و فاقد عوارض جانبی بوده که در تنظیم PH سطح سر و کنترل چربی پوست نقش عمده ای دارد و استفاده از آنها به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار