• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

لک و پیس

آیا می دانید بیماری لک و پیس چیست؟ آیا می خواهید با لک و پیس و درمان آن آشنا شوید؟

آیا لک و پیس همان بیماری ویتیلیگو است؟

پوست آینه درون بدن است و هر مشکلی که در بدن به وجود می اید معمولا در پوست به شکل های مختلف پدیدار می شود و علائم خود را بر روی پوست نشان می دهد.

بیماری های پوستی می توانند بسیار خطرناک باشند و یا نشان دهنده بیماری های اعضای داخلی بدن باشند که به همین دلیل باید بیماری پوستی را بسیار جدی گرفت و به آن توجه کرد تا هم زیبایی چهره از بین نرود و هم به واسطه آن بیماری های دیگر را درمان کرد.

بیماری های پوستی دارای انواع مختلفی هستند که لک و پیس یکی از انواع بیماری های پوستی است و در این مطلب قصد داریم که در رابطه با این بیماری پوستی با شما عزیزان صحبت کنیم و راهکارهای درمان آن را مطرح نماییم.لک وپیس

لک و پیس چیست؟

برص، ویتیلیگو و یا همان لک و پیس یک بیماری پوستی است که در این بیماری سلول هایی که دارای رنگدانه هستند از بین می روند و به همین دلیل لکه هایی سفید رنگ به صورت نامنظم بر روی پوست ظاهر می شود و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کند.

این بیماری در تمامی نقاط بدن می تواندبروز کند و در صورتی که مورد درمان قرار نگیرد، رشد می کند و وسعت آن بر روی پوست زیاد می شود.برای کاشت مو کلیک کنید

شایع ترین بخش های بدن در بیماری لک و پیس

با وجود اینکه در این بیماری بخش های مختلف بدن درگیر می شوند، اما برخی از نقاط بدن بیشتر با این بیماری درگیر می شوند که شایع ترین نقاط بدن در عارضه لک و پیس عبارتند از:

  • صورت
  • گردن
  • چشم
  • نوک سینه
  • ناف
  • اندام تناسلی
  • زیر بغل
  • کشاله ران

لازم به ذکر است که گاهی اوقات بیماری برص در اطراف خال های پوستی نیز پدیدار می شود.

لک و پیس و درمان آن چگونه است؟

راهکارهایی که برای درمان بیماری لک و پیس وجود دارند، به گونه ای هستند که باید به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرند، تا موثر واقع شوند. برخی از بهترین درمان های این بیماری به شرح زیر هستند:

کرم موضعی استروئید

کرم موضعی استروئید یک کرم کورتونی و ضد التهابی است که می تواند روند بیماری ویتیلیگو را متوقف کند و در نتیجه این بیماری را بر روی پوست از بین ببرد.

در رابطه با این کرم موضعی لازم به ذکر است که این کرم ممکن است باعث نازک شدن پوست شود و به همین دلیل بهتر است که برای درمان لک و پیس موجود بر روی گردن و صورت از دارو های دیگر برای درمان این بیماری استفاده شود.

مهارکننده هایی به نام پیمکرولیموس و تاکرولیموس

مهار کننده های پیمکرولیموسو تاکرولیموس نیز از دیگر روش های درمان بیماری ویتیلیگو شناخته می شوند که در مواقعی که استفاده از کرم موضعی استروئید مناسب نباشد، بهتر است که از این مهار کننده ها استفاده شود.

اشعه ماورا بنفش

روش سومی که در خصوص لک و پیس و درمان آن به کار گیری اشعه ماورا بنفش است. استفاده از روش اشعه ماورا بنفش را می توان یکی از موثرترین وبهترین راهکارهای درمان این بیماری در نظر گرفت که برای انجام آن باید به کلینیک های زیبایی مراجعه کرد.

جراحی

از دیگر راه های درمان این بیماری نیز می توان به جراحی اشاره کرد که در این روش لایه های سطحی پوست را از بین می برند و آن را با پوست طبیعی جایگزین می کنند. این روش نیز باید در کلینیک های زیبایی پوست و مو نظیر کلینیک زیبایی مدرن انجام شود. با استفاده از این روش درمانی میزان پایداری در از بین رفتن لک و پیس بسیار زیاد است و این روش درمان بسیار موثری در خصوص این بیماری در نظر گرفته می شود.

کلام آخر

لک و پیس و درمان آن موضوعی بود که در این مقاله به شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده باشید. در صورتی که با این بیماری پوستی مواجه هستید، می توانید برای درمان به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنید و برای درمان اقدام نمایید.

در کلینیک پوست و مو مدرن خدمات زیبایی و درمانی پوست از قبیل: جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس، تزریق مزوژل و … انجام می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار