• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

قطع ریزش مو

آیا شامپو می تواند باعث قطع ریزش موی شما شود؟

از جایی که امروزه به دلیل عادات غذایی نامناسب و هر علت دیگری ریزش مو در افراد بسیار شایع شده است همیشه افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند ریزش موی خود را قطع کنند. درست است که ریزش مو باعث نگرانی می شود اما از آن جایی که هر مشکلی راهی دارد اصلا نباید در این مورد نگران شد چرا که راه حل های مختلفی وجود دارند که یا باعث قطع ریزش مو می شوند و یا این که ریزش مو را کاهش می دهند. پیش از ان که اثر دارویی یا غذایی را بر روی رشد موها ببینیم باید علت ریزش مو را پیدا کنیم. دلایل ریزش مو می تواند یکی از عوامل زیر باشد:

  • ریزش موی ارثی
  • ریزش مو بر اثر تغذیه نامناسب
  • ریزش مو بر اثر بیماری
  • ریزش مو بر اثر استفاده از داروهای مختلف
  • ریزش مو بر اثر استفاده از شامپوی نامناسب

این موارد، مواردی هستند که کم و بیش افراد را دچار ریزش مو می کنند. اما نگران نباشید! چرا که نگرانی به تنهایی عاملی است که باعث ریزش موی بیشتر می شود. پس با خیالی آسوده شروع به درمان ریزش موی خود کنید. اما در این میان استفاده از شامپو تا چه حد در ریزش مو موثر است؟ تجربه چه چیزی را نشان می دهد؟

درمان کنندگی یا پاک کنندگی

خیلی از افراد می گویند که شامپو هیچ نتیجه ای در کاهش ریزش مو و یا قطعی کامل آن ندارد و برخی نیز می گویند بسیار تاثیر گذار است. پس باید توجه داشت که از چه شامپویی استفاده می کنند و یا این که شامپوی آن ها خاصیت درمان کنندگی دارد یا پاک کنندگی؟

اکثر افرادی که تاثیر شامپو را بی نتیجه می دانند فقط از افرادی هستند که به دنبال مارک و برند رفته و هزینه های گزاف بابت شامپو داده اند. درست است که شامپو نمی تواند صد درصد ریزش مو را قطع کند و یا حتی آن را کاهش دهد اما تحقیقات نشان داده که یک شامپوی خوب می تواند از ریزش بیشتر جلوگیری کند. برای مثال اگر پیش از استفاده از شامپوهای درمان کننده فرد حداقل روزی ۲۰ تار مو ریزش داشته با استفاده از شامپوی مناسب می توان این تعداد تار مو را به ۱۸ تار در روز محدود کند!

درمان ریزش مو با شامپو

شما فکر می کنید با چه شامپویی می توان ریزش مو را کاهش داد؟ پیش از ان باید بگوییم که شامپو ها در دو دسته درمان کننده و تمیز کننده قرار دارند که عملکرد هر کدام از آن ها مکمل دیگری است. حال با وظایف هر یک از انواع شامپو آشنا می شویم:

  • شامپوی تمیز کننده: این شامپو تنها وظیفه تمیز کرد مو را دارد. به طوری که چربی روی پوست و لایه کراتینی را از بین می برد و در کل به پاک کردن سلول های مرده می پردازد. روی پوست سر سلول های چربی وجود دارد که این سلول ها تا ساقه مو پیشرفت می کنند و چسبناک می شوند و بدین ترتیب باعث می شوند که فضای بیشتری برای آلودگی و باکتری ها فراهم شود. بدین ترتیب شامپو ها این فضا را محدود می کنند.
  • شامپوی درمان کننده: این شامپو ها باعث تقویت و رشد پیاز مو و باعث ترمیم بافت مو می شوند و بدین ترتیب اگر تار مویی شکسته باشد آن را ترمیم می کنند و از این نظر خاصیت درمان کنندگی دارند. باید توجه داشت که به هیچ عنوان این شامپو ها خاصیت رشد و تحریک فولیکول را ندارند.
قطع ریزش مو

قطع ریزش مو

مهم ترین عامل در درمان ریزش مو با شامپو شناخت جنس مو است

اگر قصد دارید ریزش موی خود را کاهش دهید و یا به کل ان را قطع کنید پیش از انتخاب شامپو باید بدانید از چه نوع مو برخوردارید؟ شناخت نوع مو به شما کمک می کند که راه حل های موثر تری داشته باشید. مو در انواع: نرمال، خشک، چرب، شکننده، رنگ شده، نازک، حجیم و بلند وجود دارند. برای انتخاب شامپو باید بدانید نوع موی شما کدام است؟ معمولا برای مو های خشک، حجیم و شکننده استفاده از شامپو روغن آرگان، نارگیل و آووکادو موثر است. پس سعی کنید از شامپوهایی با چنین رایحه استفاده کنید. موهای رنگ شده نیز ترجیحا باید با شامپوهای کاتیونی اسیدی شسته شوند تا اثر منفی رنگ مو از بین برود. انتخاب شامپوی مناسب می تواند به شما کمک کند که ریزش موی کمتری داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار