• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

قرص فیناستراید بعد از کاشت مو

قرص فیناستراید (Propecia) به مقدار یک میلی گرم درروز داروی دیگری است که فقط درآقایان قابل استفاده است. مکانیسم اثر فیناستراید مهار فعالیت آنزیم ۵ آلفارداکتاز در ریشه مو می باشد.

۵- آلفارداکتازآنزیمی است که برای فعالیت بعضی هورمونهای مردانه(آندروژنی)لازم است.

فولیکول های مووغددچربی درپوست نسبت به هورمونهای مردانه(آندروژنی)حساس هستندوبه اثرات آنهاواکنش نشان می دهند. قوی ترین هورمون آندروژنی،تستوسترون است که درداخل سلول های حساس(مانند فولیکول های مووغددچربی درپوست) توسط آنزیم ۵- آلفاردوکتاز تبدیل به دی هیدروتستوسترون شده و سپس این ماده روی سلول اثرمی گذارد.

فیناستراید

مردان باسطح عادی یابالای این آنزیم،بیشتر احتمال دارد که ریزش موی تیپ مردانه(آندروژنتیک)وبزرگی خوش خیم غده پروستات پیدا کنند.

فیناستراید ابتدابرای درمان بزرگی خوش خیم غده پروستات به کارمی رفت.به دنبال استفاده از آن،اثربخشی آن دردرمان ریزش موی تیپ مردانه نیزمشاهده وثابت گشت.

متعاقب مصرف فیناستراید میزان دی هیدروتستوسترون تا حدود ۳/۲ کاهش پیداکرده در حالیکه تستوسترون تغییری نمی کند لذا مصرف آن اثر قابل ملاحظه ای بر تستوسترون بدن ندارد.

تأثیرپذیری قرص فیناستراید در بهبودی ریزش مو در فرق سر بیشتر از جلوی سر و خط رویش مو بوده و نیز مصرف فیناستراید منجر به رشد موهای ضخیم و بلندمی گردد .

اثر درمانی قرص فیناستراید حدود ۶ – ۳ ماه پس ازشروع دارو مشخص شده و یکسال بعد به حداکثر خود می رسد. این اثرات در طی سال دوم درمان ثابت مانده و یا کمی کاهش پیدا می کنند.

قرص فیناستراید بی خطر بوده و عوارض جانبی آن خفیف، اندک و اکثراً قابل برگشت می باشند. این عوارض عمدتاً مربوط به کاهش خفیف دراعمال جنسی مردانه (مانند کاهش میل جنسی، اختلال در نعوظ وکاهش حجم منی) بوده و اهمیتی ندارند زیرا اولاً با ادامه درمان بتدریج ناپدید شده و ثانیاً درصورت قطع درمان نیز ظرف مدتی ازبین می روند.

قرص

درارتباط با قرص فیناستراید هیچگونه تداخل دارویی و یا آثارسؤ برکبد، کلیه، مغزاستخوان، چربی خون و تعداد اسپرم ها مشاهده نشده است.

نظر به اینکه مصرف فیناستراید موجب اختلال د راندازه گیری یک ماده مربوط به تشخیص سرطان پروستات در آزمایش خون می گردد لذا فرد مصرف کننده فیناستراید در صورت مراجعه به پزشک بایستی استعمال این قرص را به ایشان اطلاع دهد.

اثرات مثبت درمانی فیناستراید و ماینوکسیدیل باقطع مصرف آنها در عرض چند ماه از دست رفته و ریزش موهای فرد دقیقاً به وضعیت اولیه یعنی حالت قبل از مصرف دارو بازمی گردد.

توجه داشته باشید که با قطع مصرف این داروها ریزش موها تشدید نمی گردد بلکه موهایی که تحت اثر این داروها حفظ شده و یا ضخیم تر شده بوده اند بدلیل قطع دارو به تدریج به وضعیت اولیه خود درآمده و تحت تاثیر فرآیند طاسی مردانه دوباره دچار ضعیف شدگی و در نهایت ریزش می شوند.

علیرغم موقتی بودن اثرات مثبت داروهای فوق و مشکلات مصرف آنها، متخصصین پوست غالباً توصیه می کنندکه این داروها در کنار کاشت موی طبیعی برای چند سال (وگاهی همه عمر) استفاده شوند.

علت این است که معمولاً بهترین نتیجه کاشت مو برای طاسی مناطق جلو و قله سر بوجود آمده و نیز بالاترین نتیجه مصرف این داروها برای طاسی منطقه ورتکس حاصل می گردد لذا منطقی است که نتیجه بگیریم مصرف همزمان این داروها با کاشت مو نتایج مفید پیوند مو را فوق العاده تشدید نموده و رضایتمندی بیمار و پزشک را افزایش می دهد.

در خانم هاریزش موی شبیه نوع آندروژنتیک وجود داردکه به ریزش موی تیپ زنانه معروف است با این حال استفاده از قرص فیناستراید در خانم ها ممنوع است. فیناسترایدمی تواندروی جنین پسریک خانم حامله اثرنامطلوب داشته باشدوسبب بروز ناهنجاریهادرجنین گردد.

به همین علت درخانم های باردارویاخانم هایی که احتمال باردار بودنشان درطی دوره درمان می رود،تجویزنمی شودواستفاده از آن درخانمهای باردارممنوع است.

همچنین خانم های حامله نبایستی تماس پوستی با قرص فیناستراید داشته باشند (مثلاً با دست خود دارو را به شوهرشان ندهند).

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار