• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

فواید سیر برای پوست صورت

فواید سیر برای پوست صورت مطلبی است که قصد داریم به بررسی آن در کلینیک پوست و مو مدرن بپردازیم.

سیر دارای خواص بسیار زیادی است که این ماده پر خاصیت برای قسمت های مختلف بدن از جمله پوست و مو نیز مفید است و می توان از آن به عنوان ماسک مو و ماسک صورت نیز استفاده کرد. برای دریافت خواصی که سیر برای پوست به همراه دارد، با ما در کلینیک مدرن همراه باشید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

خواص سیر برای پوست صورت

سیر دارای مواد بسیار مفیدی برای پوست است که مهم ترین مواد مفید وجود در سیر برای پوست عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان ها
  • آلیسین
  • گوگرد
  • ویتامین سی
  • کلسیم
  • آهن
  • پتاسیم
  • روی
  • ویتامین های گروه B

تمامی این مواد که در سیر موجود هستند، برای پوست و مو بسیار مورد نیاز می باشند و از جمله مهم ترین مواد غذایی برای پوست و مو به حساب می آیند.

فواید سیر برای پوست صورت

از جمله مهم ترین فواید سیر برای پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد آکنه

از سیر می توان به عنوان یک ماده ضد آکنه استفاده کرد زیرا سیر دارای خواص ضد باکتریایی است ومی تواند بر ایجاد آکنه پوست غلبه کند. در نتیجه به این منظور می توانید یک حبه سیر را له کنید و آن را به مدت ده دقیقه بر روی اکنه خود قرار دهید.

برطرف کردن جوش های سر سیاه

برطرف کردن جوش های سر سیاه نیز از دیگر فواید سیر برای پوست صورت است که در این خصوص باید سیر را با روغن زیتون و عسل ترکیب کرد و سپس آن را بر روی پوست قرار داد تا با از بین رفتن سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه برطرف شوند. همچنین از سیر می توانید به تنهایی نیز برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده کنید و آن را مستقیما بر روی پوست صورت قرار دهید.

جلوگیری از پیری زودرس پوست

پیری زودرس پوست مشکلی است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید رسیدگی های مورد نیاز برای پوست انجام شود. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست می توانید از ماسک سیر نیز استفاده کنید. زیرا سیر دارای مقادیر زیادی آلیسین و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند و باعث جوانسازی پوست صورت می گردد.

بیشتر بخوانید:خواص سیر برای ریزش مو

جلوگیری از به وجود امدن قارچ های پوستی

همان طور که در بخش ها فوقانی مطرح شد، سیر دارای خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی است که به همین دلیل می تواند در به وجود آمدن قارچ های پوستی موثر باشد و با تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز برای پوست از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آورد.

مرطوب کردن پوست

مقادیر بسیار زیاد آلیسین در پوست باعث می شود که پوست صورت صاف، نرم و لطیف شود و علائم حاصل از ترک های پوستی در آن از بین برود. برای اینکه از سیر به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید، می توانید سیر را له کنید و آن را با ماسک صورتی که استفاده می کنید، ترکیب نمایید و سپس آن را به شکل ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید. در نهایت نیز پس از چند دقیقه آن را بشویید.

از بین بردن جای جوش و زخم

در صورتی که بر روی پوست خود جای زخم دارید، می توانید از سیر برای برطرف کردن آن کمک بگیرید. زیرا خواص ضد التهابی سیر در از بین بردن جای زخم مفید واقع می شود. به این منظور باید تکه های سیر را به شکل مستقیم بر روی پوست خود و در بخش هایی که زخم ایجاد شده است، قرار دهید و پس از چند دقیقه آن را بشویید. اگر این کار را هر روز تکرار کنید، می توانید به سرعت شاهد از بین رفتن زخم ایجاد شده بر روی پوست خود باشید.

بخور سیر برای پوست

علاوه بر روش های مصرف سیر که در بخش های فوقانی در خصوص بهره مند شدن از فواید سیر برای پوست صورت مطرح نمودیم، می توانید از بخور سیر برای پوست صورت نیز استفاده کنید که این کار هم بسیار ساده و آسان است و برای این کار کافی است تا چند حبه سیر را در آب جوش بریزید و بر روی شعله قرار دهید و سپس آن را بر روی صورت خود بخور دهید.

سخن پایانی

حال که با فواید سیر برای پوست صورت آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم که از این ماده به اصطلاح بد بوی پر خاصیت استفاده کنید تا از خواص آن برای پوست صورت بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۶ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

Subscribe
Notify of
guest
5 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
هیو
هیو
1 year ago

سلام،هیچوقت اینکارو نکنید گذاشتن سیر به روی پوست اون هم پوست صورت “خیلی اشتباه س”

تابان
تابان
1 year ago

سلام،دوستان هیچوقت سیر رو “نزارید” روی پوستتون بخصوص پوست صورت،حتی برای چند لحظه.”لطفا”

امیر
امیر
1 year ago

عالی بود

موبایل
9392714558
Parisa
Parisa
1 year ago

سلام اتفاقا خیلیییی خوبه ازبین برنده جوشه فقط نباید خیلی روی پوست بمونه

امیر
امیر
1 year ago

من گذاشتم روی پوست پوست رو چقدر روشن کرد فقط خیلی میسوزونه،

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار