• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

فلفل دلمه ای برای رشد مو

آیا شما هم جزء افرادی هستید که به فلفل دلمه علاقه دارند؟ مردم بسیاری در سراسر جهان، طرفدار عطر و طعم و البته خواص بی نظیر فلفل دلمه هستند. شاید برای شما هم سوال باشد که فلفل دلمه با خواص متعددی که دارد، خاصیتی برای رشد مو و زیبایی نیز دارد؟ پاسخ سوال شما مثبت است؛ فلفل دلمه ای برای رشد مو، گزینه ای عالی است. پس اگر برای شما هم این مطلب باورنکردنی است، در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو و کاشت ابرو است،  با ما همراه باشید. در این مقاله تاثیر فلفل دلمه ای برای رشد مو را بررسی می کنیم.

درمان و محافظت از مو در برابر ریزش

ریزش مو یکی از دغدغه های افراد به خصوص بانوان است. ریزش مو تاثیر بسیاری زیادی بر روی اعتماد به نفس فرد دارد. گاها افراد برای درمان ریزش مو به انواع روش های درمانی و طبیعی دست می زنند، اما در این میان از تاثیر فلفل دلمه ای برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن، بی اطلاع هستند. فلفل دلمه ای حاوی ویتامین B6 بوده و ریشه مو را تقویت می کند.

فلفل دلمه ای و حفظ کردن رنگ طبیعی مو

بسیاری از افراد ترس سفید شدن موهای خود را دارند، به همین جهت از تمامی شیوه های سنتی و نوین برای جلوگیری از این تغییر رنگ استفاده می کنند. فلفل دلمه ای، یکی از روش های سنتی حفظ رنگ طبیعی مو است. ویتامین B6 موجود در بافت فلفل دلمه ای، سبب تولید ملانین و رنگ دانه های پوستی می شود. مصرف خوراکی فلفل دلمه ای و یا حتی ترکیب پودر فلفل دلمه ای و حنا به صورت موضعی بر روی ریشه های مو، راهکاری عالی جهت حفظ رنگ طبیعی مو محسوب می شود.

کلاژن سازی با فلفل دلمه ای

مصرف فلفل دلمه ای سبب تسهیل در جذب آهن بدن می شود. این ویژگی، خون رسانی را در بدن بهبود بخشیده و در نهایت فرایند کلاژن سازی به خوبی انجام می گیرد. هر چند؛ کلاژن سازی مربوط به پوست است، اما این فرایند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده و مشکلات و بیماری هایی شبیه موخوره را درمان خواهد کرد.

فلفل دلمه ای و تقویت فولیکول ها

از دیگر تاثیر فلفل دلمه ای برای رشد مو، تقویت فولیکول ها است. هنگامی که فرایند خون رسانی بدن منظم باشد، سلول های پوستی، وظیفه خود را به درستی انجام داده و در نهایت اکسیژن کافی به فولیکول ها می رسد. تقویت فولیکول ها سبب افزایش رشد مو، کاهش آسیب های مو، کاهش ریزش مو و محافظت از مو در برابر عوامل محیطی می شود.

بیشتر بخوانید:بهترین مواد غذایی برای متوقف کردن ریزش مو

در کنار خواص فوق العاده فلفل دلمه ای، باید در نظر داشته باشید که فلفل از دسته گیاهانی است که برای بیشتر افراد حساسیت ایجاد می کند؛ پس بهتر است قبل از استفاده از فلفل دلمه ای و مشاهده تاثیر آن بر روی رشد مو، نسبت به عدم حساسیت آن اقدام کرده و سپس به صورت مداوم از آن استفاده نمایید.

برای تاثیر بیشتر فلفل دلمه ای برای رشد مو می توانید از ماسک های زیبایی که بر پایه فلفل دلمه ای باشند نیز استفاده کنید. در این میان دو نوع ماسک خانگی طرفدار زیادی دارد.

ترکیب فلفل دلمه ای و روغن نارگیل و قهوه

ترکیب این سه ماده مغذی، تمامی ویتامین های مورد نیاز مو را تامین کرده و خاصیت آب رسانی و نرم کنندگی عالی برای مو دارد.

فلفل دلمه ای و آووکادو

ترکیب فلفل دلمه ای و آووکادو به درخشندگی مو، رشد مو و کاهش ریزش آن کمک شایانی می کند. این ماسک زیبایی پوست سر را لطیف کرده و التهابات پوستی را نیز کاهش می دهد.

کلام آخر

ریزش مو و تغییر رنگ آن یک روند طبیعی است که توسط عواملی هم چون ژنتیک، سن و … تسریع می یابد. اگر نگران ریزش مو، آسیب های مو و … هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم از تاثیرات مواد طبیعی بر روی آن ها غافل نشوید. مواد غذایی اولین و مهم ترین گزینه تاثیر گذار بر روی سلامت پوست و مو هستند. فلفل دلمه ای یکی از مواد غذایی بوده که مستقیما بر روی رشد و سلامت مو، تاثیر دارد. همان طور که گفتیم تاثیر فلفل دلمه ای برای رشد مو، جلوگیری از ریزش بی رویه مو، جلوگیری از تغییر رنگ زود رس مو، تقویت فولیکول ها و ترمیم موهای آسیب دیده غیر قابل انکار است. با این وجود سعی کنید که از خواص فلفل دلمه ای برای پوست بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار