• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت لک پیشانی در زنان

علت لک پیشانی در زنان چیست؟ چه مسائلی باعث بروز لک بر روی پیشانی زنان می گردند؟

لک صورت یکی از مشکلات رایج پوستی بوده که بر روی عملکردهای ارگان های بدن تاثیری نداشته ولی همانند جوش یا آکنه سبب مشکلات روحی فرد و کاهش اعتماد به نفس وی در جامعه می گردد.

همینطور میتوانید ازدیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

ایجاد لک پیشانی در بانوان و دختران به علت تغییرات هورمونی نسبت به مردان بیشتر است. لک در هر ناحیه از صورت نشان از عملکرد نادرست یکی از ارگان های بدن دارد. لک پیشانی در زنان حاکی از کمبود ویتامین های ضروری بدن و نقص در سیستم هورمونی آن ها دارد. علت لک پیشانی در زنان را در کلینیک پوست و مو مدرن می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

بارداری

یکی از مهمترین علت لک پیشانی در زنان، بارداری است. لک های حاملگی و یا ملاسما در زنان باردار و محدوده سنی 20 تا 40 ساله ایجاد می گردد. لک های ناشی از بارداری بیشتر در ناحیه های پیشانی، گونه ها و لب تشکیل شده که بعد از زایمان از بین می رود. لک های بارداری در اوایل بارداری کوچک بوده ولی به مرور زمان بزرگتر می شوند و پس از یک سال زایمان عمدتا به خودی خود از بین می روند.

مصرف قرص های ضد بارداری

دومین علت لک پیشانی در زنان، مصرف قرص های ضد بارداری و تاثیری که بر روی عدم تعادل هورمون های آن ها دارد، است. لک پیشانی در زنان که به واسطه قرص های ضد بارداری ایجاد شده معمولا از بین نرفته و یا پروسه ترمیم آن ها بسیار طولانی است.

آفتاب سوختگی

لک های ناشی از افتاب سوختگی، علت رایج دیگری برای ایجاد لک در پیشانی زنان است. زنان پوستی ظریف تر داشته و بافت نازک آن سبب می شود که در معرض نور مستقیم آفتاب، بیشتر دچار سوختگی شده و ترمیم آن نیز طولانی است.

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب، علتی دیگر در ایجاد لک بر روی پیشانی زنان است. هر چند که امروزه قیم وسایل آرایشی بهداشتی به شدت افزایش پیدا کرده است اما در عین حالا سلامت پوستی فاکتور بسیار مهمی است. از همین رو انتخاب وسایل آرایشی مناسب با نوع پوست و کاملا استاندارد برای جلوگیری از لک الزامی است.

ابتلا به بیماری های خاص

گاها برخی از بیماری ها همانند نارسایی کلیوی و کبدی و حتی آسم بر روی پیشانی فرد تیرگی و لک ایجاد می کنند که این فاکتور بر روی تمامی افراد یکسان نبوده و ممکن است نسبت به وضعیت بدنی هر فرد متفاوت باشد.

مسائل ژنتیکی

برخی از افراد به لحاظ ژنتیکی پوستی چرب داشته و مستعد جوش زدن هستند. حال ممکن است برخی از زنان به راحتی آکنه و جوش آن ها ترمیم شود و در بعضی دیگر از زنان، جای جوش به لک تبدیل می شود. پس جای جوش و آکنه نیز به نوعی علت ایجاد لک بر روی پوست صورت هستند.

بیشتر بخوانید:بهترین راه برای از بین بردن خطوط پیشانی

تغذیه نامناسب

از دیگر علل ایجاد لک بر روی پیشانی زنان، تغذیه نادرست است. مواد غذایی با ارزش پایین و نامرغوب و استفاده نادرست از مواد غذایی در رژیم و برنامه غذایی فرد سبب ایجاد تغییرات هورمونی بدنی شده و به طبع سبب ایجاد لک می گردد. گاها فرد به مواد غذایی آلرژی داشته و مصرف آن سبب ایجاد مشکلات پوستی و بیشتر لک بر روی پیشانی می شود.

کمبود ویتامین های مورد نیاز برای پوست صورت

به طور کلی در اکثر پوست ها، کمبود ویتامین B12 سبب ایجاد لک به خصوص در ناحیه پیشانی شده و در اثر کمبود ویتامین A لک تشدید و پر رنگ می شود. به همین دلیل بانوان عزیز باید برای پیشگیری از بروز این اتفاق به میزان کافی ویتامین های مورد نیاز را مصرف کنند.

سخن پایانی

در انتهای مقاله مورد نظر که در رابطه با علت لک پیشانی در زنان بود باید گفت که تشخیص نوع لک های ایجاد شده بر روی پیشانی زنان و علت بوجود آمدن آن ها توسط متخصصان پوست و با استفاده از اشعه نوری امکان پذیر است که به این منظور می توانید به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنید و تحت ویزیت پزشکان متخصص ما قرار بگیرید و با استفاده از روش های نوینی مانند: لیزر در این مجموعه درمان گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
مدینه مرادی
مدینه مرادی
9 months ago

سلام وقت بخیر واقعا مطالب جالبی بود مدتی که داشتم دنبال راه حل می‌گشتم براش اینجا داخل شهرستان ما متخصص پوست نداریم و شهر دیگه هم هزینه زیادی میخواد که بری ولی این مطالب واقعا برام جالب بود و عالی ممنون از راهنماییتون

موبایل
9019453848

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار