• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت سفید شدن مو در جوانی

علت سفید شدن مو در جوانی چیست؟ چرا بسیاری از افراد در سنین جوانی با موهای سفید مواجه می شوند؟

حتما تا کنون افرادی را دیده اید که در سنین بسیار پایین تعداد بسیار زیادی از موهایشان سفید می شود. اما تا کنون به علت بروز این مساله فکر کرده اید؟

سفید شدن مو در جوانی برای بسیاری از افراد ناراحت کننده و ناخوشایند است و احساس سرمستی جوانی را از آنها می گیرد و می تواند عاملی برای افسرده شدن آنها و یا کاهش اعتماد به نفس در آنها باشد.

برای کمک و راهنمایی به عزیزانی که در سنین جوانی با موهای سفید مواجه هستند، کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو مانند: کاشت مو و … است، این مطلب را برای شما عزیزان آماده کرده است.

علت سفید شدن مو در جوانی چیست؟

از اصلی ترین علل سفید شدن مو در سنین جوانی باید به موارد زیر اشاره کرد:

مسائل ژنتیکی

مسائل ژنتیکی را می توان اصلی ترین علت سفید شدن مو در جوانی دانست که بسیاری از جوانان به این دلیل دچار سفیدی مو در سنین پایین می شوند به گونه ای که حتی سفید شدن موها در این افراد به سنین قبل از 20 سالگی هم سرایت می کند.

بیشتر بخوانید: کمبود چه موادی باعث ریزش مو میشود؟

کمبود ملانین

ملانین ماده ای است که با مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین در بدن تشکیل می شود و یکی از مواد اصلی و ضروری برای مو است. برای تهیه این ماده باید از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کرد و به این شکل با تامین ملانین از سفید شدن موها در جوانی جلوگیری به عمل آورد.

ابتلا به اختلالات پزشکی

منظور از اختلالات پزشکی بیماری هایی است که افراد را با کمبود مواد مورد نیاز برای مو مواجه می کند. به عنوان مثال: مشکلات موجود در غده هیپوفیز و غده تیروئید از مسائلی هستند که می توانند باعث کمبود مواد مورد نیاز برای مو شوند و عاملی برای سفید شدن زودرس مو گردند.

هورمون ها

هورمون ها تاثیرات زیادی بر روی مو دارند و رنگدانه های مو را تحت تاثیر قرار می دهند. از این رو اختلالات هورمونی می تواند باعث سفید شدن مو گردد.

وجود استرس در فرد

وجود استرس عاملی است که می تواند علت سفید شدن مو در جوانی به حساب آید. معمولا افرادی که با میزان زیادی استرس در زندگی خود مواجه هستند، به سرعت زیادی موهای خود را در سنین جوانی سفید می کنند.

مصرف مواد شیمیایی

متاسفانه مواد شیمیایی که در رنگ مو، شامپو و صابون وجود دارد، می تواند باعث سفید شدن موها شود و بسیاری از بانوان و یا حتی آقایان موهای خود را در سنین پایین به دلیل مصرف این مواد شیمیایی سفید می کنند.

عوامل بیرونی

برخی عوامل بیرونی مانند: آب و هوا و آلودگی می توانند علت سفید شدن مو در جوانی باشند. از این رو اشخاصی که در محیط های آلوده صنعتی کار می کنند و یا در معرض آلودگی آب و هوا قرار دارند با سرعت بیشتری موهای خود را سفید می کنند.

مصرف سیگار و دخانیات

استعمال سیگار و دخانیات علاوه بر خطرات زیادی که برای بدن انسان به همراه دارد، در  سفید شدن موها نیز موثر است و با آسیب رساندن به فولیکول های مو می تواند باعث سفید شدن زود هنگام موها شود.

به همین دلیل اگر نمی خواهید این اتفاق برایتان بیفتد، مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید تا از تاثیرات مخرب آن بر روی مو و سایر اعضای بدن در امان باشید.

ابتلا به بیماری های خود ایمنی

بیماری خود ایمنی به بیماری گفته می شود که در آن سیستم دفاعی بدن به سلول های بدن واکنش نشان می دهد و به انها حمله میکند. در برخی از این بیماری های خود ایمنی سیستم دفاعی به فولیکول های مو حمله می کند وباعث از بین رفتن فولیکول های مو و رنگدانه های آن می شود که این بیماری میتواند عامل سفید شدن مو در سنین پایین باشد.

سخن پایانی در رابطه با علت سفید شدن مو در جوانی

با در نظر گرفتن مطالبی که در کلینیک مدرن برای شما مطرح کردیم، پیشنهاد می کنیم که برای درمان مشکلات وبیماری های موثر در سفید شدن مو اقدام کنید و مراقبت های لازم پوست و مو را انجام دهید تا زیبایی خود را حفظ کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار