• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت زیاد شدن جوش صورت

آیا می دانید علت زیاد شدن جوش صورت چیست؟ آیا از جوش های صورت خود رنج می برید و می خواهید با پیدا کردن علل بروز این جوش ها، از پیدایش آنها جلوگیری کنید؟

دوستان عزیز همکاران ما در کلینیک مدرن این مطلب را تهیه کرده اند تا به کمک آن بتوانید با علت زیاد شدن جوش صورت آشنا شوید و در پی درمان آن برآیید همچنین شما میتوانید از خدمات ما از جمله کاشت ابرو بهره مند شوید. پس کمی از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید.

علت زیاد شدن جوش صورت چیست؟

جوش صورت بر اساس عوامل مختلفی زیاد می شود و بروز جوش در صورت تشدید می شود که این مساله معمولا به علت عواملی به شرح زیر صورت می گیرد:

بروز اختلال در هورمون ها

از آنجایی که هورمون های اندروژن که معمولا در دوران بلوغ و یا در مواقع بارداری بانوان با افزایش ترشح مواجه می شود، باعث می شود که سبوم افزایش پیدا کند و به این شکل باعث ازدیاد جوش ها می شود.

مصرف برخی از داروهای خاص

برخی از داروهایی که برای بیماری های مختلف استفاده می شوند، نیز از دیگر عواملی هستند که باعث زیاد شدن جوش صورت می شوند. برخی از این داروها عبارتند از:

  • داروهایی که کورتیکواستروئید دارند
  • داروهای حاوی آندروژن
  • داروهای حاوی لیتیوم

رژیم غذایی

علاوه بر موارد ذکر شده در قسمت فوق، رژیم غذایی نیز باعث افزایش جوش صورت می شود. زیرا برخی از مواد غذایی به گونه ای هستند که باعث بروز حساسیت در افراد می شوند و معمولا با مصرف آنها جوش در صورت پدیدار می شود.

از جمله این مواد غذایی می توان به: بادمجان، دارچین، شیرینی جات، سیر، شکلات، کربوهیدرات ها و چربی ها اشاره کرد.

استفاده از لوازم آرایشی

مصرف بیش از حد لوازم آرایشی و یا استفاده از لوازم آرایشی که از کیفیت پایین برخوردار هستند، خصوصا کرم پودر ها باعث بسته شدن منافذ پوست که کار اکسیژن رسانی به پوست را انجام می دهند، می شوند و از طرف دیگر معمولا این کرم پودر ها چرب هستند و باعث می شوند چربی پوست افزایش پیدا کند. به همین دلیل با استفاده از این مواد آرایشی را می توان علت زیاد شدن جوش صورت در نظر گرفت.

ابتلا به استرس

استرس و حرص خوردن از جمله عواملی هستند که باعث بروز جوش صورت نمی شوند اما جوش های صورت را تحریک می کنند. البته این مساله در ایجاد جوش خیلی موثر نیست ولی به صورت کلی تاثیر کمی در تحریک شدن جوش های صورت می شود.

کثیف شدن پوست صورت

چرب شدن و کثیف شدن پوست صورت می توان باعث بروز جوش صورت شود و زمانی که از صابون برای از بین بردن آلودگی های موجود در سطح پوست استفاده می شود، جوش های صورت زیاد می شوند.

به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از آلوده شدن و چرب شدن پوست جلوگیری کرد و برای شست و شوی صورت از ژل شست و شوی صورت استفاده کرد.

بیماری های کبد و معده

یکی از عواملی که می توان آن را علت زیاد شدن جوش صورت در نظر گرفت، بیماری های کبد و معده هستند که در صورتی که با افزایش جوش در صورت مواجه شدید باید به بروز بیماری های کبد و معده نیز شک کنید. زیرا افزایش جوش صورت یکی از علائم مشکلات کبد و معده است.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص علت زیاد شدن جوش صورت برای شما عزیزان شرح دادیم، می توانید به راحتی از بروز جوش صورت بر اساس این عوامل جلوگیری کنید و یا با شناخت علت جوش در صورت، برای درمان این مسائل اقدام کنید.

دوستان عزیز کلینیک زیبایی مدرن واقع شده در سعادت آباد تهران قادر است تا تمامی مشکلات پوست و مو شما عزیزان را زیر نظر پزشکان با تجربه و ماهر درمان کند و از روش های جدید برای درمان مشکلات پوستی شما استفاده کند.

پس در صورت تمایل به این کلینیک مراجعه کنید و از روش هایی برای جوانسازی و زیبایی پوست خود مانند: مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در این کلینیک مربوط به خدمات پوست و مو استفاده کنید.

چنانچه به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این تکنیک ها نیاز دارید، سایر مقالات در این خصوص را مطالعه کنید و با روش مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ آشنا شوید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار