• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت زیاد شدن جوش صورت

در کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن می خواهیم در رابطه با علت زیاد شدن جوش صورت با شما عزیزان صحبت کنیم و توضیحاتی را در این خصوص برایتان مطرح نماییم.

زیبایی پوست صورت برای هیچ کسی بی اهمیت نیست و همه به داشتن پوستی زیبا و بدون هر گونه جوش و لک مشتاق هستند. اما متاسفانه همان طور که می دانید عوامل مختلفی وجود دارند که باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند و زیبایی چهره و پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و برخی از مسائل نیز می توانند جوش های صورت را تحریک کنند و باید افزایش پیدا کردن آنها شوند.

همینطور شما میتوانید درباره ی کاشت مو در کلینیک پوست و مو ما بخوانید.

علت زیاد شدن جوش صورت چیست؟

از مهم ترین مسائلی که باعث تحریک جوش صورت می شوند و جوش صورت را افزایش می دهند، می توان به مسائل زیر اشاره کرد:

هورمون ها

هورمونی به نام آندروژن در بدن وجود دارد که در برخی از مواقع مانند: دوران بلوغ و یا دوران بارداری ترشح آن افزایش پیدا می کند و به این شکل تولید سبوم نیز در بدن افزایش پیدا می کند که این مساله باعث افزایش پیدا کردن جوش ها می شود.

بیشتر بخوانید: انواع جوش صورت

برخی از داروهای خاص

مصرف برخی از داروهای خاص در افراد باعث افزایش پیدا کردن جوش ها می شود. به عنوان مثال: داروی کورتیکواستروئید، آندروژن و لیتیوم از جمله داروهایی هستند که باعث بروز جوش صورت می شوند و به همین دلیل می توان آنها را به عنوان علت زیاد شدن جوش صورت در نظر گرفت.

مواد غذایی

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه مشخص گردیده است که برخی از انواع مواد غذایی مانند: لبنیات، خوراکی هایی که به میزان زیادی کربوهیدرات دارند و خوراکی های چرب می توانند از عوامل افزایش جوش صورت باشند و باعث تحریک شدن این جوش ها شوند.

لوازم آرایشی

استفاده زیاد از برخی لوازم آرایشی خصوصات لوازم آرایشی های بی کیفیت باعث می شود که جوش های صورت افزایش پیدا کنند. از جمله بدترین انواع لوازم آرایشی که به پوست آسیب می رسانند، کرم پودرهای چرب هستند که باعث بسته شدن منافذ پوست می شوند و جوش های صورت را به وجود می آورند.

استرس

استرس به صورت مستقیم عاملی برای ایجاد شدن جوش در صورت نیست اما وجود استرس می تواند در افزایش یافتن جوش های صورت موثر واقع شود. علاوه بر استرس، هیجان و اضطراب نیز در افزایش جوش های صورت موثر واقع می شوند.

آلوده بودن پوست

آلوده بودن پوست صورت نیز علت زیاد شدن جوش صورت است و از مهم ترین علل بروز این مشکل به حساب می اید. آلوده بودن پوست صورت باعث می شود که باکتری  و میکروب در سطح پوست جمع شوند و یا به عمق پوست نفوذ کنند و به این شکل جوش های صورت را افزایش دهند.

برای جلوگیری از بروز این مشکل باید صورت را هر روز با مواد شوینده مناسب نظیر: ژل شست و شوی صورت پاکسازی کرد. علت استفاده از ژل شست و شوی صورت این است که ژل شست و شو پی اچ مورد نیاز پوست را به حد تعادل می رساند در حالی که استفاده از صابون پی اچ پوست را غیر متعادل می کند و باعث نفوذ پیدا کردن آلودگی ها به عمق پوست می شود.

بهترین راه برای پیشگیری از زیاد شدن جوش صورت

برای اینکه بتوان جوش صورت را کنترل کرد و از زیاد شدن آن جلوگیری نمود بهتر است که هر شب پیش از خواب صورت خود را با ژل شست و شو بشویید و یک رژیم غذایی مناسب برای خود داشته باشید که مواد مضر برای پوست در آن کم باشد.

علاوه بر آن کنترل هیجانات و استرس، مراقبت های روتین پوستی و مشورت با پزشک نیز از جمله بهترین راه هایی هستند که می توانید با کمک آن از پوست خود محافظت کنید.

سخن پایانی

علت زیاد شدن جوش صورت را در این مطلب برای شما شرح دادیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشند. چنانچه برای حفظ زیبایی پوست خود به استفاده از روش های جدید نیاز دارید، می توانید از تکنیک های جوانسازی پوست مانند: مزونیدلینگ و یا میکرونیدلینگ در کلینیک مدرن بهره مند گردید.

برای آشنایی بیشتر با این روش های جدید می توانید سایر مقالات درج شده در وب سایت را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار