• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت ریزش مو در زنان یائسه

حتما تا به حال این مطلب را شنیده اید که زنان یائسه معمولا به ریزش مو مبتلا می شوند. اما آیا می دانید که علت ریزش مو در زنان یائسه چه می باشد؟

اگر در کلینیک پوست و مو مدرن همراه با ما باشید و مطالعه این مقاله را تا انتها ادامه دهید، به شما علل ریزش مو در زنان یائسه را شرح خواهیم داد و به این صورت میتوانید با آگاهی از علل این نوع ریزش مو، از این اتفاق پیشگیری نمایید.

یائسگی به صورت کلی به دورانی از زندگی بانوان گفته می شود که در این دوره قدرت باروری آنها پایان می یابد و قائدگی آنها نیز به اتمام می رسد. در این دوره از زندگی بانوان سطح هورمون هایی به نام استروژن و پروژسترون کاهش پیدا می کند و به این شکل علائم ناشی از یائسگی پدیدار می گردد.

یائسگی با علائم زیادی برای بانوان پدیدار می شود که مهم ترین علائم آن عبارتند از:

  • ریزش مو
  • کاهش میل جنسی
  • تغییرات خلق و خو

علت ریزش مو در زنان یائسه چیست؟

ریزش مو در دوران یائسگی و یا پیش از یائسگی امری شایع است که بسیاری از بانوان در این دوره از زندگی خود با آن مواجه می شوند. در دوران یائسگی برخی از هورمون ها در بدن بانوان که هورمون هایی به نام استروژن و پروژسترون هستند و از عاملین افزایش رشد مو در بانوان به حساب می آیند، دچار اختلالاتی می شوند و عملکرد آنها با مشکل مواجه می شود. با بروز اختلال در سطح این هورمون ها، ریزش مو در بانوان پدیدار می شود و در ابتدا فولیکول های مو نازک و ضعیف می شوند و سپس ریزش مو به وجود می آید.

در نتیجه بانوانی که به دوران یائسگی وارد می شوند به این طریق ریزش مو پیدا می کنند. اما آیا می دانید که راهکارها برای پیشگیری از بروز این مشکل چیست؟ در ادامه این راهکارها را برای شما شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:برای جلوگیری از سفید شدن مو چه بخوریم؟

راهکارهای پیشگیری از ریزش مو در یائسگی

برای اینکه بتوان از بروز ریزش مو در یائسگی پیشگیری کرد، بهتر است که از راهکارهای زیر استفاده کرد:

تحرک بیشتر

از آنجایی که ورزش باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و افزایش گردش خون نیز در رشد موها موثر است، تحرک بیشتر و ورزش میتواند در دوران یائسگی از ابتلا به ریزش مو جلوگیری کند.

مصرف آب بیشتر

همان طور که می دانید آب یکی از مواد مورد نیاز برای رشد مو ها است که در دوران یائسگی با مصرف آب بیشتر می توانید از ریزش مو و خشک شدن موها جلوگیری کنید و از ابتلا به ریزش مو پیشگیری نمایید.

کاهش میزان استرس

استرس از جمله عواملی است که باعث افزایش ریزش مو در بانوان می شود اما به خودی خود عاملی برای ریزش مو نیست. به همین دلیل با کاهش دادن سطح استرس در بدن میتوانید از افزایش ریزش مو در یائسگی جلوگیری کنید و تا حدود زیادی این مشکل را مدیریت نمایید.

مصرف مواد غذایی مناسب

مصرف مواد غذایی مناسب در دوران یائسگی علاوه بر اینکه مواد مورد نیاز برای بدن را تامین می کند، باعث می شود که مواد مغذی به موها برسد و با موها مواد مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند. به این شکل امکان ریزش مو در بانوان در دوران یائسگی کاهش پیدا می کند و ریزش مو کم می شود.

مصرف مکمل های طبیعی

مکمل های طبیعی به گونه ای هستند که سطح استروژن را در بدن افزایش می دهند و استفاده از این مکمل ها باعث می شود که بانوان در دوران یائسگی بتوانند به صورت طبیعی مشکلات و علائم یائسگی را کاهش دهند و جلوی ریزش مو را بگیرند. در نتیجه توصیه می شود که از مکمل های طبیعی در این دوران استفاده شود.

کلام آخر

در این مطلب به شرح علت ریزش مو در زنان یائسه و راهکارهای پیشگیری از ریزش مو در دوران یائسگی زنان اشاره کردیم. با رعایت کردن این موارد می توانید به خوبی ریزش موی خود را در این دوران کاهش دهید.

در صورتی که به علت ریزش مو در دوران یائسگی به ترمیم مو نیاز پیدا کردید، میتوانید به کلینیک مدرن مراجعه کنید و کاشت مو را در این مرکز انجام دهید و با دریافت نتایج آن به زیبایی خود بیفزایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار