• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت جوش صورت در سن بالا

آیا می دانید علت جوش صورت در سن بالا چیست؟ آیا تا کنون افرادی را که با افزایش سن به جوش صورت مبتلا شده اند را دیده اید؟

همان طور که می دانید جوش صورت در سنین نوجوانی بین افراد شایع تر است اما در بسیاری از مواقع بانوان و یا آقایان در سنین بزرگسالی و بعد از سی سالگی با جوش های صورت مواجه می شوند.

از این رو در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که علت بروز این مساله را بررسی کنیم و دریابیم که چرا در سنین بزرگسالی جوش صورت پدیدار می شود. پس اگر مایل به کسب اطلاع در این زمینه هستید، با ما همراه باشید و تا انتهای مطلب را مطالعه کنید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو میشود نیز استفاده کنید.

علت جوش صورت در سن بالا

از اصلی ترین علل جوش صورت در سن بالا می توان به مواردی به شرح زیر اشاره کرد:

استفاده از ضد آفتاب های سنگین

برخی از انواع ضد آفتاب ها که اشخاص در سنین بزرگسالی برای پیشگیری از بروز جوش استفاده می کنند، بسیار سنگین است و دارای مقادیر زیادی چربی است که استفاده از این نوع ضد آفتاب ها برای افرادی که مستعد چربی پوست هستند، مناسب نیست و باعث بروز جوش و آکنه بر روی پوست آنها می شود. بنابراین این دسته از افراد باید از ضد آفتاب های خشک و بدون چربی استفاده کنند.

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فراوری شده

کربوهیدرات های تصفیه شده از جمله مواردی در رژیم غذایی هستند که باعث بروز جوش و آکنه می شوند. انواع مواد غذایی که حاوی این ترکیبات باشند، مانند آرد سفید، نان و پاستا دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند که می توانند باعث بروز جوش در صورت شوند.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی و استرس از جمله مواردی هستند که می توان آنها را علت جوش صورت در سن بالا در نظر گرفت. هیجانات نیز می توانند چنین تاثیری بر روی صورت بگذارند. در نتیجه کاهش دادن سطح استرس و هیجانات در بدن می تواند در جلوگیری از بروز این اتفاق مفید باشد.

بیشتر بخوانید:درمان جوش چرکی

باکتری های موجود بر روی گوشی موبایل

همان طور که میدانید گوشی موبایل بسیار آلوده است و با سطوح مختلفی در تماس است که اگر این باکتری ها که بر روی گوشی هستند، به صورت بچسبند، می توانند عاملی برای بروز جوش صورت باشند. با این وجود برای جلوگیری از بروز این مساله سعی کنید که گوشی خود را چند روز یک بار با پنبه الکلی تمیز کنید تا آلودگی های آن از بین بروند.

خشکی پوست

چربی پوست عاملی است که باعث جوش زدن صورت می شود. اما خشکی پوست نیز در این موضوع بی تاثیر نیست و میتواند عاملی برای جوش صورت باشد زیرا خشکی پوست باعث می شود که ترک هایی میکروسکوپی بر روی پوست ظاهر شوند و باکتری ها در داخل این ترک ها گیر بیفتند و در نهایت جوش صورت به این شکل ایجاد شود.

علاوه بر آن خشکی پوست باعث می شود که پوسته های ایجاد شده منافذ باز پوست را ببندند و با بسته شدن منافذ پوست و عدم اکسیژن رسانی به پوست، جوش هایی بر روی صورت ایجاد شوند.

برای جلوگیری از این مساله نیز می توانید هفته ای دو مرتبه از لایه بردار استفاده کنید.

پیشگیری از بروز جوش صورت در سن بالا

برای اینکه بتوان از بروز جوش صورت در سن بالا پیشگیری کرد می توان توصیه های زیر را به کار گرفت:

  • شست و شوی صورت دو مرتبه در هفته
  • پرهیز از مصرف محصولات مراقبت از پوست که حاوی الکل هستند
  • استفاده مرتب از شامپو
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید
  • پرهیز از لمس کردن صورت در طول روز با دست های آلوده

کلام پایانی

علت جوش صورت در سن بالا مطلبی بود که برای شما عزیزان شرح دادیم و به بررسی آن پرداختیم. با رعایت کردن نکات مطرح شده در این مقاله می توانید تا حد زیادی جلوی بروز جوش صورت در سنین بالا را بگیرید و این مشکل را کنترل کنید.

علاوه بر آن میتوانید برای جوانسازی و رفع جوش های صورت به کلینیک مدرن مراجعه کنید و از راهکارهایی مانند: میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید و برای دریافت نوبت ویزیت از کلینیک پوست و مو مدرن اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار