• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت ایجاد جوش روی چانه

تا به حا با ضایعه پوستی جوش مواجه شده اید؟ به خصوص هنگام رفتن به یک مهمانی یا استرس های کاری، صورت تان در معرض جوش قرار گرفته است؟ آکنه یا جوش یکی از مشکلات رایج پوستی است. جوش بیشتر در دوران بلوغ افراد و به خصوص در دختران به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می شوند. جوش در هر نقطه ای از بدن حاکی از کمبود و یا نقص در جزئی از سیستم بدنی فرد می باشد. جوش روی چانه متداول تر بوده و علت ایجاد جوش روی چانه می تواند موارد متعددی باشد که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم.

لازم به ذکر است که این مقاله از سوی کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن تهیه شده است که این مجموعه ارائه دهنده خدماتی نظیر: کاشت موی طبیعی، کاشت ابرو، کاشت ریش و سبیل، مزوتراپی، تزریق بوتاکس و … است.

اصلی ترین علل ایجاد جوش بر روی چانه را می توان به شرح زیر در نظر گرفت:

انسداد منافذ پوست با چربی

هنگامی که منافذ روی پوست چانه تحت تاثیر عوامل محیطی و چربی طبیعی پوست، بسته شود؛ به اصطلاح پوست قابلیت نفس کشیدن نداشته و جوش بر روی چانه ایجاد می شود.

سلول های مرده بر روی چانه

وجود سلول های مرده بر روی پوست، از دیگر علت ایجاد جوش روی چانه است. هنگامی که پوست شما بیش از حالت طبیعی خود، چربی تولید کند؛ سلول های مرده پوست بهم متصل شده و منافذ پوست چانه را کاملا می بندند. انسداد منافذ، علت اصلی ایجاد جوش است.

باکتری های جوش زا در منافذ

باکتری های مستعد جوش بیشتر در مناطق چرب و آلوده پوست رشد می یابند. وجود باکتری های مستعد جوش در پوست چرب، باعث ایجاد جوش روی چانه می شود.

عادت ماهیانه، علت ایجاد جوش روی چانه

در دوره عادت ماهیانه بانوان، هورمون آندروژن یا همان غدد چربی سفید در بدن افزایش یافته و در نتیجه تغییرات هورمونی باعث ایجاد جوش بر روی پوست به خصوص چانه می شود.

رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم رابطه مستقیمی بر روی پوستی شاداب دارد. هنگامی که از مواد غذایی نامناسب و فست فودها در برنامه غذایی خود استفاده می کنید، تغییرات هورمونی در بدن اتفاق افتاده و تاثیر مستقیم خود را بر روی ایجاد جوش در پوست به خصوص قسمت چانه نشان می دهد.

مصرف بیش از حد قهوه و مواد محرک دیگر

بسیاری از افراد استفاده مداوم از قهوه و دیگر محرک ها را در برنامه غذایی روزانه خود دارند. قهوه و دیگر محرک ها، هورمون های بدن فرد را بهم ریخته و سبب ایجاد جوش بر روی پوست می شود.

بیشتر بخوانید:ارتباط کبد و معده با جوش صورت

اختلالات عصبی و بی خوابی و استرس

شرایط روحی، اولین تاثیر خود را بر روی پوست شخص نشان می دهد. استرس، بی خوابی و اختلالات عصبی از علت اصلی ایجاد جوش بر روی چانه است.

استفاده از آلات موسیقی آلوده

بسیاری از هنرمندان، بدلیل تماس مستقیم آلات موسیقی و چانه آن ها، جوش های چرکی بر روی چانه ایجاد می شود. علت اصلی ایجاد جوش های چرکی بر روی چانه، آلودگی های وسایل و آلات موسیقی است. آلودگی های محیطی که در تماس مستقیم با چانه باشند، یکی از علل ایجاد جوش روی چانه هستند.

استفاده از تیغ برای تراشیدن موهای روی صورت

هنگام استفاده از تیغ برای تراشیدن موهای صورت، فولیکول های مو بسته شده و پوست نسبت به رشد مو حساس شده و جوش ایجاد می شود. رشد موهای زیر پوستی سبب شده تا پوست اطراف چانه، ملتهب شود.

ژنتیکی

برخی از افراد بدلایل وراثتی دارای جوش بر روش چانه خود بوده که درمان موثری در این روش، تائید نشده است.

استفاده از کرم های عطری

یکی دیگر از علت ایجاد جوش روی چانه، استفاده از کرم های عطری به خصوص در افرادی که نسبت به این مواد حساسیت دارند، است.

عدم حفظ بهداشت فردی

یکی دیگر از علت های ایجاد جوش بر روی چانه، عدم حفظ بهداشت فردی است. استفاده از روبالشتی های کثیف، آلودگی را به پوست منتقل داده و جوش های چرکی ایجاد می شود.

سخن پایانی

جوش روی چانه بسیار شایع بوده و در اثر علل مختلفی ایجاد می شود. طب سنتی بر این مسئله معتقد بوده که جوش ایجاد شده بر روی چانه، حاکی از نقص در سیستم کلیوی فرد است. درمان جوش رابطه مستقیمی با علت ایجاد آن دارد، برای انتخاب درمان مناسب، ابتدا علل ایجاد آن را مشخص کرده و سپس راهکار درمانی آن را انتخاب کنید.

برای پیدا کردن بهترین راه درمانی جوش زیر چانه می توانید از پزشکان ما در مجموعه کلینیک مدرن نیز راهنمایی بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار