• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علائم سرطان پوست

سرطان پوست چیست؟ علائم سرطان پوست چیست؟ انواع سرطان پوست چیست؟

در کلینیک پوست و مو مدرن که یک مرکز تخصصی در زمینه پوست و مو است، قصد داریم که در رابطه با علائم سرطان پوست با شما عزیزان صحبت کنیم. اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید، با ما در کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید.

متاسفانه یکی از بیماری هایی که امروزه بسیار شایع شده است، سرطان پوست می باشد که در میان تمامی مردم جهان، مردم کشور آمریکا بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. به همین دلیل باید مراقبت های پوست را به خوبی انجام داد تا از ابتلا به انواع بیماری های پوستی مانند: سرطان پوست در امان ماند.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی میشود نیز استفاده کنید.

سرطان پوست چیست؟

سرطان پوست به گونه ای است که در آن سلول های پوستی رشد غیر طبیعی خواهند داشت و معمولا در پوست هایی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند، بیشتر مشاهده می شود.

سرطان پوست به صورت کلی در ابتدا شبیه به زخم ظاهر می شود و به مرور افزایش پیدا می کند.

علائم سرطان پوست چیست؟

از انجایی که سرطان پوست بر روی پوست ظاهر می شود و قابل رویت است، راحت تر از سایر انواع سرطان قابل تشخیص است. سرطان پوست معمولا از پوست سر ویا پوست کف پا شیوع پیدا می کند و در بخش هایی از بدن که نور کمی دریافت می کنند نیز میتواند گسترش پیدا کند.

از جمله مهم ترین علائم سرطان پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برجستگی های مرواریدی شکل و یا موم مانند
  • ضایعات پوستی صاف و قهوه ای و گوشتی رنگ که شبیه به زخم هستند
  • زخم هایی که همراه با خونریزی هستند
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • برآمدگی های سفت و قرمز
  • ضایعات صاف و سطحی
  • و…

انواع سرطان پوست

سرطان پوست دارای انواع مختلفی به شرح زیر است:

سرطان کارسینومای سلول های قاعده ای

این سرطان بیشتر در قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید هستند، بروز پیدا می کند.

ملانوما

ملانوما به گونه ای است که در هر قسمتی از بدن می تواند ظاهر شود و به خال سرطانی تبدیل شود. ملانوما معمولا در آقایان بر روی صورت و یا تنه ظاهر می شود و در خانم ها در قسمت های تحتانی پا ایجاد می گردد. این سرطان ممکن است که در بانوان و آقایان حتی در بخش های از بدن که در معرض نور خورشید نیستند هم ظاهر شود.

بیشتر بخوانید:پیشگیری از سرطان پوست

سرطان کارسینومای سلول های سنگ فرشی پوست

این نوع از سرطان پوست نیز بیشتر در قسمت هایی از بدن مانند: صورت، گوش و دست ظاهر می شود و بیشتر در افرادی پدیدار می گردد که دارای پوستی با رنگ بسیار تیره هستند.

علائم غیر متداول سرطان پوست

علاوه بر علائم سرطان پوست که در بخش های فوقانی به آن اشاره کردیم. سرطان پوست دارای علائم دیگری نیز می باشد که این علائم به شرح زیر هستند و از جمله علائم غیر متداول به حساب می آیند که کمتر در افراد پدیدار می شوند:

سارکوم کاپوسی

این علائم سرطان پوست به گونه ای است که در آن رگ های خونی پوست به سرطان درگیر می شوند و لکه هایی بنفش و یا قرمز رنگ بر روی پوست پدیدار می گردند. این علائم معمولا در افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند مانند: افراد مبتلا به بیماری ایدز پدیدار می گردد.

کارسینوم سلول مرکل

این نوع بیماری نیز باعث ایجاد برآمدگی های سفت و صیغلی بر روی پوست می شود و اغلب بخش هایی از بدن انسان مانند: گردن، سر و بدن را به خود درگیر می کند.

کارسینوم غدد سباسه

این نوع علائم نیز معمولا غدد چربی پوست را به خود درگیر می کنند و به شکل برجستگی های سفت و بدون درد ظاهر می شوند. کارسینوم غدد سباسه می تواند در هر بخشی از بدن ظاهر شود، اما معمولا در پلک ها پدیدار میشود و به همین دلیل در بسیاری از مواقع آن را با بیماری های پلک اشتباه می گیرند.

سخن پایانی

علائم سرطان پوست را برای شما هموطنان عزیز در کلینیک پوست و مو مدرن شرح دادیم تا اطلاعاتتان در این زمینه افزایش پیدا کند. در انتها باید این نکته را یادآور شویم که برای انجام اموری مانند: تزریق بوتاکس، تزریق مزوژل و… می توانید به کلینیک پوست و مو مدرن مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار