• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ضربه به سر بعد از عمل کاشت مو

ضربه به سر بعد از عمل کاشت مو یکی از عواملی است که می تواند باعث ریزش موهای تازه کاشته شده شود.

عمل کاشت مو امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار میگیرد و در بیشتر موارد توانسته است نتایج خوب و راضی کننده ای را به متقاضیان ارائه کند. کاشت مو معمولا به چندین روش انجام میشود که هرکدام از این روش ها مدت درمان و همچنین مدت زمان متفاوتی برای بهبودی دارند.

زمانی که عمل کاشت مو به اتمام میرسد مرحله اصلی آن شروع میشود که مراقبت از موهای کاشته شده است. بعد از عمل کاشت مو مراقبت های زیادی باید از محل عمل انجام داد زیرا محلی که بر روی آن عمل کاشت مو انجام شده است تا چند هفته یا شاید چند ماه بسیار آسیب پذیر و حساس باشد.

اگر شما از موهای تازه کاشته شده به خوبی مراقبت نکنید میتوانید به فولیکول های موهای خود آسیب بزنید که در این صورت تمام وقتی که برای این عمل صرف کرده اید شاید بیهوده شود.

یکی از اتفاقاتی که میتواند به فولیکول های موی شما آسیب برساند ضربه به سر شما است. زمانی که عمل کاشت مو بر روی سر شما تمام میشود سر شما هنوز بی حس است و شاید تا چند روز در همان حالت بماند.

و در طول این مدت ممکن است که ضربه ای به سر شما وارد شود و شما بی اهمیت از کنار آن بگذرید. هر ضربه ای که به سر شما وارد شود میتواند اثرات خود را بر روی موهای تازه کاشته شما داشته باشد که این اثرات میتوانند شدید یا خفیف باشند.

ضربه به سر بعد از عمل کاشت مو باعث چه چیزی می شود؟

اگر بعد از عمل کاشت مو ضربه ای به سر شما وارد شود بستگی به شدت آن میتواند به فولیکول ها آسیب برساند. این فولیکول ها زمانی که در سر قرار میگیرند مدت زمان زیادی را احتیاج دارند تا در موقعیت مناسبی از سر قرار بگیرند و در جای خود مستحکم شوند.

اگر در هفته اول بعد از عمل کاشت مو ضربه ای به سر شما وارد شد حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز پزشک موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند و از مشکلات بیشتر جلوگیری کند.

همچنین در هفته های بعدی که از کاشت مو می گذرد، اگر ضربه ای شدید به سر وارد شود میتواند تعداد زیادی از فولیکول ها را دچار مشکل کند.

فولیکول ها معمولا به فاصله زمان 1 تا 6 ماه برای بهبود یافتن و قرار گفتن در جای مناسب احتیاج دارند برای همین دوره ای که شما باید از موهای کاشته شده خود مراقبت کنید تقریبا زیاد است.

نکات دیگری برای مراقبت از مو پس از عمل کاشت مو

1-طریقه خوابیدن بعد از عمل کاشت مو

در چند روز اول بعد از عمل کاشت مو بهتر است تا جایی که ممکن است به سر خود فشار وارد نکنید و هنگام خواب یا استراحت سر خود را بر روی چند بالش نرم قرار دهید.

2-نحوه بازکردن پانسمان

برای بازکردن پانسمان خود به هیچ عنوان در خانه اقدام نکنید این کار ممکن است به فولیکول هایی که هنوز در جای خود ثابت نشده اند آسیب برساند.

3-تغذیه بعد از عمل کاشت مو

 

مصرف انواع ویتامین مانند ویتامین C همچنین مصرف زیاد مایعات به شدت توصیه میشود. به طور کلی، داشتن تغذیه سالم، بر روی سلامت موها نیز بسیار تاثیر گذار است و می تواند زمان بهبودی را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

4-مصرف دارو بعد از عمل کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو پزشک دارو های مورد نیاز را برای شما تجویز خواهد کرد،در صورت تجویز نشدن مسکن برای شما به هیچ عنوان بدون اطلاع دادن به پزشک از مسکن استفاده نکنید.

5- از شامپو های تجویز شده استفاده کنید

پس از انجام عمل جراحی، پزشک برای شما شامپو های مخصوصی را تجویز می کند که دارای ph مناسب برای موهای ضعیف تازه پیوند داده شده هستند. شما باید حتما از این شامپو ها استفاده کنید.

همچنین پزشک پس از عمل جراحی به شما نحوه صحیح شستشوی موهای تازه پیوند داده شده را نیز خواهد گفت تا در طول شستشو، کمترین فشار ممکنه به فولیکول ها وارد شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
1 دیدگاه
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
جواد
جواد
2 years ago

سلام من بعد از عمل کاشت مو ضربه آهسته به وسط سرم به قسمت لاستیکی درب ماشین خورد و مقداری خون جاری شد که بعد از چند دقیقه خودش قطع گردید آیا مشکلی برای رشد مو پیش می آید

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار