• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

راهکارهای تضمینی درمان شپش موی سر

شپش سر حشره ریزی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند. شپش سر اغلب کودکان را مبتلا می کند. حشرات معمولاً از طریق انتقال مستقیم از موهای یک نفر به موی شخص دیگر پخش می شوند. داشتن شپش نشانه ای از بهداشت فردی ضعیف یا محیط زندگی ناپاک نیست.

شپش ناقل بیماری های باکتریایی یا ویروسی نیست. داروهای بدون نسخه و تجویزی می توانند به درمان شپش سر کمک کنند. دستورالعمل های درمان را به دقت دنبال کنید تا پوست سر و مو از شر شپش و تخم های آنها خلاص شوید. مردم همچنین از تعدادی درمان خانگی یا طبیعی برای از بین بردن شپش استفاده می کنند. اما شواهد بالینی کمی وجود دارد که نشان دهد آنها موثر هستند.

شپش می تواند هر کسی را درگیر کند، اما اغلب در بین کودکان 3 تا 11 ساله و خانواده آنها رخ می دهد. کودکان بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا هنگام بازی با کودکان دیگر تماس سر به سر دارند و ممکن است وسایلی را که با موهایشان تماس دارد به اشتراک بگذارند.

 

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش جدید

 

علائم شایع داشتن شپش در موی سر کدام است؟

 

هجوم شپش به سر شایع است و هر سال حدود 6 تا 12 میلیون نفر را مبتلا می کند. شپش در میان کودکان سنین مدرسه که بیشتر با یکدیگر تماس نزدیک دارند یا شانه‌ ها، برس‌ ها، کلاه ‌ها و سایر اشیایی که موها را لمس می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

شایع ترین علامت شپش سر خارش است، به خصوص در پشت سر و گردن و نزدیک گوش، مناطقی که احتمال زندگی شپش در آنها بیشتر است. علائم شپش سر عبارتند از: احساس می کنید چیزی در موهای شما در حال حرکت است- خارش- زخم های ناشی از خارش و خاراندن- مشکل در خوابیدن.

شپش سر در شب بیشتر فعال است که می تواند خواب را مختل کند. خارش مکرر می تواند پوست سر شما را زخم کند که می تواند منجر به عفونت شود. شپش نمی تواند پرواز کند یا بپرد، بنابراین با خزیدن از فردی به فرد دیگر در طول تماس نزدیک پخش می شود. اگرچه نادر است، شپش سر می تواند از طریق وسایل شخصی مانند حوله، ملحفه، برس مو یا کلاه سرایت کند. حیوانات وحشی و حیوانات خانگی نمی توانند شپش را به انسان منتقل کنن

 

 

شپش سر

 

تشخیص شپش سر با معاینه چشمی انجام می شود. اگر با دقت به موهای سر فرزندتان نگاه کنید، ممکن است بتوانید تکه های کوچک سفید چسبیده به ساقه مو را ببینید. شپش ها شبیه شوره سر هستند اما به راحتی برس زدن یا تکان دادن موها جدا نمی شوند. شپش های بالغ می توانند به سرعت حرکت کنند و به سختی دیده می شوند. اگر به شپش فرزندتان مشکوک هستید، می‌توانید با زدن یک شانه دندانه‌ ریز یا شانه مخصوص شپش  به آرامی در مو های فرزندتان برای پیدا کردن شپش‌ها یا شپش ‌های سر در خانه بررسی کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : کاشت ریش و سبیل در تهران

 

روش های درمان شپش موی سر کدام است؟

درمان شپش شامل استفاده از شامپو ها، لوسیون‌ ها یا کرم‌ هایی است که شپش سر را از بین می‌ برند. شامپو های دارویی بدون نسخه حاوی ماده ای به نام پیرترین یا پرمترین هستند که شپش و تخم شپش را از بین می برند. شپش‌ها و تخم شپش‌ها به تارهای موهای شما می‌چسبند و به سختی می‌توان آن‌ها را جدا کرد، مگر اینکه از یک شانه دندانه ‌ریز برای شل کردن آن‌ها استفاده کنید.

پس از استفاده از شانه یا برس، شانه را به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های دارو های بدون نسخه را دنبال می کنید. درمان تنها در صورتی موفقیت آمیز است که دستورالعمل های مربوط به نحوه اعمال درمان، مدت زمانی که باید آن را در مو های خود بگذارید و هر چند وقت یکبار باید درمان را تکرار کنید، دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو در کلینیک زیبایی مدرن

 

در طول سال‌ ها، برخی از شپش‌ها (به نام «ابر شپش») تکامل یافتند تا درمان‌ های بدون نسخه شپش‌ها را از بین نبرند. داروهای نسخه ای قدرتمندی در دسترس هستند که می توانند شپش های فوق العاده را با یک دوز از بین ببرند. برای از بین بردن کامل شپش و تخم شپش از مو های شما چندین درمان لازم است. ممکن است تا سه هفته طول بکشد تا تمام شپش ها و تخم شپش ها از بین بروند.

متخصصان مدرن کلینیک، تجربه بسیاری در کنترل شپش مو و درمان آن دارند و کسانی که درگیر این نوع مشکل هستند می توانند با استفاده از مشاوره ها و روش هایی که متخصصان به آن ها ارائه می دهند به درمان این عارضه اقدام کنند.

 

منبع : www.mayoclinic.org

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار