شوره ابرو چیست و راه های درمان آن

شوره سر یک بیماری مزمن است که معمولاً در پوست سر ایجاد می شود و باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود. بسیار رایج است و گاهی اوقات ممکن است در مکان هایی غیر از پوست سر مانند ابروها اتفاق بیفتد. اگرچه می تواند آزار دهنده باشد ، خبر خوب این است که درمان نسبتاً آسان است.

شوره ابرو می تواند برای هر کس ، در هر سنی ، از نوزادان تا بزرگترها رخ دهد. معمولاً بعد از بلوغ در مناطقی از پوست که تعداد زیادی از غده های تولید کننده روغن وجود دارد ، اتفاق می افتد ، به همین دلیل اغلب می توانید شوره سر را روی سر یا صورت (ابرو) مشاهده کنید.

چه عواملی باعث ایجاد شوره  ابرو می شود؟

یکی از دلایل اصلی شوره سر درماتیت سبورئیک است. این می تواند یک بیماری مزمن در بزرگسالان باشد. این باعث موارد زیر می شود:

• جوش های پوستی
  • پوست چرب و تحریک شده
  • پوست خشن

مالاسزیا قارچی در ترشحات روغنی پوست است که می تواند باعث ایجاد شوره سر شود.

قارچ با شوره سر ، اگزما ، درماتیت سبورئیک و سایر شرایط پوستی همراه است. همچنین می تواند باعث خارش ، التهاب و قرمزی یا تحریک شود.

اگر از شستشوی صورت یا شامپو جدید استفاده می کنید ، ممکن است شوره ابرو در اثر درماتیت تماسی ایجاد شود.

درماتیت تماسی می تواند باعث قرمزی پوست ، خارش دار و پوسته و پوسته شدن شود.

اگر می دانید که پوست صورت شما با یک ماده جدید – شامپو ، نرم کننده ، صابون ، حتی عطر – در تماس است ،

ممکن است بخواهید محصول دیگری را امتحان کنید تا از بروز هرگونه عارضه جانبی جلوگیری شود.

چه علائم دیگری ممکن است با شوره ابرو همراه باشد؟

علائم شوره  ابرو شبیه به علائم کلی شوره سر است:

تکه های پوسته پوسته سفید یا زرد پوست ، خارش یا لکه های پوستی تحریک شده قرمز.

بسته به علت اصلی بروز شوره ابرو نیز ممکن است بثوراتی ایجاد شود.

ممکن است در اطراف نواحی ابرو و حتی مناطقی که کمی روغنی به نظر می رسند.

شوره ابرو چگونه درمان می شود؟

بسته به علت ایجاد شوره  ابرو ، ممکن است این درمان متفاوت باشد.

بعضی اوقات مواردی که برای یک شخص مفید است ممکن است برای دیگری کار نکند ،

بنابراین اگر به نظر نمی رسد که یک روش درمانی برای شما مناسب باشد ، ناامید نشوید.

انواع مختلفی از درمان های خانگی که می توانید امتحان کنید وجود دارد.

برای درمان درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک گاهی اوقات در اثر هوای سرد و خشک یا استرس تشدید می شود.

یک کرم ضد قارچ موضعی نیز می تواند کمک کننده باشد ، همانطور که می تواند شامپو شوره سر را دارویی کند.

اگر داروهای خانگی به علائم شما کمک نمی کنند ، در مورد درمان های موضعی با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان مالاسزیا

درمان مالاسزیا معمولاً شامپو ضد شوره یا درمانهای موضعی مانند مرطوب کننده ها یا کرم ضد خارش است.

اگر علائم کاهش نیافته باشد ، ممکن است به متخصص قوی دیگری نیاز داشته باشید.

شامپو های شوره سر می توانند به درمان شوره ابرو کمک کنند هنگام دوش گرفتن روی ابروهای خود مالش دهید و چند دقیقه قبل از شستشو آن را بگذارید بماند.

شامپوهایی که حاوی سولفید سلنیوم هستند می توانند به مالاسزیا  کمک کنند و شامپوهای حاوی کتوکونازول خوب است.

روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچی است و در واقع اثربخشی آن در درمان شوره سر بررسی شده است.

یک مطالعه نشان داد که منبع معتبر این است که افرادی که از شامپوی روغن درخت چای استفاده می کردند (5 درصد مقاومت) کاهش علائم شوره سر را نشان دادند.

می توانید 5 درصد روغن درخت چای را با لوسیون یا ژل آلوئه مخلوط کنید و هر روز یا به راحتی آن را در منطقه آسیب دیده بمالید.

همانطور که می بینید علائم شما بهبود می یابد. درنهایت ، می توانید یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید تا علائم در معرض خطر قرار بگیرند.

برای درمان درماتیت تماسی

مرطوب نگه داشتن پوست اطراف ابرو می تواند به کاهش تحریک و پوسته پوسته شدن کمک کند.

استفاده از کرم ضد خارش یا مصرف آنتی هیستامین می تواند به برطرف شدن خارش کمک کند ،

و استفاده از کمپرس های خنک و مرطوب به مدت 15 تا 30 دقیقه در هر زمان می تواند به کاهش سوزش و خارش کمک کند.

چشم انداز

شوره ابرو بسیار شایع است. این یک بیماری مزمن است که به طور کلی هیچ چیز نگران کننده نیست.

بسیاری از داروهای خانگی که می توانید امتحان کنید وجود دارد ، و اگر کسی کار نمی کند ، دیگری را امتحان کنید.

اگر در چند هفته پیشرفت نمی بینید ، با پزشک خود در مورد دیدن یک متخصص پوست صحبت کنید.

شما ممکن است به یک نسخه درمانی نیاز داشته باشید تا بتوانید آن را تحت کنترل یا درمان در بیاورید.

میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵