• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

شایع ترین محرک های پوست

خارش، قرمزی، بروز آکنه، تورم یا تاول همگی از علائم تاثیرات خارجی بر روی پوست ما هستند. پوست به عنوان اولین سد دفاعی، گیرنده محرک های محیطی است. طیف گسترده ای از التهابات و حساسیت های پوستی به واسطه عوامل بیرونی بر روی پوست خود را نشان می دهند که گاها نتیجه آن مراجعه به پزشک و درمان قطعی آن است. در این مقاله که به کمک همکاران ما در کلینیک پوست و مو مدرن تهیه شده است، به بررسی شایع ترین محرک های پوست و آثار آن بر روی پوست می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ریش و سبیل میشود نیز استفاده کنید.

شایع ترین محرک های پوست کدام اند؟

از مهم ترین محرک های پوستی می توان به مواردی به شرح زیر اشاره کرد:

صابون

شست و شوی پوست با صابون نامناسب و یا در حد افراطی، پوست از چربی طبیعی خود محروم شده و سبب از بین رفتن لایه مرطوب میانی پوست می شود. پوست شکننده و خشک از جمله آسیب پذیرترین پوست ها در برابر عوامل محیطی بوده و در صورت عدم ترمیم سلول های پوستی و آب رسانی، چین و چروک و زبری بر روی پوست باقی می ماند.

غذاهای اسپایسی یا پر ادویه

یکی از شایع ترین محرک های پوست، مصرف غذاهای پر ادویه در برنامه غذایی است. ادویه های مختلف سبب واکنش های پوستی می شوند. این واکنش ها معمولا خود را به صورت کهیر یا آکنه نشان می دهند. برخی از ادویه ها مناسب شرایط فیزیکی بدن فرد نبوده و پوست به عنوان اولین ارگان، حساسیت خود را با دانه های قرمز رنگ یا لکه های پوستی بروز می دهد.

کرم های صورت

سطح پوست دارای منافذ بازی بوده که شرایط محیطی به سرعت جذب شده و واکنش نشان می دهد. کرم های صورت، ضد آفتاب ها، لایه بردارها و مرطوب کننده ها از دسته کرم های پر مصرف بوده که در انتخاب آن ها باید دقت کرد. انتخاب نامناسب کرم بدون توجه به نوع پوست، سلول های پوستی را تحریک کرده و گاها سبب توقف روند کلاژن سازی پوست می شود. پوست پیر و دارای چین و چروک، نتیجه استفاده از مواد آرایشی نامناسب است.

گرما

تغییرات آب و هوایی به خصوص گرما، شایع ترین محرک های پوست است. تعریق زیاد پوست در شرایط آب و هوای گرم سبب قرمزی یا فرورفتگی در برخی از نواحی بدن می شود. گرما، سلول های پوستی را تحریک کرده و در اثر تعریق، منافذ مسدود شده و سبب تجمع باکتری ها و افزایش چربی طبیعی پوست می شود. بروز آکنه و حساسیت های فصلی، مهم ترین واکنش های پوست در برابر گرما است.

گیاهان خانگی

شاید برای شما نیز پیش آمده است که نگهداری یک گل یا گیاه، سبب آلرژیک پوستی و یا حساسیت های آن می شود. برخی از گیاهان سمی بوده و در صورت تماس انسان با آن و یا حتی نفس کشیدن هر دو در یک محیط، سبب انتشار مواد سمی و بدنبال آن، واکنش پوست با انواع جوش و خارش های شدید می شود. بهترین پیشگیری در برابر تحریک های پوستی ناشی از گیاهان، پوشیده نگه داشتن پوست است.

بیشتر بخوانید:محرک های طبیعی برای رشد مو

پاک کننده های خانگی

اگر جزء بانوان خانه دار باشید، قطعا تاکنون حساسیت ها و واکنش های پوستی ناشی از تماس با پاک کننده های خانگی را تجربه کرده اید؟ بیشتر پاک کننده ها دارای برچسب جلوگیری از تماس با چشم و استفاده با دست کش را دارند. مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیبات پاک کننده های خانگی، سبب ایجاد واکنش های پوستی، دانه های قرمز رنگ، خارش شدید و یا حتی تاول می شود. بهترین راه پیشگیری از این نوع واکنش های پوستی، جایگزین کردن پاک کننده های بی خطر است.

حشرات و حشره کش ها

پنهانی ترین نوع محرک های پوستی، حشرات و حشره کش ها است. اکثر حشرات بی ضرر بوده، اما تا زمانی که شما را نیش نزنند. واکنش آلرژیک ناشی از نیش حشرات، به صورت تاول، خارش و یا حتی زخم شدید خود را نشان می دهند. جهت حفاظت از نیش حشرات، استفاده از لوسیون ها و اسپری های دفع کننده حشرات الزامی است.

سخن پایانی

هرگونه تماس مستقیم با عوامل محیطی، تاثیرات داخلی بر روی ارگان ها را به دنبال دارد. از بین رفتن رطوبت پوست، آسیب سلول های پوستی و عدم مراقبت های بهداشتی پوست از جمله عوامل اصلی در ایجاد و یا تشدید واکنش های پوستی هستند. مراجعه به پزشک و عدم دست کاری واکنش های پوستی، مدیریت استرس و فشارهای عصبی و عدم ساییدن بیش از حد پوست از جمله راهکارهای ساده برای پیشگیری و درمان واکنش های پوستی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار