• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مصرف مشروبات الکلی و تاثیر آن بر ریزش مو‌

همیشه ریزش مو یکی از مسائل پر دردسر برای افراد محسوب می شود چرا که اغلب به دنبال رفع ریزش مو هستند یکی از مواردی که در روی ریزش مو تاثیرگذار است مصرف مشروبات الکی است. نوشیدن الکل به علل گوناگون موجب ریختن مو می شود. الکل با تو جه به اثری که روی بدن می گذارد به علت های گوناگون می تواند منتج به ریزش موی شدید شود. استعمال بیش از حد و اعتیاد به مشروبات الکلی می تواند زندگی و سلامت افراد را تحت تاثیر قرار دهد و حتی چهره‌شان را دگرگون سازد. کاشت مو یکی از روش ها برای رهایی از ریزش مو می باشد.

یکی از عارضه های استعمال الکل ریختن مو محسوب می شود. آیا الکل می تواند موجب ریختن مو شود و آیا مصرف زیاد الکل می تواند به چنین عوارض غیر منتظره ای بیانجامد؟ این سوالاتی است که اکثر افراد در ذهن خود دارند کلینیک مدرن با داشتن پزشکان متخصص سعی در مرتفع ساختن این ابهامات داشته است بنابراین در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

الکل و ریزش مو

الکل و ریزش مو

مصرف الکل و سوء تغذیه

هیچ کدام از قسمت های بدن، زندگی و سلامت نیست که از استعمال بیش از حد الکل دچار دگرگونی شود مو نیز از این قضیه مستثنی نیست. جالب است بدانید که استفاده از الکل موجب سوء تغذیه می شود.

چرا الکل موجب ریزش مو می گردد؟

ارتباط تنگاتنگی بین الکل و ریختن مو وجود دارد که عموما به علت دو مورد زیر ریزش مو در استعمال کنندگان الکل زیاد است:

  • عدم میل کردن مغذی های مناسب و داشتن تغذیه ضعیف
  • بدن افراد توانایی جذب مغذی ها به علت مصرف الکل را ندارد.

زمانی که به مقدار زیاد الکل مصرف می نمایید، کالری خالی که از ارزش غذایی سهمی ندارد را دریافت می کنید. مخصوصا اگر آب‌جو یا الکل تقطیر شده استعمال کنید. زمانی که قسمت وسیعی از کالری مورد نیاز بدنتان را از الکل دریافت می نمایید، چه بسا در این مواقع به داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل اهمیت نمی دهید.

حتی امکان دارد اغلب اوقات احساس سیری داشته باشید، علت این امر مصرف زیاد الکل است که می تواند منتج به سوء تغذیه گردد. سوء تغذیه عوارض وحشتناکی مانند: آسیب مغزی به علت کمبود ویتامین و ریزش مو به دنبال دارد. حجم مناسبی از ویتامین، مواد معدنی، پروتئین، چربی ها و کربوهیدرات ها برای داشتن پوست سر و موی سالم الزام آور است.

با این وجود تنها کمبود مواد مغذی و رژیم غذایی نامطلوب نیستند که الکل را به ریختن مو ربط می دهند، همچنین الکل قادر است با تداخل در جذب ویتامین ها و مواد مغذی ضروری موجب ریختن مو گردد. استعمال الکل می تواند منتج به از بین رفتن پوشش دیواره معده و افزایش تولید اسید در سیستم گوارشی گردد که جذب مغذی ها را برای بدن دشوار می نماید. مصرف بیش از حد الکل خاصیت ادرارآوری داشته که موجب کاهش پتاسیم و منزیم بدن می شود، وقتی این عارضه ایجاد می شود، حفظ عملکردهای نرمال و سالم مانند رشد مو برای بدن سخت می گردد.

راه های ارتباط الکل و ریزش مو

هر چند که مواد مغذی نقش مهمی در ریزش موی نشئت گرفته از الکل ایفا می کنند، موارد دیگری در رابطه با ریختن مو و الکل وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

مصرف الکل موجب از دست رفتن اب بدن می شود: مصرف بیش از حد الکل می تواند به سلامت موها آسیب جدی وارد کند، زمانی که بدن آب از دست می دهد، فولیکول های مو خشک و شکننده خواهند شد که موجب ریزش بیشتر مو می شود. حتی از دست دادن آب بدن منتج به ایجاد شوره سر خواهد شد.
استفاده از الکل موجب افزایش ناگهانی قند خون می گردد: این افزایش قند خون به کچلی الگودار ارتباط پیدا می کند.

ارتباط موثر مصرف الکل و اختلال خواب: هنگامی که فرد در حجم زیادی الکل استعمال می نماید، امکان دارد به خواب برود منتهی این خواب از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. نداشتن خواب کافی و نامناسب می تواند منتج به استرس شود و استرس نیز منتج به ریزش مو خواهد شد. در صورتی که استرس باعث ریزش مو شود از آن به عنوان تلوژن افلویوم یاد می شود. در این مواقع فولیکول های مو آن گونه که باید ترمیم و دوباره پرسازی نمی گردند اما به ریزش مو ادامه خواهند داد.

مقاله پیشنهادی: تاثیر الکل بر کاشت مو چگونه است؟

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار