• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

درمان ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای چیست؟

درمان ریزش مو سکه ای موضوعی است که بدان خواهیم پرداخت. ریزش موی سکه ای با نام پزشکی آلوپسی آره آتا نیز خوانده می شود. بیماری ریزش موی سکه ای باعث ریزش مو ها به شکل دایره ای و یا بیضی به اندازه ی یک سکه و گاه بزرگ تر از آن می شوند.

اما همیشه به این شکل نیست. ریزش موی سکه ای می تواند به صورت یک نوار باعث طاسی می شود که به این حالت از ریزش اوفیاز گفته می شود. در مواردی هم دیده شده که ریزش موی سکه ای بسیار شدید می شود و تمام سر را فرا گرفته و باعث طاسی تمام مو های آن می شود که به این حالت الوپسی توتالیس می گویند. این بیماری فقط سر را درگیر نمی کند بلکه می تواند باعث ریزش ریش در آقایان و هم چنین سایر قسمت های بدن افراد بشود. ریزش موی سکه ای در قسمت ریش آقایان یک یا چند تا ناحیه را به اندازه ی کم تر از سکه درگیر می کند.اگر شما به این مشکل دچار شدید کاشت مو و کاشت ریش و سبیل می تواند کمک بزرگی به شما کند.

ریزش مو سکه ای

ریزش مو سکه ای

علت ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای یک بیماری خودایمنی است. در طی بیماری خود ایمنی گلبول های سفید بدن سلول های خودی را بیگانه تلقی می کنند و به ان ها حمله می کنند. در بیماری ریزش موی سکه ای هم گلبول های سفید خون به فولیکول ها حمله می کنند و باعث ریزش مو در فرد می شوند. چنان چه یکی از اعضای خانواده به این عارضه دچار شده باشد احتمال ابتلای سایر افراد خانواده نیز بالا می رود. هیچ گونه روش قطعی و دائمی برای درمان ریزش موی سکه ای وجود ندارد. اما می توان با راه هایی آن را کنترل کرد.

نشانه ها و علائم ریزش موی سکه ای

علامت های ریزش موی سکه ای از سنین پایین و کودکی قابل مشاهده اند. ریزش مو ها در این بیماری می تواند در سر و ریش و یا هر قسمت دیگری از بدن اتفاق بیفتد. این بیماری باعث ایجاد زخم، قرمزی، بثورات پوستی و یا اسکار در محل درگیر شده با ریزش مو نمی شود. شایع ترین علامت بیماری ریزش موی سکه ای، ریزش مو ها به شکل سکه ای می باشد و در اکثر افراد بیمار هیچ نشانه ی دیگری دیده نمی شود. در برخی از افراد بعضی از موارد ممکن است نشان دهنده ی آلوپسی آره آتا باشد مثل:

  • نریختن موهای خاکستری و سفید در ناحیه ی درگیر ریزش مو
  • رشد کردن مو های ریخته شده به صورت خود به خودی
  • ریختن مو ها در ناحیه ای از سر به صورت هم زمان با رشد کردن مو ها در قسمت طاس شده
  • ریزش مو ها در ماه های سرد سال
  • یکی دیگر از علائم ریزش موی سکه ای که معمولا در ۱۰ الی ۲۰ درصد از افراد بیمار مشاهده می شود خطوطی کم عمق و چاله های ریز در ناخن ها و نیز قرمز شدن آن ها می باشد. زبر شدن ناخن ها و پیدا شدن حالت شکنندگی در آن ها نیز از عوارض این بیماری بر ناخن ها می باشد.

درمان ریزش مو

همان طور که ذکر شد درمان ریزش موی سکه ای به طور قطعی امکان پذیر نیست. اما راه هایی برای تقویت مو های ریخته شده و کنترل این بیماری وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

درمان ریزش موی سکه ای با کمک دارو های شیمیایی

به دلیل خودایمنی بودن نوع بیماری آلوپسی آره آتا می توان با مشورت پزشک از قرص هایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند استفاده کنید و باعث رشد موی مجدد موهای ریخته شده ی خود بشوید. چند نمونه از این دارو ها عبارتند از: ماینوکسیدیل، آنترالین و دیفن سیپرون.

درمان ریزش موی سکه ای با روش های خانگی

روشهای خانگی نیز در درمان این بیماری کمک کننده اند. استفاده از سیر و ژل سیر و کرم های کورتون با افشره ی سیر در درمان ریزش موی سکه ای بسیار موثر است. مالیدن اب پیاز و روغن هایی مانند روغن درخت چای، زیتون، بادام تلخ، جوجوبا و… نیز مناسب است. مکمل های گیاهی نظیر چای سبز و جینسینگ هم توصیه می شود.

درمان ریزش موی سکه ای با مکمل های زینک و بیوتین

استفاده از بیوتین و روی( زینک) می تواند در پیشگیری و درمان ریزش موی سکه ای موثر باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار