• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ریزش موی ارثی

آیا سرعت ریزش مو شما را تحت تاثیر قرار داده است؟

خیلی وقت ها اکثر افراد شکایت از ریزش مو دارند و همیشه به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو هستند. اما مهم ترین چیزی که برای درمان ریزش مو مهم است پیدا کردن علت اصلی ریزش مو است. گاهی اوقات ریزش مو ارثی بوده و درمان قطعی و ۱۰۰ درصدی برای آن وجود ندارد. اما گاهی بر اثر اختلال در سیستم بدن ریزش مو به وجود آمده است که در این صورت می توان تا ۸۰ درصد ریزش را متوقف و رشد مجدد مو را انتظار داشت. حال اگر با ریزش مو ارثی مواجه هستید پیشنهاد می کنیم با همراهی ما به نتیجه درستی از درمان ریزش مو برسید.

ریزش موی ارثی

اتفاق شایعی که امروزه اکثر افراد با آن درگیر هستند ریزش مو ارثی است. به طور میانگین می توان گفت که اکثر افراد روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو از دست می دهند که اگر این میزان بیشتر شود نشان دهنده ریزش موی شدید است. اما در حال حاضر راه های زیادی برای درمان وجود دارد. البته باید گفت که اگر علت ریزش مو و کم حجم بودن مو ارثی باشد در این صورت بیماری محسوب نمی شود بلکه یک امر طبیعی است. چرا که وجود برخی از ژن ها و هورمون ها در بدن فرد که ان ها را از مادر یا پدر به ارث گرفته است باعث بروز چنین اتفاقی شده است که بدین ترتیب نباید آن را یک بیماری تلقی کرد. البته این امر طبیعی بدون درمان نبوده و راه های مختلفی وجود دارد که از شر ریزش مو خلاص شوید.

علت ریزش مو گاهی در زنان بالای ۳۰ سال به دلیل یائسگی است و در مردان نیز برخی وجود الگوی طاسی مشهود است. از جایی که خیلی از افراد فکر می کنند که طاسی مو از خانواده مادری به ارث می رسد محققان دریافتند که این فرضیه اشتباه است و طاسی یا ریزش موی ارثی ا هر دو والدین به فرزند به یک اندازه منتقل می شود. گاهی اوقات نبود برخی از هورمون ها مثل تستوسترون در آقایان باعث ریزش مو، نازک شدن مو و عدم رشد مجدد در قسمتی از سر می شود.

ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی و علائم آن

ریزش ارثی مو ابتدا با نازک شدن مو و سپس ریزش و طاسی سر شروع می شود. برای ریزش مو چند نشانه غیر قابل اعتماد وجود دارد: هنگام شانه زدن مو، در وان حمام، روی بالش. به طور میانگین هر فردی روزی ۱۰۰ تار مو از دست می دهد که این امر طبیعی است و مشکلی ندارد. اما بیشتر از این مقدار تا حدودی غیر طبیعی و نگران کننده است.

گاهی اوقات ریزش مو پس از بارداری آغاز شده و در مردان نیز از تاج سر آغاز شده و تا اواسط سر امتداد می یابد و معمولا به شکل M سر عاری از رشد مو می شود و به جایی می رسد که تنها پشت و کناره های سر مو داشته باشند. معمولا ریزش مو در خانم ها خیلی بروز نمی دهد و به الگوی کریسمس معروف است که در این الگو موهای خط پیشانی باقی می مانند. بنابراین پس از مدتی افراد متوجه ریش مو در تمامی قسمت های سر و کم حجم شدن آن ها می شوند.

درمان ریزش موی ارثی

معمولا درمانی صد درصد برای ریزش مو  ارثی وجود ندارد و به همین جهت می توان گفت اگر دلیل ریزش مو ارثی باشد دائم است. امروزه پزشکان دو داروی جدید برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو پیشنهاد کرده اند. استفاده از قرص جلوگیری در ریزش مو بسیار رایج شده است. این دارو ها باعث می شود که مو ریزش بسیار زیاد نداشته باشد و از مقدار ریزش تا حد زیادی کاهش می دهد. این دو دارو فیناستراید و ماینوکسیدیل می باشد. معمولا فیناستراید فقط برای آقایان تجویز می شود.

بهترین درمان برای ریزش ارثی مو کاشت مو می باشد. کاشت مو می تواند به شما کمک کند که موهای جدید جایگزین موهای از دست رفته کنید. البته این روش هم برای برخی از افراد پاسخگو است و برای برخی جواب مثبتی نمی دهد. حتی استفاده از دو داروی نام برده نیز چنین است. از طرفی نیز فقط علائم وراث نیست که باعث ریزش می شود گاهی اوقات عوامل زیر در ریزش مو دخیل هستند:

  • سطح بالای تستوسترون
  • نامنظمی قاعدگی
  • اختلال در غده تیروئید
  • مشکلات عصبی و … .
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار