• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رژیم غذایی برای پاک سازی پوست

رژیم غذایی برای پاک سازی پوست شامل چه مواردی میشود؟  قطعا زیبایی ظاهری و داشتن پوستی شاداب و سالم، از یک منبع درونی نشات گرفته می شود. وقتی تمامی ارگان های بدنی وظایف خود را به درستی انجام دهند و تمامی ویتامین ها و مکمل های تقویتی سلول های بدن فراهم شده باشند، فرد دارای پوستی سالم می گردد. برای اینکه ارگان های بدنی عملکرد مناسبی داشته باید رژیم غذایی مناسبی رعایت گردد.

پوست محل تجمع آلودگی ها و میکروب ها و هم چنین اولین عضو واکنش دهنده نسبت به مواد غذایی است. پس برای پاک سازی پوست بهتر است از عوامل درونی شروع کنیم و رژیم غذایی برای پاک سازی پوست را بشناسیم. با افزودن برخی مواد غذایی به برنامه غذایی خود، می توانید پوست خود را به طور طبیعی پاک سازی کنید.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی و کاشت ابرو میشود نیز استفاده کنید.

انواع رژیم غذایی برای پاک سازی پوست

روغن در بیشتر غذاها کاربرد دارد به همین دلیل استفاده از نوع مرغوب و مفید آن برای پاک سازی و داشتن پوستی سالم کمک می کند. روغن های خالصی همانند روغن زیتون تمامی ویتامین E مورد نیاز برای پوست را فراهم کرده و پوست را به طور طبیعی آب رسانی می کند.

استفاده از ماهی برای پاک سازی پوست

برای داشتن پوستی سالم و عاری از هرگونه منافذ باز و جوش، استفاده از ماهی در برنامه غذایی الزامی است. معمولا ماهی های پرورشی در آب سرد تاثیر بیشتری بر پاک سازی پوست نسبت به سایر ماهی ها داشته است.

چای سبز، اکسیری طبیعی برای پاک سازی پوست

چای سبز به عنوان منبع پاک سازی پوست شناخته می شود. استفاده از چای سبز برای مصارف آرایشی و پاک سازی منافذ پوستی در بین بانوان بسیار رایج است. اگر شما نیز به دنبال ماده ای عالی برای پوست خود هستید حتما چای سبز را در رژیم غذایی برای پاک سازی پوست خود قرار دهید.

میوه و مرکبات

انواع مرکبات همانند پرتغال، نارنگی و یا میوه هایی همانند خیار وقتی به عنوان ماسک بر روی پوست قرار بگیرند، به علت خاصیت آنتی اکسیدانی که داشته، منافذ پوست را پاک سازی کرده و با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید:رابطه رژیم غذایی و ریزش مو

تخم مرغ

تخم مرغ این ماده عالی علاوه بر تمام خاصیت هایی که برای شادابی و سلامت پوست و مو دارد، زرده آن منبع ویتامین A بوده که به راحتی منافذ پوست صورت را از انواع آلودگی ها پاک سازی کرده و درنتیجه پوستی بهتر و جوان تر در اختیار شما قرار می دهد.

زردچوبه

اسم زردچوبه را به عنوان نوعی ادویه شنیده اید اما آیا از خواص فوق العاده آن برای پوست اطلاعی دارید؟

زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی زیادی داشته و خمیر آن به همراه آب گرم، برای پاک سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

توت

انواع توت ها و تمشک سرشار از مواد مغذی بوده و خاصیت ضد باکتریایی دارند. توت به عنوان ماده غذایی پر خاصیت جزء مهمی در رژیم غذایی برای پاک سازی پوست محسوب می گردد. خاصیت ضد التهابی خانواده توت ها سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می گردد.

شیر لبنی

شیر لبنی نیز از آن دسته از مواد غذایی است که در جهت ضد التهابی و پاک سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین

مواد غذایی همانند برنج، جو دو سر، کینوآ و سبزیجات جزء غذاهای با شاخص گلیسمی پایین بوده که سبب شده تا به طور مستقیم بر روی کاهش التهابات و آکنه تاثیر داشته باشد.

آقطی سیاه

آقطی سیاه یا انگور کولی، میوه ای خوش رنگ بوده که به دفع مواد زاید و ناخالصی های پوست کمک می کند. این میوه به نوعی ضو عفونی کننده پوست بوده و از جوش و تجمع چربی بیش از حد در منافذ پوست جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

برخی از مواد غذایی قدرت عالی در پاک سازی پوست دارند به طور مثال علاوه بر موارد ذکر شد در مقاله توصیه می کنیم از موادی هم چون طالبی، مخمر آب جو، گیاه قاصدک، سیب و گیلاس نیز در رژیم غذایی برای پاک سازی پوست خود قرار دهید.

به یاد داشته باشید که برای پاکسازی پوست رعایت عوامل درونی بسیار تاثیر گذار تر از عوامل بیرونی هستند و اگر به عوامل درونی که باعث آسیب دیدن پوست می شوند، توجه کنید، بیشتر می توانید سلامتی و زیبایی پوست خود را حفظ کنید. پس با این وجود رژیم غذایی شرح داده شده در این مقاله را مورد استفاده قرار دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار