• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

خواص روغن سیاه دانه چیست؟ روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم چگونه است؟

مسائل مختلفی وجود دارند که باعث به وجود امدن چروک دور چشم می شوند. به عنوان مثال: استعمال سیگار، اشعه خورشید، انقباض عضلات که بر اثر خندیدن و خوابیدن ایجاد می شود، کم خوابی، مصرف شکر و …. میتوانند باعث ایجاد چروک در دور چشم می شوند.

کافی است کمی چین و چروک بر روی چهره خود مشاهده کنید؛ در این زمان است که نگران می‌شوید چرا که این چین و چروک‌ها نشان می‌دهد پوست شما در حال پیری است و در نتیجه اگر جلوی آن را نگیرید، چین و چروک با سرعت بیشتری پیشروی می‌کند. متأسفانه سن پیری پایین آمده و حتی افراد در اوج جوانی نیز چروک‌هایی در چهره خود دارند.

اما با کمک ماسک‌های گیاهی نیز می‌توانیم چین و چروک‌های صورت خود را درمان کرده و به شادابی پوست کمک کنید. برای مثال در این مطلب خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک را برای شما توضیح می‌دهیم.

با توجه به علل ایجاد چروک دور چشم، باید از راهکارهایی برای مراقبت از دور چشم و جلوگیری از چروک شدن دور چشم استفاده کرد تا زیبایی ظاهری چهره به خطر نیفتد. یکی از این راهکارها استفاده از روغن گیاهی سیاه دانه است که در کلینیک مدرن قصد داریم تا این روغن و نحوه استفاده از آن برای دور چشم را شرح دهیم.

 

به هر حال زمانی که پوست دور چشم چروکیده می‌شود سن انسان بیشتر از حد طبیعی به نظر می‌رسد. این روغن به دلیل افزایش رطوبت‌رسانی به پوست منجر به حالت کشسانی و در نتیجه از بین بردن چین و چروک‌های پوست دور چشم خواهد شد.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت موی طبیعی میشد نیز استفاده کنید.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه به روغنی گفته می شود که از دانه های گیاه سیاه دانه تهیه می شود که این گیاه در مناطق غرب و جنوب غرب آسیا می روید. دانه های سیاه دانه، به رنگ سیاه و تلخ هستند و استفاده از این گیاه به هزاران سال پیش باز می گردد و از زمان پادشاهان مصری استفاده می شده است.

خواص روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را می توان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان در نظر گرفت. این روغن حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است و به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضد باکتریایی در نظر گرفت.

بر اساس مواد موجود در این روغن می توان گفت که روغن سیاه دانه باعث زیبایی پوست و درمان جوش ها می شود.

 فواید روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم دارای خواص بسیار زیادی است و در صورتی که از این روغن گیاهی برای دور چشم استفاده کنید، می توانید از خواص آن بهره مند گردید. تاثیرات روغن سیاه دانه برای دور چشم عبارتند از:

  • از بین بردن تیرگی دور چشم
  • از بین بردن گودی زیر چشم
  • از بین بردن چین و چروک های دور چشم
  • افزایش حالت کشسانی در اطراف چشم
  • افزایش طراوت پوست و شادابی آن
  • جلوگیری از ایجاد کک و مک و خال بر روی پوست
  • جلوگیری از ضعیف شدن پوست

طریقه استفاده از روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

اگر می خواهید که از روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم استفاده کنید، باید در ابتدا نصف قاشق چایخوری عسل را با دو الی سه قطره روغن سیاه دانه ترکیب کنید و آن را بر دور چشم خود بزنید. در ادامه باید اجازه دهید که روغن سیاه دانه به مدت 10 الی 15 دقیقه بر دور چشم های شما باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را باید هر روز تکرار کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید و تاثیرات آن را مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که استفاده از تمامی روش های گیاهی برای درمان و مراقبت های پوستی زمان بر هستند و باید مدت زمانی به شکل مداوم انجام شوند تا نتیجه مورد نظر را ایجاد کنند.

 

بیشتر بخوانید:خواص روغن سیاه دانه برای پوست و مو

بهترین کاندیدای استفاده از روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم

استفاده از این روغن بر اساس موارد ذکر شده در بخش های فوق مناسب افرادی است که با مشکلات پوستی شرح داده شده در این بخش ها در اطراف چشم خود مواجه باشند.

علاوه بر آن کسانی که نیازمند دریافت نتیجه به صورت آنی نیستند و صبر کافی برای دریافت نتیجه را دارند، استفاده از روغن سیاه دانه برای آنها مناسب واقع می شود.

از دیگر کاندیدای مناسب برای این روش میتوان به افراد ذکر شده در قسمت زیر اشاره کرد:

  • افرادی که می خواهند با صرف هزینه کم چروک دور چشم را برطرف کنند
  • افرادی که می خواهند از راهکارهای طبیعی و گیاهی استفاده نمایند
  • افرادی که نمی خواهند از روش های تهاجمی و کم تهاجمی استفاده نمایند
  • و…

 

 

بررسی خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک پوست

ماسک‌های گیاهی خواص بیشماری دارند. برای مثال روغن سیاه دانه یکی از ترکیبات گیاهی است که هم برای پوست و هم برای مو بسیار مفید است. اگر می‌خواهید با خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک پوست آشنا شوید، ادامه این مطلب را با دقت مطالعه نمایید:

  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن سیاه دانه

مهمترین عاملی که باعث چروکیده و پیر شدن پوست می‌گردد، رادیکال‌های آزادی است که از طریق اشعه‌های خورشید در پوست صورت نشست می‌کنند. در نتیجه با از بین بردن غشای سلول‌های پوستی، باعث پیر شدن پوست خواهند شد. بنابراین در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی، ما باید به مراقبت از پوست از طریق ماسک‌های گیاهی نیز توجه کنیم تا پوست صورت خود را شاداب نگه داریم. برای مثال روغن سیاه دانه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. بنابراین زمانی که شما صورت خود را با این روغن ماساژ می‌دهید، به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جوانسازی پوست کمک می‌کنید.

  • خاصیت ضد ضد التهابی روغن سیاه دانه

بعضی از افراد زمانی که در معرض نور خورشید یا سرمای هوا قرار می‌گیرند، دچار التهاب پوست می‌شوند و این موضوع در نهایت منجر به خشکی پوست، اگزما و در نهایت باعث چروک شدن پوست صورت خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاقات می‌توانید هر شب صورت خود را با روغن سیاه دانه ماساژ دهید.

  • درمان چروک‌های دور چشم

متأسفانه چون پوست دور چشم بسیار نازک است، بنابراین خیلی سریع‌تر چروکیده می‌شود. به همین دلیل نه تنها باید حتماً در روز‌های آفتابی عینک آفتابی بزنید و از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید، بلکه باید به سراغ مواد مراقبت از پوست دور چشم نیز بروید تا هم تیرگی چشم‌ها برطرف شده و هم از طریق تأمین مواد مغذی پوست، از چروک شدن دور چشم خود جلوگیری کنید.

 

آیا همه افراد می‌توانند از روغن سیاه دانه برای چین و چروک صورت استفاده کنند؟

 نکته بسیار مهمی که در استفاده از ماسک‌های گیاهی باید به آن توجه داشت این است که باید ابتدا با تیپ پوستی خود آشنا باشید تا یک ماسک مناسب را انتخاب کنید.

برای مثال کسانی که پوست چربی دارند و یا پوست صورت آن‌ها مستعد ابتلا به جوش‌های چرکی است، نباید به سراغ ماسک‌های روغنی همانند روغن سیاه دانه بروند و یا اینکه باید این روغن‌ها را با ترکیبات دیگر مخلوط کنند تا در نهایت ماسکی تولید شود که چربی کمتری دارد و می‌تواند خواص بسیار زیادی برای شادابی و طراوت پوست داشته باشد.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم سرخود به سراغ استفاده از ترکیبات گیاهی برای پوست نروید. در اولین قدم به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا وضعیت پوست شما را مورد بررسی قرار دهد.از طرف دیگر باید سن خود را نیز در نظر بگیرید. چون برای افراد بالای 40 سال سرعت چین و چروک شدن بیشتر خواهد بود. براساس همین فاکتور‌ها بهترین ماسک گیاهی برای کمک به شادابی پوست انتخاب خواهد شد.

 

کلام پایانی

شاید اکنون که با خواص روغن سیاه دانه برای چین و چروک آشنا شدید ترغیب شده‌اید که حتماً آن را تهیه کرده و برای پوست خود مورد استفاده قرار دهید. اما همانگونه که گفتیم نباید سرخود مواد گیاهی را استفاده کنید. می‌توانید به مدرن‌ کلینیک مراجعه کرده و با متخصصان ما در این زمینه صحبت کنید تا در صورتی که کاندید مناسبی برای استفاده از روغن سیاه دانه بودید، از خواص این گیاه ارزشمند برای درمان چروک‌های بهره‌مند شوید.

با در نظر گرفتن مطالبی که در رابطه با روغن سیاه دانه برای چروک دور چشم برای شما عزیزان شرح داده شد، به شما توصیه می کنیم که حتما از این روش استفاده کنید و با استفاده از روغن سیاه دانه نیاز به انجام روش های تهاجمی و کم تهاجمی را در خود از بین ببرید.

در غیر این صورت میتوانید به کلینیک پوست و مو مدرن برای استفاده از روش هایی مانند: تزریق فیلر، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و … بهره مند گردید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

Subscribe
Notify of
guest
3 نظرات
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
لیلا
لیلا
1 year ago

من میخاهم که چین چوروک دور چشم ازبین برود

محسنی
محسنی
1 year ago

عالی بود

موبایل
9395380462
فاطمه
فاطمه
1 year ago

حتما باید عسل باشه

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار