• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روش های تقویت مو

روش های تقویت مو موضوعی است که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. همه ی ما به داشتن مو های پرپشت و سالم و لطیف علاقه مند هستیم چرا که مو های پر و زیبا باعث افزایش جذابیت ظاهری و نیز بالا بردن روحیه و اعتماد به نفس در فرد می شود. به همین دلیل همه ی ما همواره در پی شناخت روش های تقویت مو و نیز چگونگی مراقبت از آن ها بوده ایم. اگر موهایتان دچار ریزش یا خشکی و شکنندگی شده اند احتمالا یکی از دلایل زیر باعث آن شده است:

  • شستن مکرر موها با شامپوی نامناسب
  • مصرف بیش از اندازه ی ویتامن A
  • بیماری های مربوط به غدد فوق کلیوی و نیز بیماری دیابت
  • بارداری
  • کم خونی و کمبود پروتئین
  • طاسی وراثتی و ژنتیکی
  • اختلالات غده ی تیروئید
  • فشار زیاد در هنگام بستن موها
  • کم شدن ویتامین
  • استفاده از دکلره و رنگ موی بیش از حد

مزوتراپی مو و کاشت مو نیز از جمله روش هایی است که می تواند به شما برای داشتن موهای زیبا و سالم کمک کند.

روش های تقویت مو

روش های تقویت مو

روش های تقویت مو در خانه

چنان چه مو های شما دچار ریزش و کم پشتی شده اند می توانید با کمک روش های تقویت موی خانگی و مصرف مواد غذایی که معمولا در همه ی منازل وجود دارد و نیز بدون مصرف هزینه ی زیاد به موهایتان جان بدهید. یکی از بهترین روش های تقویت مو در خانه از نظر طب سنتی تغذیه ی سالم و حاوی مواد مغذی مورد نیاز مو می باشد. در ادامه برخی از این مواد خوراکی را نام می بریم:

  • سبزیجات با برگ های سبز رنگ مثل اسفناج
  • ماست و شیر که حاوی ویتامین D و کلسیم فراوان هستند
  • میوه هایی مثل خانواده ی توت ها
    حبوبات به خصوص عدس
    کشمش و خرما
    بادام درختی
    و…. .

ماسک ها یکی از بهترین روش های داشتن مو  سالم در خانه

یکی دیگر از روش های تقویت مو در خانه استفاده از ماسک هایی است که با روغن های گیاهی درست می شوند، این ماسک ها حاوی ویتامین مورد نیاز مو ها است که باعث تغذیه و نیز نرمی و لطافت آن ها می شود و سرعت رویش شان را افزایش می دهند. چند نمونه از ماسک های خانگی که به راحتی و با روغن ها و مواد ارزان قیمت ساخته می شوند عبارت اند از:

ماسک عسل و روغن زیتون

دو قاشق غذا خوری عسل به مقداری روغن زیتونی که از قبل جوشانده و سپس خنک شده اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی موها قرار داده و بعد از آن با آب بشویید. این ماسک یکی پر طرفدار ترین و بهترین روش های تقویت مو میباشد.
ماسک تخم مرغ و شیر: تخم مرغ و یک فنجان شیر و ۲ قاشق غ خوری روغن زیتون را مخلوط کنید سپس ۲ ق غ خوری آبلیمو به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی سر قرار دهید.

ماسک ویتامین E

محتویات دو عدد کپسول ویتامین E را با یک ق غ خ روغن کرچک و یک ق غ خ روغن زیتون و یک ق غ خ روغن نارگیل و چند قطره ی روغن اسطوخودوس مخلوط نمایید و آن را به مدت یک شب تا صبح روی سر قرار دهید تا موهایتان بتواند تمام مواد ویتامین و مواد مغذی آن ها را جذب کند. سپس مو ها را با آب ولرم به خوبی شست و شو دهید.
ماسک آبلیمو و روغن زیتون: روغن زیتون را با مقداری آبلیموی تازه مخلوط کنید و به مدت ۲۰ روی موها قرار بدهید. این ماسک به مو ها نرمی و لطافت می بخشد و آبلیموی آن باعث درخشندگی موهایتان خواهد شد.

ماسک عسل و بادام

یک ق غ خ عسل را با یک ق چ خ بادام و نصف ق غ خ گلاب مخلوط کنید سپس ۲ ق غ خ کرم یا ماست به آن اضافه کنید. این ماسک را روی کل مو های خود به مدت نیم ساعت قرار دهید و پس از آن با کمک یک شامپوی ملایم مو هایتان را بشویید. این ماسک یکی از بهترین روش های تقویت موی خشک است.

ماسک عسل و روغن بادام: یک ق غ خوری عسل را با یک ق چ خ بادام تلخ و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و سپس به آن یک ق چ خ آبلیموی تازه اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی مو هایتان قرار دهید و آن را با یک کلاه بپوشانید و پس از آن مو ها را با شامپوی ملایم و مناسب موهایتان بشویید. ماسک ساخته شده یکی از روش های تقویت موی معمولی است.

ماسک عسل و بادام

سفیده ی یک عدد تخم مرغ را با یک ق غ خ آب هم بزنید و سپس یک عدد میوه ای که حاوی مقداری نمک باشد را به آن اضافه کنید. ماسک حاصل را به مو ها بزنید و ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید سپس موها را بشویید. این ماسک یکی از روش های تقویت موی چرب است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار